wifi probleem Asus laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Medetweakers,

Het volgende rare probleem waar ik niet aan uit kom.

Mijn tante bezit een Asus X54HY-SX061V met windows 7 erop. Ze klaagde dat er geen wifi beschikbaar was.
En dit klopt inderdaad, het ding ziet geen wifi netwerken.

Wat ik zelf al heb gedaan:
- Wifidriver opnieuw geïnstalleerd met de bijbehorende software waar je de wifi softwarematige middels hotkeys aan en uit kan zetten.
-winsock reset
- Usb wifi dongel geïnstalleerd (hetzelfde probleem, echter geeft deze aan RadioSwitch is not turned on). Echter de enige switch is die F2 knop + FN. En deze reageerd ook. Er gaat ook een wifi lampje branden.
- Windows probleem oplosser vind zelf niks.
- In de bios de wifi eens uitgezet en gesave, opgestart, en vervolgens weer aangezet.
-Asus contact gehad, het zou een defecte wifi module betreffen, echter de losse usb wifi doet het ook niet middels de juiste software.
- Laatste updates verwijderd.
ik heb sterk het vermoeden dat er iets niet in windows klopt.

herkent iemand dit probleem, of heeft er iemand nog tips?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Firewall? Hosts-file besmet? Werkt het ook niet als je een nieuwe user aanmaakt in Windows?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Of een 1 of andere network filter driver van een virusscanner? Die kun je vinden bij de eigenschappen van een adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Firewall heb ik uitgeschakeld.
Hostfile is in orde

En antivirus staat er momenteel niet op.

Het rare is ook dat de adapter aangeeft ingeschakeld maar als ik bij detail kijk is dit venster blanco.

Nieuwe gebruiker helpt ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door kromme op 05-04-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
En heb je al geprobeerd via een Live Linux USB/DVD te kijken of het dan werkt?
Bijvoorbeeld
Fedora: https://getfedora.org/
Ubuntu: https://www.ubuntu.com/download/desktop
Knoppix: http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html

Ik heb eerder met een Windows 10 installatie (vanaf DVD) hetzelfde probleem gehad en dit is toen verholpen na een nieuwe installatie vanaf een USB (samen met BIOS/UEFI update). Maar op het moment dat het draadloze netwerk in Windows niet werkte, deed deze het vanaf een Fedora Live DVD het wel (ook zonder dat de BIOS/UEFI update nog was doorgevoerd).

[ Voor 7% gewijzigd door Starke op 05-04-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Starke schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:08:
En heb je al geprobeerd via een Live Linux USB/DVD te kijken of het dan werkt?
Bijvoorbeeld
Fedora: https://getfedora.org/
Ubuntu: https://www.ubuntu.com/download/desktop
Knoppix: http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html

Ik heb eerder met een Windows 10 installatie (vanaf DVD) hetzelfde probleem gehad en dit is toen verholpen na een nieuwe installatie vanaf een USB (samen met BIOS/UEFI update). Maar op het moment dat het draadloze netwerk in Windows niet werkte, deed deze het vanaf een Fedora Live DVD het wel (ook zonder dat de BIOS/UEFI update nog was doorgevoerd).
Nog niet geprobeerd, wel zie ik nu het Windows 10 update logo in de tray rechts onder....mmm....zou die ertussen zitten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kromme schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:01:
[...]
het Windows 10 update logo in de tray rechts onder....mmm....zou die ertussen zitten ofzo
Tuluk joh. Of anders is het wel
kromme schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:30:
... dat er iets niet in windows klopt...
Je bent hier op een tech forum; kom dan ook met technische gegevens en niet met dit soort onzinnige oorzaken waar niemand iets mee kan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 00:42:
[...]

Tuluk joh. Of anders is het wel

[...]

Je bent hier op een tech forum; kom dan ook met technische gegevens en niet met dit soort onzinnige oorzaken waar niemand iets mee kan
Gast,

Mag ik alleerst vragen wat je probleem is?
De reden dat ik aangeeft dat er waarschijnlijk iets niet klopt in Windows is omdat ik de hardware uitsluit.
Welke technische gegevens wil je hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kromme schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:21:
[...]

Gast,

De reden dat ik aangeeft dat er waarschijnlijk iets niet klopt in Windows is omdat ik de hardware uitsluit.
Ruzie!!! (8>

Anyhow, het zou helpen als je ervoor zorgt dat de gebruikte hardware (en met name de WiFi-kaarten) vermeld staan. En verder is het relatief handig om in ieder geval een Windows te hebben draaien waarin geen updates/uogrades staan te wachten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Al het modem/router ge-reset ? @kromme
Dan bekabelt de laptop updaten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:30:
Al het modem/router ge-reset ? @kromme
Dan bekabelt de laptop updaten
Hij doet het zowel bij mijn tante als bij mij niet, dus zal geen router probleem zijn.
MAX3400 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:26:
[...]

