Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 06-04-2018 08:48)
Ik heb de app van ExpressVPN autorisatie tot "auto start" gegeven en nu herstart de app zich meteen of blijft ze zelfs actief in het geheugen als ik ze per ongeluk wegswipe bij de recente apps.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Alle reacties
Hoe krijg je dat voor elkaar? Swipe je altijd alle apps weg?Dreifarben schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:51:
Ik vraag dit omdat ik steeds geconfronteerd wordt met mijn VPN-applicatie die ik per ongeluk afsluit, als ik door de openstaande applicaties ga.
Op mijn telefoon (OPO met Android 7) kan ik in het multitask venster apps met een slotje vastzetten. Dat slotje verschijnt automatisch na verloop van tijd. Heb jij dat misschien ook?Heeft er hier nog iemand suggesties?
Zou je verder voor de volledigheid nog even je telefoonmodel en software en MIUI versie kunnen posten?
Inderdaad, ik swipe altijd alle vensters om de zoveel tijd eens weg.rens-br schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:56:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Swipe je altijd alle apps weg?
[...]
Op mijn telefoon (OPO met Android 7) kan ik in het multitask venster apps met een slotje vastzetten. Dat slotje verschijnt automatisch na verloop van tijd. Heb jij dat misschien ook?
Zou je verder voor de volledigheid nog even je telefoonmodel en software en MIUI versie kunnen posten?
Het is een Xiaomi Redmi Note 3 Pro (was aangegeven als product in openingspost) en die loopt nu op MUIU 9 Global (8.3.29 beta) als variant op Android 6.0.1.
Het "slotje" werkt bij mij trouwens niet, hij reserveert dan enkel geheugen voor de app maar sluit hem wel nog af bij het swipen waardoor mijn connectie verloren gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Tricolores op 05-04-2018 14:02 ]
Heb je daar nog een specifieke reden voor? Voor de batterijduur hoef je het namelijk niet te doen en kan het zelfs een negatief effect hebben.Dreifarben schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:02:
Inderdaad, ik swipe altijd alle vensters om de zoveel tijd eens weg.
Ongebruikt RAM geheugen verbruikt even veel energie als gebruikt RAM geheugen. Het is dus veel efficiënter om het RAM geheugen zo vol mogelijk te hebben. Bij het openen van een app wordt deze in het RAM geheugen geplaatst, dit kost processor kracht en dus energie. Bij het sluiten wordt het ramgeheugen weer vrij gemaakt en ook dat kost processor kracht. Sluit je dus veel apps af, dan zal het telkens bij het openen het bovenstaande riedeltje moeten doen. Je kan de apps dus beter gewoon open laten.
Ah ok. Wanneer ik het 'slotje' erop zet kan ik de app ook niet meer wegswypen.Het "slotje" werkt bij mij trouwens niet, hij reserveert dan enkel geheugen voor de app maar sluit hem wel nog af bij het swipen waardoor mijn connectie verloren gaat.
Dat is dus ook wat ik zou willen bekomen.rens-br schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:07:
Ah ok. Wanneer ik het 'slotje' erop zet kan ik de app ook niet meer wegswypen.
Maar de vraag is dus waarom je de apps zou willen wegswypen?Dreifarben schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:08:
Dat is dus ook wat ik zou willen bekomen.
Om RAM vrij te maken als dat nodig is?rens-br schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:13:
[...]
Maar de vraag is dus waarom je de apps zou willen wegswypen?
RAM wordt automatisch vrijgemaakt door Android zelf, op het moment dat een app meer RAM vraagt dan er beschikbaar is. Het is dus niet nodig om dit zelf te gaan doen.Dreifarben schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:18:
Om RAM vrij te maken als dat nodig is?
Al is het om cosmetische doeleinden, is er een mogelijkheid die iemand kent of niet?
Of het nodig is of niet is heel andere discussie.
Je hebt gelijk.Dreifarben schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:26:
Al is het om cosmetische doeleinden, is er een mogelijkheid die iemand kent of niet?
Of het nodig is of niet is heel andere discussie.
Ik heb de app van ExpressVPN autorisatie tot "auto start" gegeven en nu herstart de app zich meteen of blijft ze zelfs actief in het geheugen als ik ze per ongeluk wegswipe bij de recente apps.