Bestanden overzetten van laptop met virus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 11:20
Is het mogelijk om bestanden (foto's etc.) over te zetten die op een andere partitie staan van een laptop met het politievirus? Of zijn die bestanden mogelijk ook besmet?

Ik dacht ik trek de hdd eruit en sluit het aan op zo'n usb dock en maak een backup. Het is niet mijn laptop en degene wil de foto's redden. Ik wil natuurlijk niet dat mijn pc waar ik het de hdd mee ga verbinden besmet raakt. Iemand een idee? :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:37
Het politievirus stelt volgens mij geen hout voor en kun je vrij simpel verwijderen. Kan zijn dat je alleen Windows niet in komt. Maar je moet even uitzoeken welke variant het is. Volgens mij wordt er geen encryptie tegenaan gegooid. Heb één van die varianten bij mijn vader van zijn laptop gekregen zonder al te veel problemen.

Deze toevallig?
https://www.webwijzer.nl/beveiliging/virus-politie.html

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 05-04-2018 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ik heb het ook gehad, kon gewoon veilige modus in en vanuit daar herstelpunt gepakt van voor her virus en alles was weer in orde.

Als je in veilige modus kan komen kan je ook vanuit daar de bastanden naar een usb stick of zo kopieren en daarna geheel opniuew windows installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 11:20
Gelukt, bedankt. Veilige modus en hoppa! :D