Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:59
Ik zoek een?
Android mobiele telefoon voor mijn vriendin.

Ze heeft nu een Xiaomi MI4 WCDMA maar de onderkant van het display (knoppen) is stuk. Liefst wil ik haar nergens op achteruit laten gaan, ik merk dat dit lastig is om dat dit best een goed toestel is. Op zich niet vies van iets uit china, goede ervaringen met Huawei, Jiayu en Xiaomi.
+ 1920x1080
+ 5"
+ degelijke behuizing
+ snelle soc
+ MIUI werkt goed en is up to date.
- geen 4G, word nu toch wel tijd.
- 16GB intern geheugen, zonder SD-kaart slot.
- GPS had een antenne mod nodig, ondanks Qualcom soc.

Eisen:
* goede camera (vergelijkbaar met Mi4)
* degelijk (vergelijkbaar met Mi4)
* vloeiend in gebruik (vergelijkbaar met Mi4)
* behoorlijke accu (vergelijkbaar met Mi4)
* niet groter dan 5" of 145 mm hoog.
* 4G: B3, B7, B20 (HollandsNieuwe / Vodafone)
* Android 7 toch denk ik minimaal, of goede community support (MIUI, LinageOs etc...).

Wat is je budget?
~150 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Diverse opties, of beter gezegd niet wat 'perfect is', maar genoeg om door de bomen het bos niet meer te zien.

Motorola G5 (€149 NL)
+ bekend
+ linageos
- camera
- trage soc

Huawei P8 Lite 2017 (€150 NL)
+ camera
- "traag" (tweakers review).

Huawei P9 Lite (€140 Global edtion, Gearbest)
- camera
- ouder type toestel
- veel varianten???
+ vlotte hardware (tweakers review).

Huawei Nova Youth (€164 LightInTheBox), stiekem een P10 Lite???
- accuduur
- weinig info op tweakers.

Bluboo S1 (€111 Sunsky)
+ prestaties
+ bouwkwaliteit (Gorilla Glass 4) ondanks:
- plastic
- camera

Wiko WIM Lite (€149 NL)
- trage soc???
* niet erg bekend hier

Ik heb al aardig zitten vergelijken:
https://www.kimovil.com/e...te-2017-16g,wiko-wim-lite
https://tweakers.net/pric...543;738945;536067;738829/

Vragen:
- heb ik misschien dingen over het hoofd gezien, zodat dit lijstje kleiner kan, of zijn er nog kandidaten die lijstje van tafel vegen?

Specs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Omdat je toch niet vies bent van Xaomi.

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=HK

De MiA1?

Heb destijds ook met een vergelijkbaar lijstje gezeten en zelf de eis voor 5 inch laten vallen en ben een stapje groter gegaan gewoon vanwege het budget kun je net niet alles hebben. Dus dat accepteer je dan :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
houthakker schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:18:
Android mobiele telefoon voor mijn vriendin.
Nokia 6 bij o.a. BOL voor 148EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
Touchdomex schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:29:
Omdat je toch niet vies bent van Xaomi.

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=HK

De MiA1?

Heb destijds ook met een vergelijkbaar lijstje gezeten en zelf de eis voor 5 inch laten vallen en ben een stapje groter gegaan gewoon vanwege het budget kun je net niet alles hebben. Dus dat accepteer je dan :P
Al gezien bij mijn zoek toch, tja, is dan totaal toch 1,5 cm langer dan de Mi4, word me toch te gortig.
BelJoost schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:50:
[...]
Nokia 6 bij o.a. BOL voor 148EU.
Kan deze op bol.com niet voor dat geld vinden, maar elders wel. Ook voor deze geld; te groot.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

houthakker schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:15:
[...]

