Ik hebe even nagedacht of ik überhaupt dit topic wel of niet zou starten. En je ziet, ik heb verloren van mijn gezonde verstand en besloten toch hier iets te vragen 
Watskebeurt?
Nou, nog niet zo heel veel, maar ik zit met een uitdaging.
Onlangs heb ik besloten mijn huis (vrijwel) geheel te renoveren. Een aantal dingen doe ik zelf, een aantal dingen gaat door een aannemer worden gedaan.
Zelf neem ik o.a. het trappenhuis onderhanden, en daar doet zich het volgende voor:
op de muren in zit een soort van granol/spachtelputz/zeer grof stucwerk (dat klote spul waar je altijd je handen aan open haalt) wat er kort gezegd zeer slordig op is aangebracht.
In eerste instantie wilde ik het laten zitten en eroverheen schilderen, bij nader inzien heb ik besloten om deze muren glad af te werken om vervolgens er glasvliesbehang overheen te behangen.
Nu zijn er een aantal mogelijkheden om dit te doen:
Opnieuw (laten) stucen
Troep eraf krabben/schuren/slopen
Voorzetwandje ervoor en verder afwerken
Zoiets als Muurglad gebruiken (Alebastine)
Stucen is redelijk prijzig (ik kan het zelf niet dus wordt het laten doen)
Eraf krabben is mogelijk, maar zwaar werk en ongelooflijk veel troep
Voorzetwandje is relatief veel werk en is eigenlijk niet echt een optie
Muurglad is lekker zelf doen, relatief prijzig. Krijg niet echt hoogte van deze laatste oplossing, er is veel te vinden over dit spul, zowel positief als negatief.
Aan jullie de vraag: hebben jullie ervaring met bijvoorbeeld Muurglad cq. andere DIY oplossingen en zo ja welke?
En wat zouden jullie adviseren om te doen?
Niet allemaal (laten) stucen roepen, dat geeft het mooiste resultaat, ben ik me van bewust, maar is gelijk de meest prijzige oplossing,
Ik wil (soort gezegd) dubbeltje op de eerste rand zitten en het zelf doen. Maar wel met goed resultaat.
Watskebeurt?
Nou, nog niet zo heel veel, maar ik zit met een uitdaging.
Onlangs heb ik besloten mijn huis (vrijwel) geheel te renoveren. Een aantal dingen doe ik zelf, een aantal dingen gaat door een aannemer worden gedaan.
Zelf neem ik o.a. het trappenhuis onderhanden, en daar doet zich het volgende voor:
op de muren in zit een soort van granol/spachtelputz/zeer grof stucwerk (dat klote spul waar je altijd je handen aan open haalt) wat er kort gezegd zeer slordig op is aangebracht.
In eerste instantie wilde ik het laten zitten en eroverheen schilderen, bij nader inzien heb ik besloten om deze muren glad af te werken om vervolgens er glasvliesbehang overheen te behangen.
Nu zijn er een aantal mogelijkheden om dit te doen:
Opnieuw (laten) stucen
Troep eraf krabben/schuren/slopen
Voorzetwandje ervoor en verder afwerken
Zoiets als Muurglad gebruiken (Alebastine)
Stucen is redelijk prijzig (ik kan het zelf niet dus wordt het laten doen)
Eraf krabben is mogelijk, maar zwaar werk en ongelooflijk veel troep
Voorzetwandje is relatief veel werk en is eigenlijk niet echt een optie
Muurglad is lekker zelf doen, relatief prijzig. Krijg niet echt hoogte van deze laatste oplossing, er is veel te vinden over dit spul, zowel positief als negatief.
Aan jullie de vraag: hebben jullie ervaring met bijvoorbeeld Muurglad cq. andere DIY oplossingen en zo ja welke?
En wat zouden jullie adviseren om te doen?
Niet allemaal (laten) stucen roepen, dat geeft het mooiste resultaat, ben ik me van bewust, maar is gelijk de meest prijzige oplossing,
Ik wil (soort gezegd) dubbeltje op de eerste rand zitten en het zelf doen. Maar wel met goed resultaat.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...