Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeekhuizen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 18:57
Goedemorgen,

Ik wil graag een Chromecast op een oudere Philips LCD-TV (26PF3320) laten spelen.
Deze TV heeft poorten voor:
- SCART
- DVI + Audio in
- S-Video in, Audio L/R in

Dus geen HDMI-poort.

Om de kosten te beperken zat ik te denken aan een HDMI female-female koppelstuk met een "HDMI naar RCA" kabel. Dat wordt dan ChromeCast <> Koppelstuk <> HDMI-RCA kabel

Wie heeft er tips/tricks, ervaringen en/of opmerkingen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:42
Is HDMI naar DVI dan niet veel simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

HDMI naar DVI (maar wel met aparte jack voor het geluid door te kunnen lussen) adapter inderdaad, maar je zit wel met de stroomvoorziening van de chromecast.. moet een losse usb-adapter worden.

Afbeeldingslocatie: https://www01.cp-static.com/objects/high_pic/1/1d7/1348458292_video-cable-adapters-delock-84455-84455.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 06-04-2018 10:03 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeekhuizen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 18:57
Bedankt voor jullie reacties. Dit leek mij in eerste instantie ook de simpeler oplossing. Inderdaad heeft de Chromecast dan de eigen USB-voeding.

Maar hoe zit dit dan met het audio kabeltje bij de HDMI aansluiting? Want een Chromecast heeft namelijk geen 3,5mm audio uitgang.
HDMI is toch met audio,dan hoeft er toch alleen aan de DVI-kant een extra audio kabeltje te zitten?

Wat jullie dus eigenlijk zeggen: TV <> "DVI+audio_naar_HDMI kabel" <> HDMI koppelstuk <> Chromecast
Correct?

[ Voor 7% gewijzigd door dbeekhuizen op 06-04-2018 10:54 . Reden: Uitleg uitgebreid ]