Al gezien bij mijn zoek toch, tja, is dan totaal toch 1,5 cm langer dan de Mi4, word me toch te gortig.
Zeker, dat is wel een offer wat je moet willen maken dan. Vooral omdat je binnen het budget nooit het toestel kan vinden wat het beste is maar hooguit het meeste voldoet aan je eisen. Als je dat gedeelte van je eis niet wil aanpassen dan moet je verder zoeken naar een volgend toestel :+

Jammer genoeg is de rest van Xiaomi binnen je budget zo enorm :( Heb het zelf ook liever niet :( Stomme grote telefoons.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
houthakker schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:15:
Ja, maar deze is voor je vriendin, en misschien is het voor haar geen probleem en past het prima in haar handtas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
swhnld schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:11:
[...]

Ja, maar deze is voor je vriendin, en misschien is het voor haar geen probleem en past het prima in haar handtas?
Net nog even gepolst (mijn vriendin is sowieso geen handtasvrouw), maar ze levert liever in op de camera geloof ik (al komt dat omdat ze deze vergelijkt met m'n Iphone...onder het mom van, als deze beter was zou ik hem wel gebruiken :X).

Dit is ook fijne advertentie, om er achter te komen dat dus de telefoon met de voorgestelde prijs er niet is.

Ik had gehoopt nog een juweeltje over het hoofd te zien :P.

Net nog even gekeken naar een Samsung Galaxy S6 (G920 series), maar dat is toch ook wel oud (en ik vertrouw de advertenties niet echt).

Zit ook nog even te kijken naar een Wileyfox Swift 2x te kijken, maar is weer wat duurder.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Hmm en hoe zit het dan met de Motorola Moto G5S (met de S erbij, dus) deze is weer net iets nieuwer (en dus beter?) dan de oorspronkelijke Moto G5 dus dat is misschien ook nog wel even het overwegen waard. Hij is wel weer net iets duurder dan de oorspronkelijke G5, helaas.
product: Motorola Moto G5S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Is budget ruimer te stellen? en dan bijvoorbeeld deze telefoon (die binnen de 145 milimeter lengte past met 5,2 inch scherm)? product: Sony Xperia XA2
Sony bied mogelijkheden tot unlocken, custom rom, etc., komt met Android 8 dus je kunt er even mee vooruit, en het is er in mooie kleurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:04
Dat is ruim 2x zo duur...
Valt niet echt meer onder budget lijkt me.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Morelleth schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:09:
[...]
Dat is ruim 2x zo duur...
Valt niet echt meer onder budget lijkt me.
Helemaal waar, maar als je met alle eisen op een rij niet hebt wat je wil, moet je gaan kijken, waar kan/wil ik op schipperen. Filter ik in de pricewatch op 145 mm lengte en Android 8, is deze Sony de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
Nog wat telefoons aan het lijstje toegevoegd; zie hier.

Zenfone 3 leek een goede optie, maar er blijkt net als bij de Motorola G5 plus aanbieding, en de Huawei Nova weer verschillende versie van te bestaan, zonder B20 4G band...

Veel oudere modellen overigens zoals het lijkt, kwestie van 'moderne middeklasser' vs 'oude premium' gok ik. Ik heb nog wel even de tijd om er een uit te kiezen; staan er nog juweeltjes in de planning de komende tijd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

