Hallo allemaal,
Ik loop vast met mijn formule in Excel. Ik heb in één excel folder met meerdere tabbladen. Zo heet een tab verkoopregister. Hierin staan facturen met regelnummers en producten:
Hieronder een voorbeeld:
Factuur Regel Product
2018001 1 Product 1
2018001 2 Product 2
2018001 3 Product 3
2018002 1 Product 2
Hiernaast staat er nog andere informatie betreffende de producten maar dat is voor deze vraag niet relevant.
Nu wou ik graag in het tabblad waar een factuur wordt gegenereerd, een formule zetten waardoor met het veranderen van het factuurnummer de producten automatisch worden ingevuld.
Ik had deze formule voor factuurregel 1:
=INDEX(Productkolom;VERGELIJKEN(Factuurnummer;(ALS(Regelkolom=1;Factuurnummerkolom);0))
Maar dit lijkt niet te werken
, kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
Ik loop vast met mijn formule in Excel. Ik heb in één excel folder met meerdere tabbladen. Zo heet een tab verkoopregister. Hierin staan facturen met regelnummers en producten:
Hieronder een voorbeeld:
Factuur Regel Product
2018001 1 Product 1
2018001 2 Product 2
2018001 3 Product 3
2018002 1 Product 2
Hiernaast staat er nog andere informatie betreffende de producten maar dat is voor deze vraag niet relevant.
Nu wou ik graag in het tabblad waar een factuur wordt gegenereerd, een formule zetten waardoor met het veranderen van het factuurnummer de producten automatisch worden ingevuld.
Ik had deze formule voor factuurregel 1:
=INDEX(Productkolom;VERGELIJKEN(Factuurnummer;(ALS(Regelkolom=1;Factuurnummerkolom);0))
Maar dit lijkt niet te werken
Alvast bedankt
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 1059941 op 05-04-2018 13:05 . Reden: Nog niet af ]