Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Bf1, Asseto corsa, PUBG) en 3D modeling (creo en inventor)
Liefst compact voor local coop (mini lan)
Kijk het liefst naar een multi core systeem (vanaf 6 tot 8 cores) omdat ik vaak veel dingen gelijk doe. Bvb Illustrator tracing tijdens gamen, skype, discord
* 1 Graka systeem is voldoende
Scherm: moet quad hd zijn en freesync ondersteuning (IPS of VA) minimum 27 inch.
Wat mag het systeem gaan kosten? Upgrade +- 800 (zonder scherm mee te rekenen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Grafische kaart : MSI RX 480 Gaming X 8 GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MOBO -> B350 - of nieuwe chipset? afwachten na de launch wat de voordelen zijn
CPU
RAM
Voeding
Scherm (https://tweakers.net/pric...27;546605;439714;1122721/)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Heb voorkeur voor een AMD processor, door de optimale prijs/performance en upgrade naar Ryzen2 mogelijkheden
CASE: Zie graag de Fractal Design Node 804 case
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille pc, en micro ATX case
Ga je overklokken? Ja.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? De eerste twee jaar laat ik alles meestal standaard, later een clock na garantie periode.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritisch blik op het lijstje die ik tot nu toe heb opgesteld.
Feedback op MOBO, RAM, CPU (huidige GEN of Ryzen2?)
UPDATE;
Na de prijzen te zien van de volgende generatie ryzen en de ryzen7 neig ik om eigenlijk voor de 2700x te gaan ipv de 1600x. Mijn huidige cpu amd 6300 is echt op. Ik overweeg om nu een topmodel te nemen om dan de levenscyclus van mijn pc wat te verlengen.
CPU koeler zou ik mee kunnen wachten en de meegeleverde koeler gebruiken tot ik een overklok wil gaan doen.
MOBO - afwachten wat er komt (Micro atx)
RAM - QVL lijst mobo
Voeding: twijfel tussen deze twee (focus op geluidsarme voeding) https://tweakers.net/pricewatch/compare/829901;651555/
Scherm: nog aan het twijfelen, Voorkeur gaat naar de Samsung met freesync 2.0 ondersteuning
Gamen (Bf1, Asseto corsa, PUBG) en 3D modeling (creo en inventor)
Liefst compact voor local coop (mini lan)
Kijk het liefst naar een multi core systeem (vanaf 6 tot 8 cores) omdat ik vaak veel dingen gelijk doe. Bvb Illustrator tracing tijdens gamen, skype, discord
* 1 Graka systeem is voldoende
Scherm: moet quad hd zijn en freesync ondersteuning (IPS of VA) minimum 27 inch.
Wat mag het systeem gaan kosten? Upgrade +- 800 (zonder scherm mee te rekenen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Grafische kaart : MSI RX 480 Gaming X 8 GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MOBO -> B350 - of nieuwe chipset? afwachten na de launch wat de voordelen zijn
CPU
RAM
Voeding
Scherm (https://tweakers.net/pric...27;546605;439714;1122721/)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Heb voorkeur voor een AMD processor, door de optimale prijs/performance en upgrade naar Ryzen2 mogelijkheden
CASE: Zie graag de Fractal Design Node 804 case
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille pc, en micro ATX case
Ga je overklokken? Ja.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? De eerste twee jaar laat ik alles meestal standaard, later een clock na garantie periode.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritisch blik op het lijstje die ik tot nu toe heb opgesteld.
Feedback op MOBO, RAM, CPU (huidige GEN of Ryzen2?)
UPDATE;
Na de prijzen te zien van de volgende generatie ryzen en de ryzen7 neig ik om eigenlijk voor de 2700x te gaan ipv de 1600x. Mijn huidige cpu amd 6300 is echt op. Ik overweeg om nu een topmodel te nemen om dan de levenscyclus van mijn pc wat te verlengen.
CPU koeler zou ik mee kunnen wachten en de meegeleverde koeler gebruiken tot ik een overklok wil gaan doen.
MOBO - afwachten wat er komt (Micro atx)
RAM - QVL lijst mobo
Voeding: twijfel tussen deze twee (focus op geluidsarme voeding) https://tweakers.net/pricewatch/compare/829901;651555/
Scherm: nog aan het twijfelen, Voorkeur gaat naar de Samsung met freesync 2.0 ondersteuning
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Fractal Design Node 804 | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Samsung LC27HG70 Blauw, Grijs | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.103,95 | |
[ Voor 33% gewijzigd door matriskie op 17-04-2018 16:46 ]