ik zou even doorsparen voor een degelijker model of letten op een mooie aanbieding met dit soort toestellen zit je vaak zonder updates en niet meer het ondersteunen van de software en vaak zijn de cameras van mindere kwaliteit
sony heeft een aantal modellen voor wat minder dan de andere grote merken met meer dan uitstekende prestaties op alle gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
StanNL schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:22:
Hmm en hoe zit het dan met de Motorola Moto G5S (met de S erbij, dus) deze is weer net iets nieuwer (en dus beter?) dan de oorspronkelijke Moto G5 dus dat is misschien ook nog wel even het overwegen waard. Hij is wel weer net iets duurder dan de oorspronkelijke G5, helaas.
product: Motorola Moto G5S
Volgens mij is de CPU nog steeds hetzelfde bij dit Toestel.
beukiebeer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:22:
ik zou even doorsparen voor een degelijker model of letten op een mooie aanbieding met dit soort toestellen zit je vaak zonder updates en niet meer het ondersteunen van de software en vaak zijn de cameras van mindere kwaliteit
sony heeft een aantal modellen voor wat minder dan de andere grote merken met meer dan uitstekende prestaties op alle gebieden
Xiaomi heeft een prima update beleid afaik. Als het om updates gaat ga ik misschien erder overstag naar een toestel met goede community support. Dan valt de Huawei Nova Youth ook weer af, want die is vrij onbekend. En nee, ik ga niet meer uitgeven, het idee is dat ik voor mijn vriendin best een toestel kan vinden voor dat geld, maar er zullen concessie gemaakt moeten worden en/of gewacht worden op een mooie aanbieding. Als je kijkt naar mijn overzicht dan zie je dat het allemaal prima toestellen zijn, en zo is ook mijn ervaring uit het verleden. Ik heb dit keer echter best veel keus, en nog niet de 'ideale' mix kunnen vinden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

ook al naar een lenovo gekeken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
Motorola Moto G5 = Lenovo Moto G5

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
Nog een kleine update, uiteindelijk werd dit het lijstje
- Huawei P9 Lite (prijs)
- Huawei P8 Lite (AOSP)
- Nubia Z17 Mini (S/Global)
- Gigaset GS270 Plus

Heb nu de ZTE Nubia Z17 Mini besteld, ben benieuwd na het Nieuws van vandaag.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 01:27
houthakker schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:18:
Nog een kleine update, uiteindelijk werd dit het lijstje

- Gigaset GS270 Plus

Heb nu de ZTE Nubia Z17 Mini besteld, ben benieuwd na het Nieuws van vandaag.
Ik wist niet dat deze Chinezen ook non-DECT toestellen hebben. Ding staan nu voor 95,- in de Expert folder. Wel nog weer exclusief 5,69 belasting, en na 50 euro cashback van gigaset, maar een goeie 100,- euro en dan een 5 Ampereuur batterij (wel vast=wegwerp).

Misschien geldt die cashback ook elders?

Dit is de enige post discussie die tweakers forum search toont, opvallend, iedereen vind het de moeite niet waard erover te praten?

Oh ja wat voor nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-05 21:43
Heb het al eerder in een ander topic aangeraden.

Een 2e hands Xiaomi Mi5. Heb je nog een top toestel. Oja.. accu is na 2 jaar wel wat minder, maar er zijn goede imitatie accu's te koop waardoor het nog prima gaat. (kijk maar eens in de pricewatch voor de specs)

Mijn Mi5 kocht ik 2 jaar geleden en heb onlangs een nieuwe accu geplaatst, omdat het toestel nog te goed is om te vervangen, maar de accu wel terugliep.

Voor +- 100 tot 120 euro moet je er wel een kunnen vinden en een accutje heb je voor +- 10 euro op alieexpres. (staat meer info in het mi5 topic op tweakers)

Ik zou mediatek socs toch een beetje links laten. Voorheen had ik een Honor 6. Gelukkig kwam daar toen nog CM (onofficieel) voor uit, maar huawei's eigen software was toen nog niet zo goed. En op een of andere manier is het voor de community niet echt makkelijk om roms te maken die op een mediatek soc draaien. Bij xiaomi zit je zoiezo goed met de europese community, maar daar ben je denk al mee bekend.

[ Voor 30% gewijzigd door user_tweakers op 17-07-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Galaxy A3 2017 of eventueel de A5 2017?

zijn goedkoper op eglobalcentral te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 01:27
Iemand die Gigaset GS270 Plus gekocht? Zoja wat zijn je ervaringen? Ding staat nu weer voor 99,- plus 5,69 in de Expert folder.
Pagina: 1