Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2024
Heb onlangs twee VESA (Dell) schermen gekocht met Ergotron armen en deze boven elkaar gemonteerd, wegens plaatsgebrek.

Vroeger werkte ik al wel met twee schermen náást elkaar en dan beweegt de cursor vlot van links naar rechts en vice versa op de beide schermen.

Nu, met de verticale opstelling blijkt dat hetzelfde te blijven, maar dat is minder aangenaam werken.

Vraag:

Zou er een mogelijkheid bestaan om de cursor respectievelijk aan de onder- en bovenkant het scherm te verlaten en binnen te komen?

Hartelijk dank om enige hint.

Of zou ik dat eerder bij Nvidia moeten navragen?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
op je bureablad, rechtermuisknop.

dan klik je op beeldschermresolutie of scherm instellingen of display settings. (iets in die richting, afhankelijk van je windows versie)

Dan heb je als het goed is de 2 schermen bovenaanstaan. Door deze te slepen kan je de gewenste overloop instellen.

Afbeeldingslocatie: https://images.techhive.com/images/article/2015/07/settingsscaling2-100598955-orig.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gaardenier schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:05:
Vraag:

Zou er een mogelijkheid bestaan om de cursor respectievelijk aan de onder- en bovenkant het scherm te verlaten en binnen te komen?
Antwoord: ja.

In je beeldschermvoorkeuren kun je je schermen boven elkaar slepen. Hoe het onder Windows werkt weet ik niet, maar daar kun je ze ongetwijfeld ook sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2024
Jullie hebben waarachtig gelijk.
Eerst dacht ik dat dat boven elkaar slepen niet kon, maar het werkt.!
Hartelijk dank!

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Je vraag gaat over beeldschermen. Daarvoor is het subforum Videokaarten en Beeldschermen. Ik verplaats even.

Move OH -> VB

Verder inhoudelijk: je kunt inderdaad nagenoeg iedere combinatie en (orthagonale) orientatie selecteren. Ik heb op het werk twee schermen aan m'n laptop aangesloten waarbij de laptop rechts en de eerste scherm links horizontaal staan, met de tweede scherm vertikaal er tussenin, waarbij de laptop aansluit op de onderkant van dat scherm en de eerste scherm op de bovenkant aansluit. Gaat allemaal prima. Totdat je de laptop lostrekt uit het docking station, dan gaan soms de vensters wat op hol, maar opruimen voor je opstaat doet wonderen :z

Oslik blyat! Oslik!