Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpico
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 10:01
Goedemiddag allemaal,

Er vanuit gaande dat jullie allemaal de prachtige Engelse taal beheersen, copy pasta ik hier mijn bericht op het EVGA forum. Ik ben benieuwd of er hier Tweakers zijn die ervaring hebben met deze situatie en mij hier meer over kunnen vertel en hopelijk wat gerust stellen.

''I was wondering if some of you might be able to answer my questions regarding the RMA process, since this is completely new to me.

A small introduction:
I bought my EVGA GTX 1080 FTW Gaming ACX 3.0 8GB card over a month ago through a trusted and well known reseller on Tweakers.net (a Dutch hardware-freak forum). After receiving the card, I immediately installed it in my rig. It didn't take too long until this happened:

https://forums.evga.com/G...n-up-to-100-m2530081.aspx

My heart sunk to be honest. At first I thought I was scammed or the rest of my PC hardware was causing the issue. But after a quick search on google it turned out to be a known problem. So that is that.

Now I'm wondering: how long is the total RMA proces in Europe? From sending my card to EVGA and receiving a new one.

I'm a graphic design student with my own business that needs to stay up and running, so I can't be without a GPU for too long.
I've been told EVGA has one the best (if not THE single best) RMA policies when it comes to their hardware. This was the main reason for me to buy an EVGA card (along with the performance ofcourse).

Patiently awaiting your responses,''

Hier een overzicht van mijn hardware:

Case: Fractal Design Define S
GPU: EVGA GTX 1080 FTW Gaming ACX 3.0 8GB
CPU: Intel Core i7-6700K CPU @ 4.00Ghz -
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Power supply: Cooler Master MasterWatt Lite 500
RAM: G.Skill Ripjaws V F4 (3200Mhz) 16 GB
Motherboard: MSI B250 PC Mate
HD's: 128 GB SanDisk (SSD)
1 TB Seagate (HD)

Nu ik dit zo terug lees, vind ik mijn eigen verwoording zelfs verwarrend. Daarom hier de hamvraag:
Wat zijn jullie ervaringen met 2e hands RMA's bij EVGA in Europa? Wat is de kwaliteit van de kaart die je terug gestuurd krijgt en hoe lang duurt dit proces?

Alvast hartelijk bedankt, ik kijk uit naar uw aller reacties.

Mvg,

Jesse

EDIT:

Ik heb de originele invoice opgevraagd bij verkoper. Dit zou geregeld moeten zijn binnen aanzienlijke tijd. Hierdoor kan ik dus gebruik maken van de Advanced RMA. Bedankt!

FINAL EDIT:

Nou, het is dan zover. Ik heb mijn videokaart twee weken geleden opgestuurd naar Duitsland en dinsdag een nieuw exemplaar ontvangen. EVGA is zelfs zo belachelijk geweest om mijn 1080 te upgraden naar een 1080ti (SC Black Edition). Dank allemaal, ik ben eeuwig dankbaar!

[ Voor 8% gewijzigd door Serpico op 10-05-2018 14:54 ]

Beste antwoord (via Serpico op 05-04-2018 15:11)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Allereerst heb je geen overeenkomst met EVGA; EVGA hoeft je niet te helpen aangezien je aanspreekpunt de winkel is waar de kaart is aangeschaft. Alles wat EVGA voor je doet is uit pure service, coulance en klantvriendelijkheid. Na een RMA bij EVGA kan je bijv. ook niet meer bij de winkel aankloppen omdat je nu een andere kaart heb met ander serienummer etc.

Maargoed, EVGA heeft inderdaad goede klantenservice dus ze helpen je graag. Ik heb regelmatig RMA cases direct bij EVGA afgehandeld en dat werkt perfect; stukker sneller dan bij een retailer/webshop. EVGA Europe is/was altijd gevestigd in Duitsland, waarschijnlijk nog steeds. Op m'n EVGA 980 TI videokaart doos stond zelfs dat ze liever hebben dat ik een RMA direct via hen afhandel dan via de winkel.

Als er 'haast' bij is raad ik een Advanced RMA aan. Hierbij shipped EVGA eerst een nieuwe kaart jouw kant op en vervolgens moet je binnen 30 dagen je kapotte kaart terugsturen. Op die manier heb je 0 downtime.

Ik raad je aan een EVGA support ticket aan te maken en te vragen of een advanced RMA mogelijk is. Mogelijk heb je wel een creditcard of paypal account nodig zodat ze je kunnen crediteren als je niet je kapotte kaart binnen 30 dagen opstuurt.

Normaliter zou ik je aanraden bij de winkel aan te kloppen, maar bij EVGA en Corsair zou ik altijd direct de fabrikant proberen vanwege goede service.

