PS4 controller verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Tijdens het spelen van GTA5 krijg ik tegenwoordig voortdurend volgende Alert foutmelding:

Alert

Please check that the controller is still connected and is still assigned to the user who started Grand Theft Auto.

Het spel gaat daarna wel gewoon verder.

Ook krijg ik voortdurend een melding dat het batterij niveau van mijn controller "te laag" zou zijn en dat ik de batterij moet vervangen (?). Controller is gloednieuw.

Meldingen bovenaan links in een texbox: "Dualshock 4 battery" low en daarna "Dualshock 4 disconnected". Spel gaat gewoon verder.

Heb er geen idee van of deze twee problemen related zijn.

Iemand een idee? Dank!

[ Voor 12% gewijzigd door demichel op 05-04-2018 17:08 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je al een andere batterij geprobeerd? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
anandus schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:05:
Heb je al een andere batterij geprobeerd? :?
Nee, want dat ding is gloednieuw dus daar zal het probleem wel niet zitten zou ik durven hopen.

Ook zijn het niet effe 2 AAA batterijtjes die je vervangt :/ anders had ik dat al wel eens geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door demichel op 05-04-2018 17:11 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:59
Als dat ding gloednieuw is dan ga je er toch gewoon mee terug?
Een spel zorgt niet voor een controller die disconnect en batterij meldingen geeft. Dat is gewoon een gare controller. Even voor de zekerheid. Je hebt de controller wel opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
.Maarten schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:11:
Als dat ding gloednieuw is dan ga je er toch gewoon mee terug?
En dat ding is "gloednieuw"... ja en nee. Ik kocht het ruim anderhalf jaar geleden. Daarna is dat ding door omstandigheden in de doos hier in de kast blijven liggen en ben ik die recent beginnen gebruiken. Voor de winkel is die dus niet gloednieuw, voor mij wel.
.Maarten schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:11:
Je hebt de controller wel opgeladen?
Hier even gesproken als totale PS newbie: ik hang dat ding gewoon aan de PS4 en het werkt. Ik neem aan dat tegelijkertijd de batterij opgeladen wordt of moet ik daarvoor "iets speciaals" gaan uitvoeren (dat zou me sterk lijken)?

[ Voor 36% gewijzigd door demichel op 05-04-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:59
Als je de controller aansluit met een USB kabel op de playstation dan laad deze gewoon op zonder dat je er wat extra voor hoeft te doen. Je zult ook gewoon moeten kunnen spelen met een USB kabel tussen playstation en controller. Krijg je dan nog steeds dezelfde meldingen? Kapotte controller of USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 22:24
Je schrijft hier over GTA4, ondervindt je dit ook in andere games/ps4 applicaties?

Let even op met opladen, als je de PS4 in rust modus zet blijft er stroom op de usb poorten staan, als je hem helemaal uit zet niet. In rust modus kan je de controller met draad aan de ps4 hangen en laad deze op. Dat zie je ook door dat de "lightbar" achterop knippert/aan staat.

Mocht je hem netjes hebben opgeladen, en de problemen blijven nog steeds dan zou je even terug moeten naar de winkel.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
GoldenBatt schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:24:
Je schrijft hier over GTA4, ondervindt je dit ook in andere games/ps4 applicaties?
Nee, voor zover ik weet niet. Maar ik speel niet zoveel PS.
GoldenBatt schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:24:
Let even op met opladen, als je de PS4 in rust modus zet blijft er stroom op de usb poorten staan, als je hem helemaal uit zet niet. In rust modus kan je de controller met draad aan de ps4 hangen en laad deze op. Dat zie je ook door dat de "lightbar" achterop knippert/aan staat.
Als ik het goed snap, dus gewoon PS4 aanzetten, controller netjes via USB aansluiten en nachtje met rust laten - zoals ik zou verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 14:12
Winkel gaat moeilijk doen. Op accesoires zit maar een half jaar garantie.

Probeer een ander USB kabeltje. Ik had laatst hetzelfde probleem met een PS3 controller. Dan is het kabeltje gaar.

Je moet gewoon met lege controller aan de kabel kunnen spelen. Echter als de controller leeg is en het kabeltje slecht contact maakt krijg je dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05
Heb je hem al eens een keer helemaal opgeladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 22:24
demichel schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:28:
[...]

Nee, voor zover ik weet niet. Maar ik speel niet zoveel PS.

[...]

Als ik het goed snap, dus gewoon PS4 aanzetten, controller netjes via USB aansluiten en nachtje met rust laten - zoals ik zou verwachten?
Nee, via het menu waar je hem normaal uitschakelt kan je kiezen om deze totaal uit te zetten, of hem in rust modus te laten slapen. Hierop is hij niet helemaal uit, maar staat hij in een energie zuinige modus waarin je usb poorten ook nog stroom hebben. Als je dan de usb kabel er tussen drukt zou hij door middel van de lightbar moeten laten zien dat hij ook daadwerkelijk laad. Als hij dit niet doet even andere usb poort/kabel proberen. Probeer eventueel even wat anders te spelen om te kijken of die melding hier ook omhoog komt zetten ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MaxHardcore schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:29:
Winkel gaat moeilijk doen. Op accesoires zit maar een half jaar garantie.
Nee hoor. Gewoon twee jaar net zoals op alle andere elektronica. Het enige dat verandert na een half jaar is de bewijslast: in het eerste halfjaar moet de winkel bewijzen dat het ding kapot is gegaan door verkeerd gebruik en als ze dat niet kunnen moeten ze garantie leveren. Na dat halfjaar moet jij als koper aannemelijk maken dat het probleem door een fabrikagefout optreedt en niet door je eigen verkeerde gebruik van het ding.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:32:
[...]

Nee hoor. Gewoon twee jaar net zoals op alle andere elektronica.
offtopic:
Er zit niet 'gewoon twee jaar' garantie op alle elektronica. Er is geen vaste (wettelijke) garantietermijn.
Het hangt er helemaal vanaf. Een elektrische tandenborstel van 10 euro heeft misschien maar een half jaar, een tv snel al een jaartje of 5. Het hangt af van de verwachte levensduur.
Dat gezegd hebbende kan je van een controller wel uitgaan van een langere levensduur dan een half jaar.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49

Geronimous

化け猫

> verplaats naar SPV en titelfix

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:33
Dus die controller ligt al anderhalf jaar in de kast, en jij denkt dat de accu niet leeg kan zijn?

Begin maar eens gewoon met dat ding fatsoenlijk opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

anandus schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:07:
[...]
offtopic:
Er zit niet 'gewoon twee jaar' garantie op alle elektronica. Er is geen vaste (wettelijke) garantietermijn.
Het hangt er helemaal vanaf. Een elektrische tandenborstel van 10 euro heeft misschien maar een half jaar, een tv snel al een jaartje of 5. Het hangt af van de verwachte levensduur.
Dat gezegd hebbende kan je van een controller wel uitgaan van een langere levensduur dan een half jaar.
offtopic:
Europese regelgeving stelt toch echt vrij hard vast dat je 2 jaar lang bij de verkoper terecht kan bij problemen met je product. Minder dan 2 jaar garantie kan alleen op een aantal uitzonderingsgevallen en AFAIK is er geen elektronicaproduct dat onder zo'n uitzonderingsregel kan vallen. De Nederlandse wet geeft je méér garantie dan de Europese, nooit minder.

Dat gezegd hebbende: accu's zijn wel uitgezonderd van die 2 jaar volgens mij, dus als de batterij van die controller stuk is zou het wel eens lastiger kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 05-04-2018 19:25 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1