TV-kaart en PC als video recoder

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:01
Hallo

naar aanleding van het stukje over video kaarten op THG heb ik wat vragen.

Ik wou graag een TV kaartje kopen als toekomstige vervanging voor een TV (heb de Hauppauge WinTv PCI op het oog) en wil als ik een nieuwe compu heb (juli of september, iets met >1GHz) de compu ook gebruiken als video recoder.
De grote van de gemaakte video file maakt me niet zo uit (tot maximaal 10 GB (in stukjes van 2 Gb files <=> 32 bits machine), maar daar past wel een aardig filmpje in dacht ik)

Maar kan ik het filmpje dan opslaan in een resolutie van 800*600 (of liever 1024*756) of heb je dan minimaal een >>2 Ghz machine nodig of een mpeg decodeer kaart ?
En de kwaliteit van het TV kijken, ik las dat het niet is zoals op je echte TV, maar het komt er toch wel goed in de buurt neem ik aan ? (TV is 640*480 (?) en mijn scherm 1024*756)

Alfred

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij de meeste kaartjes zit software om het beeld te capturen maar omdat de kaartjes geen mpg encoder hebben wordt het zeeer groot opgeslagen, die 10 gig kan je zo vol hebben, je kan het wel achteraf comprimeren met bv Divx compressor maar dit gaat wel wat uurtjes duren (misschien wel een dag afhankelijk van de grote) En wat betreft de resolutie, denk dat iets van 700x400 ofzo het maximum is omdat tv beelden maar iets van 550 lijnen zijn

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:01
Hallo

Kan je dan wel Full screen TV kijken (live) of kan je alleen in een schermpje (van 577 * ???) tv kijken ?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan wel fullscreen kijken, kan altijd kwaliteit wordt er alleen niet beter op, was zelf ook een topic hierover gestart (PC als vcr),

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.