Edit: heb ook 2 normale RMA's via EVGA gedaan en daarbij had ik met 1 á 1,5 week een nieuwe kaart

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 05-04-2018 15:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:04
Als ik je goed begrijp, heb je de kaart terug gestuurd naar EVGA i.p.v. de winkel waar je het hebt gekocht? ( of waar de tweaker hem gekocht heeft )

[ Voor 16% gewijzigd door corporalnl op 05-04-2018 15:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Allereerst heb je geen overeenkomst met EVGA; EVGA hoeft je niet te helpen aangezien je aanspreekpunt de winkel is waar de kaart is aangeschaft. Alles wat EVGA voor je doet is uit pure service, coulance en klantvriendelijkheid. Na een RMA bij EVGA kan je bijv. ook niet meer bij de winkel aankloppen omdat je nu een andere kaart heb met ander serienummer etc.

Maargoed, EVGA heeft inderdaad goede klantenservice dus ze helpen je graag. Ik heb regelmatig RMA cases direct bij EVGA afgehandeld en dat werkt perfect; stukker sneller dan bij een retailer/webshop. EVGA Europe is/was altijd gevestigd in Duitsland, waarschijnlijk nog steeds. Op m'n EVGA 980 TI videokaart doos stond zelfs dat ze liever hebben dat ik een RMA direct via hen afhandel dan via de winkel.

Als er 'haast' bij is raad ik een Advanced RMA aan. Hierbij shipped EVGA eerst een nieuwe kaart jouw kant op en vervolgens moet je binnen 30 dagen je kapotte kaart terugsturen. Op die manier heb je 0 downtime.

Ik raad je aan een EVGA support ticket aan te maken en te vragen of een advanced RMA mogelijk is. Mogelijk heb je wel een creditcard of paypal account nodig zodat ze je kunnen crediteren als je niet je kapotte kaart binnen 30 dagen opstuurt.

Normaliter zou ik je aanraden bij de winkel aan te kloppen, maar bij EVGA en Corsair zou ik altijd direct de fabrikant proberen vanwege goede service.

Edit: heb ook 2 normale RMA's via EVGA gedaan en daarbij had ik met 1 á 1,5 week een nieuwe kaart

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 05-04-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 10:28
Mijn ervaring met EVGA RMA is dat als je de kaart opstuurt en hun het defect bevestigen dat je echt binnen 3 werkdagen ( na ontvangst) een vervangende / nieuwe kaart op de mat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpico
@stin00 dank voor je uitgebreide reactie.

Heb inderdaad vernomen dat EVGA goede klantenservice bied. Nu is het zo dat ik de kaart tweedehands heb gekocht via Vraag & Aanbod. De verkoper heeft de kaart overgenomen van een klant die de kaart inruilde voor een 1080TI. Ik ben dus de tweede gebruiker, heb geen factuur en heb hierdoor geen recht op een Advanced RMA als ik het goed begrijp.

Ik wacht jouw antwoord even af en zal daarna dan wel / dan niet een support ticket aanmaken.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik heb verschillende RMA's met EVGA mogen afhandelen (1x PSU, 1x Mobo).
Wat EVGA wil is dat je RMA direct bij hun meld en dit niet via de winkel laat verlopen omdat ze hun kwaliteit en afhandelingsnelheid willen waarborgen (staat in de doos).
(op de zichttermijn va n14 dagen zou ik de store raadplegen)

enfin,
Als je je defect opstuurt heb je over het algemeen binnen 10 werkdagen je nieuwe kaart op de mat liggen; in veel gevallen betreft het overigens ook écht een nieuwe en geen refurbished product.

wat @stin00 aangeeeft is basically hoe ik het ook gedaan heb.
RMA ticket gemaakt;
RMA nummer ontvangen + label
opgestuurd.

m'n PSU moest ik een week op wachten, mijn mobo (X79 bord) helaas 10 werkdagen; door, zo bleek achteraf, een fout bij de post.

de afhandeling zelf is uitstekend

edit:
Serpico schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:11:
@stin00 dank voor je uitgebreide reactie.

Heb inderdaad vernomen dat EVGA goede klantenservice bied. Nu is het zo dat ik de kaart tweedehands heb gekocht via Vraag & Aanbod. De verkoper heeft de kaart overgenomen van een klant die de kaart inruilde voor een 1080TI. Ik ben dus de tweede gebruiker, heb geen factuur en heb hierdoor geen recht op een Advanced RMA als ik het goed begrijp.

Ik wacht jouw antwoord even af en zal daarna dan wel / dan niet een support ticket aanmaken.