Ruzie!!! (8>

Anyhow, het zou helpen als je ervoor zorgt dat de gebruikte hardware (en met name de WiFi-kaarten) vermeld staan. En verder is het relatief handig om in ieder geval een Windows te hebben draaien waarin geen updates/uogrades staan te wachten.
Zeker geen ruzie, maar hij kan ook op een normale manier reageren.
Verder zal ik de interne wifikaart en externe wifikaart nog in de begin post vermelden.
Alhoewel ik denk dat het zeker niet aan de kaarten ligt want de externe werkt op mijn laptop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar is de Ssid niet uitgeschakeld? Zie je wel WiFi verbindingen met bijvoorbeeld je telefoon?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
pjot1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:38:
Misschien een stomme vraag, maar is de Ssid niet uitgeschakeld? Zie je wel WiFi verbindingen met bijvoorbeeld je telefoon?
Nope, telefoon ziet alles, ook bij de router van mijn tante ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Dan misschien nog een stomme vraag, waarom geen Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gast,

Sterker nog, denk dat je wel eens gelijk kan hebben dat het een Win probleem is. Ik heb hier ook met een Asus toevallig een tijdje moeite gehad om af ne toe verbinding te leggen met Wifi. Loste dat dan altijd op met "probleem oplossen" en dan werd de Wifi Adapter opnieuw geinstalleerd. Sinds wat updates van Win 10 heb ik er al een tijd geen last meer van terwijl er hardware matig niets verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:30:
[...]

Sterker nog, denk dat je wel eens gelijk kan hebben dat het een Win probleem is. Ik heb hier ook met een Asus toevallig een tijdje moeite gehad om af ne toe verbinding te leggen met Wifi. Loste dat dan altijd op met "probleem oplossen" en dan werd de Wifi Adapter opnieuw geinstalleerd. Sinds wat updates van Win 10 heb ik er al een tijd geen last meer van terwijl er hardware matig niets verandert is.
Het vreemde is dat probleem op los der niks raars vind en zegt ik kan het niet oplossen.
Ik zie gewoon geen enkel wifi netwerk.

Daad per eigenschappen/details is blanco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
pjot1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:48:
Dan misschien nog een stomme vraag, waarom geen Windows 10?
Omdat mijn tante dit niet wil. En ik snap dat je net de tijd mee moet gaan. Maar ze heeft moeite met de switch naar andere interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
kromme schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:20:
[...]

Omdat mijn tante dit niet wil. En ik snap dat je net de tijd mee moet gaan. Maar ze heeft moeite met de switch naar andere interface
Ik ben toch bang dat je eraan moet geloven en @musicmasters bevestigt mijn vermoeden dat het een Windows issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
pjot1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:47:
[...]

Ik ben toch bang dat je eraan moet geloven en @musicmasters bevestigt mijn vermoeden dat het een Windows issue is.
Een nieuwe Windows versie is toch geen oplossing voor een softwarematig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
kromme schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:51:
[...]

Een nieuwe Windows versie is toch geen oplossing voor een softwarematig probleem?
Windows is software ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kromme schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:20:
[...]

Als je Classic Shell: http://classicshell.net/ eroverheen zet ziet het er eender als WIN 7 uit. Als hier een kennis van 74 jaar ermee overweg kan, kan jouw tante dat ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

[...]Gast,

Mijn probleem is dat je ons geen technische informatie geeft. Je bent kenneijk in de veronderstelling dat jij al het mogelijke gedaan hebt en dat het nu tijd is voor een tweaker om een jou magische registry value te geven of een esoterische tool die het probleem oplost.
Model nr van de wifi kaarten? Driver versies? Draait er op de laptop misschien iets van een "wifi wizard"? Wat is de status van de wifi kaart in device manager? Geeft inSSIDer wel resultaat?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Dit alles had je op een normale toon kunnen vragen of zeggen. Beetje normaal reageren was niet verkeerd, of zit je onderbroek te strak?
Ik had naar mijn inzicht al van alles geprobeerd, en kwam er verder niet aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
kromme schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:34:
Dit alles had je op een normale toon kunnen vragen of zeggen. Beetje normaal reageren was niet verkeerd, of zit je onderbroek te strak?
Ik had naar mijn inzicht al van alles geprobeerd, en kwam er verder niet aan uit.
Om iemand gelijk af te zeiken is ook niet netjes. Iedereen zit hier voor zijn plezier en probeert je te helpen, met deze opmerkingen zal je niet zo snel hulp vinden. Als anderen vragen om meer info, kan je dat toch ook gewoon geven?

Kortom, kom op met de info! En idd Windows 10 met een Windows 7 thema moet toch voor iedereen toegankelijk zijn, zoals @Musicmasters al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Modbreak:*knip* Vervuil je eigen topic niet verder met offtopic gehakketak

[ Voor 86% gewijzigd door Lustucru op 07-04-2018 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Onzin dat je naar Windows 10 zou moeten. Als het werkte onder 7, dan moet het toch nu opeens niet kapot zijn?

Ik snap best dat niet iedereen aan Windows 10 wil. Windows 7 al in safe mode gestart?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:19:
Onzin dat je naar Windows 10 zou moeten. Als het werkte onder 7, dan moet het toch nu opeens niet kapot zijn?

Ik snap best dat niet iedereen aan Windows 10 wil. Windows 7 al in safe mode gestart?
Dat dus, het heeft altijd gewerkt, en nu ineens niet meer.
En dan zou Windows 10 de oplossing zijn?
Waarschijnlijk zal een verse Windows 7 installatie ook helpen. Maar ik wil het probleem oplossen. Een verse installatie vergt me bij deze PC veel tijd aan backup en installatie en zal mijn laatste oplossing zijn.
Ik zal morgen de gevraagde specs opzoeken op de laptop.

Pagina: 1