Optellen vanaf een datum tot vandaag.

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikky
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-04-2018
Hoi, ik heb een planning gemaakt in Excel en nou wil ik graag een rij optellen mits deze binnen een bepaalde datum vallen.

De gewerkte uren (groen) moeten tussen de begindatum van de planning en de datum van vandaag (in dit geval 05-04-18) worden opgeteld.

file:///Z:/OFFERTES/Iris/Excel%20planning%20voorbeeld.JPG

Hiervoor heb ik, in dit voorbeeld, de formule SOM.ALS(DB2:EJ2;"<F2";DB23:EJ23) toegepast. Echter krijg ik als resultaat 0 te zien (zie cellen F23 en F24).
Alle data (meervoud van datum, dus niet alle gegevens) heb ik dmv ABS(), absoluut gemaakt.
Echter als ik dezelfde formule toepas, maar "<F2" vervang door "<43195" (is resultaat van 05-04-18 DATUM naar stijl STANDAARD), krijg ik wel een resultaat te zien (zie cellen F23 en F24)

file:///Z:/OFFERTES/Iris/Excel%20planning%20voorbeeld2.JPG

Maar ik wil uiteraard dat het resultaat zichzelf aanpast iedere dag en niet dat ik handmatig de standaard waarde van de huidige datum steeds moet invullen. Kortom ik wil automatisch de actuele gewerkte uren zien tot nu toe.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.