Nogmaals bedankt!
als je geen geldige factuur hebt die je kan overdragen kan de RMA zelfs nog verveled worden. ze willen namelijk dat je het product koppelt aan he EVGA account + factuur voor de RMA afhandeling.

ik heb voor een Tweakert die mijn PSU overnam namelijk zelf EVGA moeten contacten om de situatie voor te leggen, nadien kon de bewuste tweaker pas zijn RMA melden
(ik had namelijk de factuur)

[ Voor 38% gewijzigd door Dawn op 05-04-2018 15:16 . Reden: typ0's ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpico
@corporalnl Ook jij bedankt voor je reactie.

Ik heb de kaart nog niet opgestuurd, ben in afwachting van een reactie van EVGA Europe.
Quote: ''I can confirm that your Guest RMA is submitted. Please allow additional time for our EU team in order to approve this. Please let us know if you have any other questions or concerns in order to support you further.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zonder factuur kan het nog wel eens een issue worden.. er zijn weinig tot geen fabrikanten die een RMA accepteren zonder factuur van de 1e koper. Als ze dit verzoek accepteren mag je EVGA wel eeuwig bedanken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpico
@Dawn Mijn hart maakt een sprongetje.

Goed om te horen jullie ervaringen zo positief zijn. Bij mij betreft het echter een 'Guest RMA', aangezien ik niet in het bezit ben van het originele aankoopbewijs. 10 dagen zonder GPU gaat nog wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpico
@stin00 Ik zou je graag nog een vraag stellen:

Mijn Guest RMA is approved. Ik ga de kaart opsturen (binnen 45 dagen) wanneer het me het beste uitkomt (mentaal voorbereiden op een dikke week niet gamen). Wanneer ik een 'nieuwe' kaart ontvang van EVGA, word ik dan de eerste eigenaar? Ook vraag ik mij af of ik 3 jaar garantie krijg op de nieuwe kaart.

Hoor graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpico
Dan nog even een vraag in het algemeen. EVGA heeft mij gevraagd om een andere PSU aan te sluiten en te checken of dit eventueel verandering brengt in het probleem. Echter is dit lastig te testen, omdat de problemen die ik heb maar sporadisch optreden en het lastig te reproduceren is.

Nu heb ik een gloednieuwe PSU: Cooler Master MasterWatt Lite 500. Dingetje is echt pas twee maand oud.
Kan het zijn dat ik te weinig power heb voor een stabiel wattage? Heb zelf wat PSU calculators geraadpleegd en mij wordt een 550 watt voeding aangeraden (full load is ~ 450-490).

Ik vind het zelf vergezocht, maar ben benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Graag niet 3 keer onder elkaar posten, maar het beperken tot één post. Dit wordt namelijk als onwenselijk ervaren.

Ik kan je geen correct 'juridisch' advies geven over het worden van de eerste eigenaar omdat ik het niet zeker weet. Maar als je mijn mening wil: ja, je wordt de eerste eigenaar. Je hebt namelijk een RMA zonder factuur gedaan dus EVGA weet waarschijnlijk niet eens wie de vorige eigenaar is (tenzij hij/zij de kaart al bij EVGA op serienummer heeft geregistreerd).

Laten we voorop stellen dat EVGA al bizar gul is geweest door je te helpen met 1. geen factuur en 2. als tweede eigenaar. Tel daarbij op dat de kaart ook nog eens bij een winkel is gekocht en niet bij EVGA zelf. Kortom je hebt mazzel. Je krijgt geen 3 jaar garantie op de kaart omdat de garantie van de originele aankoop geldt. Dit wordt hier bevestigd door een support medewerker van EVGA. Zonder factuur is dit een wat lastig verhaal, dus waarschijnlijk kijken ze naar het serienummer of productiedatum van de originele (kapotte) kaart? Geen idee. Ik zou in ieder geval de nieuwe kaart direct na ontvangst via het serienummer registreren bij EVGA.

Ze vragen je om een andere PSU te proberen omdat ze zeker willen weten dat het de videokaart is die problemen veroorzaakt. Idealiter prik je de videokaart in de pc van een familielied/vriend om daarmee aan te tonen dat het inderdaad de videokaart is die defect is.

Verder zijn PSU calculators onzinnig want je PC verbruikt geen 450 tot 490 watt vermogen. Met een 6700K en 1080 GTX kom je niet veel verder dan 325 watt in een synthetische benchmark; tijdens het gamen zal je meestal rond of onder de 300w blijven hangen. 400+ watt is pas te bereiken als je zowel de videokaart als CPU maximaal overclockt. Je voeding is helaas niet van hele hoge kwaliteit maar levert meer dan voldoende vermogen voor je systeem.

Succes met de RMA! Ik zou hem persoonlijk zsm opsturen zodat je een goed werkend exemplaar hebt.
Pagina: 1