Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade advies ryzen micro atx systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-10 22:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Bf1, Asseto corsa, PUBG) en 3D modeling (creo en inventor)
Liefst compact voor local coop (mini lan)
Kijk het liefst naar een multi core systeem (vanaf 6 tot 8 cores) omdat ik vaak veel dingen gelijk doe. Bvb Illustrator tracing tijdens gamen, skype, discord
* 1 Graka systeem is voldoende
Scherm: moet quad hd zijn en freesync ondersteuning (IPS of VA) minimum 27 inch.

Wat mag het systeem gaan kosten? Upgrade +- 800 (zonder scherm mee te rekenen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Grafische kaart : MSI RX 480 Gaming X 8 GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MOBO -> B350 - of nieuwe chipset? afwachten na de launch wat de voordelen zijn
CPU
RAM
Voeding
Scherm (https://tweakers.net/pric...27;546605;439714;1122721/)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Heb voorkeur voor een AMD processor, door de optimale prijs/performance en upgrade naar Ryzen2 mogelijkheden
CASE: Zie graag de Fractal Design Node 804 case

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille pc, en micro ATX case

Ga je overklokken? Ja.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? De eerste twee jaar laat ik alles meestal standaard, later een clock na garantie periode.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kritisch blik op het lijstje die ik tot nu toe heb opgesteld.
Feedback op MOBO, RAM, CPU (huidige GEN of Ryzen2?)

UPDATE;
Na de prijzen te zien van de volgende generatie ryzen en de ryzen7 neig ik om eigenlijk voor de 2700x te gaan ipv de 1600x. Mijn huidige cpu amd 6300 is echt op. Ik overweeg om nu een topmodel te nemen om dan de levenscyclus van mijn pc wat te verlengen.
CPU koeler zou ik mee kunnen wachten en de meegeleverde koeler gebruiken tot ik een overklok wil gaan doen.

MOBO - afwachten wat er komt (Micro atx)
RAM - QVL lijst mobo
Voeding: twijfel tussen deze twee (focus op geluidsarme voeding) https://tweakers.net/pricewatch/compare/829901;651555/
Scherm: nog aan het twijfelen, Voorkeur gaat naar de Samsung met freesync 2.0 ondersteuning

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 329,-€ 329,-
1Fractal Design Node 804€ 96,-€ 96,-
1Samsung LC27HG70 Blauw, Grijs€ 599,-€ 599,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.103,95

[ Voor 33% gewijzigd door matriskie op 17-04-2018 16:46 ]

Beste antwoord (via matriskie op 28-09-2018 15:46)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
Zijn stille voedingen. Van wat ik zelf waargenomen is vind ik de Seasonic een stille voeding evenals de Bitfenix. Van de Bitfenix is er een testrapport. https://www.cybenetics.com/a/V7n/ op pagina 6 kan je de geluidsproductie aflezen.

Alle reacties

• Uszka
Staat het geheugen op de QVL? Zo niet dan niet nemen. Heb deze kit thuis en nog op geen enkel AM4 bord werkend gekregen. De 8GB kit van de GVKB doet het in de meeste gevallen wel.

De PP10 CM 500w is geen goede keuze. Best wel matige kwaliteit, slechts 3 jaar garantie en daarom te duur. Dan zijn pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W en pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W stukken beter in kwaliteit en prestaties waarbij de Bitfenix de voorkeur heeft. Dat deze niet modulair is maakt in de Node 804 niet uit. Je hebt zeeën van ruimte voor de kabels.

Intel presteert in games nipt beter. Niet iets waar je wat van merkt.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het zou best kunnen dat het werkt, maar het GVKB geheugen staat niet op de QVL van dat moederbord.

🖥️ | 🚗

• matriskie
Ik heb me vergist, dacht net eentje te hebben geselecteerd van de QVL. Goed opgemerkt, ik zoek best iets anders.
Ik heb geen ervaring met ASrock, zijn dit stabiele bordjes? Wat betreft overclocking?

Wat betreft de voeding en de twee die je voorsteld; zijn dit stille voedingen? Inderdaad veel plek voor kabels

Een paar FPS minder dan intel kan ik wel mee leven. Moest het nu echt een drastisch verschil zijn niet.

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Zijn stille voedingen. Van wat ik zelf waargenomen is vind ik de Seasonic een stille voeding evenals de Bitfenix. Van de Bitfenix is er een testrapport. https://www.cybenetics.com/a/V7n/ op pagina 6 kan je de geluidsproductie aflezen.

• matriskie
Uszka schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:26:
Heb je advies meegenomen. Heb nu wel een modulaire voeding geselecteerd. Ook al heeft de node 804 veel plek, ik heb liever nu tikje meer te betalen voor die 1ne kabel minder :).

Overigens zou ik het over een ander boeg willen gooien.
UPDATE;
Na de prijzen te zien van de volgende generatie ryzen en de ryzen7 neig ik om eigenlijk voor de 2700x te gaan ipv de 1600x. Mijn huidige cpu amd 6300 is echt op. Ik overweeg om nu een topmodel te nemen om dan de levenscyclus van mijn pc wat te verlengen. Dan is de volgende bottleneck mijn RX480, die ik dan kan upgraden na de bitcoin bubble.

CPU koeler zou ik mee kunnen wachten en de meegeleverde koeler gebruiken tot ik een overklok wil gaan doen.

MOBO - afwachten wat er komt (Micro atx)
RAM - QVL lijst mobo
Voeding: twijfel tussen deze twee (focus op geluidsarme voeding) https://tweakers.net/pricewatch/compare/829901;651555/
Scherm: nog aan het twijfelen, Voorkeur gaat naar de Samsung met freesync 2.0 ondersteuning
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 329,-€ 329,-
1Fractal Design Node 804€ 96,-€ 96,-
1Samsung LC27HG70 Blauw, Grijs€ 599,-€ 599,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.103,95

[ Voor 82% gewijzigd door matriskie op 17-04-2018 17:13 ]

Pagina: 1