Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
... Ik heb sinds een maand de Nokia 8. De telfoon bevalt erg goed.
Echter heb ik sinds 2 dagen een probleem met mijn microfoon.
Als ik bel of gebeld word, klinkt het voor de gene aan de andere kant van de lijn als of je met volle kracht in de microfoon aan het blazen bent.
Ik ben dan ook niet te verstaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Android 8.1.0
Geen software updates of apps gedownload sinds het probleem is ontstaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...*ik heb de telefoon opnieuw opgestart.
* Ik heb apps die ik niet gebruik en muziek bestanden verwijderd om meet opslag ruimte te creëren. ( Gebeugen telefoon, 17,4 van de 64 gig in gebruik)
( Sd kaart 7,3 van de 32 gig)
* Telefoon volledig opgeladen.
* Getest om een spraak bericht via Whatsapp te sturen, dan werkt de microfoon prima.
* Als ik bel en ik zet de telefoon op speaker ben ik ook prima te verstaan en is er niks van het probleem te merken.
* Over 3 werkdagen krijg ik een nieuwe simkaart omdat ik nog een relatief oude simkaart heb en het daar misschien aan kan liggen. Maar daar weet ik dus de uitslag nog niet van.

Beste antwoord (via rens-br op 09-04-2018 10:41)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de telefoon opsturen ter reparatie, nieuwe simkaart heeft ook niet geholpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Test het eens anders: sluit je telefoon aan op de WiFi en bel eens iemand via Whatsapp (dus de ingebouwde "bel" functie).

Gebeurt het dan ook, dan vermoed ik dat er mogelijk een defect in je telefoon zit. Gebeurt het niet, dan is het alleen je normale "bel app".

Het defect kan ook een driver zijn, zeg maar; heb je al een factory reset uitgevoerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bel via Whatsapp ben ik ook niet te verstaan. Het harde geluid is dan wel weg. Als ik hem via Whatsapp de telefoon op speaker zet, ben ik ook weer goed te verstaan.

Ik heb geen factory reset gedaan. Ik wil heb namelijk weinig zin om alles weer opnieuw in te moeten stellen....
Dus ik wil eerst graag al het andere mogelijke proberen.

Via internet kom ik het probleem wel vaker tegen. Maar geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Lijkt me gewoon gevalletje garantie.
Is er geen code te vinden met een test menu om de hardware te testen?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd zeker gezien je het toestel pas twee dagen hebt, lijkt mij het gewoon een productiefout in het toestel. (Ook wel Dead On Arrival (DOA) genoemd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
@rens-br hij heeft het probleem 2 dagen... Toestel een maand

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de telefoon opsturen ter reparatie, nieuwe simkaart heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het zelfde probleem. Je kan de uitknop samen met volume-up tegelijkertijd ingedrukt houden tot hij melding geeft dat hij opnieuw opstart.
Dit wil bij mij nog wel eens helpen.
Helaas dat er in Nederland nog geen service point is en je telefoon naar Hongarije gestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09-2018
Hier hetzelfde probleem sinds vandaag.

Op sommige momenten doet die het wel maar de meeste bellers horen een white noise.
laatste update heeft ook niet geholpen. Garantie it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludover_
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-12-2018
Ik heb hetzelfde probleem na 2 maanden in bezit .
Soms doet hij het goed maar meestal moet ik de speaker aanzetten om mezelf verstaanbaar te maken.
Iemand al een oplossing gevonden ? of wordt het opsturen.
Ik hoop dat ze de klacht herkennen .

• ludover_
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-12-2018
nog geprobeerd een nieuwe simkaart .Maar dat is ook geen oplossing .
Nu ga ik hem terugzetten op frabrieksinstellingen en als dat niets oplost stuur ik hem terug .

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:38:
Ik heb het probleem ook, maar begreep tevens dat opsturen slechts een tijdijke oplossing biedt.

Hoe is het gegaan?

[webhero.nl]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
koekiemonster schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:22:
[...]

Ik heb het probleem ook, maar begreep tevens dat opsturen slechts een tijdijke oplossing biedt.
Dat klopt, als hij opgestuurd is, heb je een leentoestel en heb je er geen last van.

• olafino
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2020
Ik heb een mail gestuurd omdat ik voor de ander ook niet verstaanbaar bleek tijden het bellen. Filmen met de camera kon ook niet meer vanwege dezelfde ruis op de achtergrond. Ik kreeg direct antwoord van Nokia met instructies om alle ' cache," te wissen van de apps. Het heeft meteen geholpen en ik ben blij dat ik mijn vertrouwen in de telefoon weer terug heb.
Olafino

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
hoe wis je de cache van alle apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Fijn, ik, heb dit probleem ook, maar als ik het goed begrijp heeft niemand het kunnen oplossen? 8)7
Pagina: 1