Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 04:28
Mijn vraag
Ik wil graag een router kopen die ik kan instellen als VPN router en die goed kan communiceren met twee Ubiquiti UniFi® Access Points AC LITE's

Huidige situatie
Telenet.be all-in-one-modem/router met Internet Fiber 200 abbo, wifi uitgeschakeld in router, 2 unifi AP's; 1 boven en 1 beneden voor een stabiel wifi signaal.

Wat ik wil
Modem-only aanvragen bij telenet (wat volgens mij mogelijk is?) Blijkbaar is de router functionaliteit van de all-in-one modem/router niet uit te schakelen en krijg je 2 netwerken als je er een andere router aanhangt. Wat niet ideaal is vermoed ik?

Router kopen die custom firmware ondersteund (Tomato, DDWRT, OpenWRT, Merlin) zodat ik bijvoorbeeld via TorGuard VPN service provider een VPN router kan instellen..

Nu heb ik niet zoveel verstand van netwerken/routers/VPN/custom firmware's. Maar zolang er een how to guide bestaat moet dat wel gaan lukken.

Wat voor router zouden jullie aanraden?

Alle reacties

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-11 20:05
Volgens mij kan de ubiquiti Unifi USG (https://www.ubnt.com/unifi-routing/usg/) dit prima aan. En communiceert als beste met de unifi AP's

Laurens-Jan Merkx