speaker heeft speakerdraad en nieuwe versterkers alleen tulp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarab13
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb b&w 310 speakers die speakerdraad als uitgang hebben. Echter heeft mijn oude versterker waar gewoon speakerdraad in kan dat je vervolgens vastklemt het begeven. Ik wil een nieuwe speaker kopen maar deze heeft als ingang alleen tulpstekkers. Kan ik dit oplossen door de bedrading van de speakers te vervangen zodat deze tulpstekkers heeft of is dit te optimistisch gedacht? Ik wil geen tweedehands speaker meer dus probeer een oplossing te vinden om mijn boxen toch op een nieuwe speaker te kunnen gebruiken. Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Lees je post nog eens door, er klopt niet veel van je verhaal. Je meldt eerst dat de versterker vervangen moet worden maar een zin later is het een speaker die opnieuw gekocht moet worden. Idem met "om mijn boxen toch op een nieuwe speaker te kunnen gebruiken", die gaat ook fout.

Post eens welke hardware je hebt en wat je op het oog hebt. Dat maakt het een stuk duidelijker dan bovenstaand verhaal. Zie je bijvoorbeeld RCA/tulpstekkers niet aan voor terminals waar een banaanstekker in kan?

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 05-04-2018 11:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

barbarab13 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:18:
Ik heb b&w 310 speakers die speakerdraad als uitgang hebben. Echter heeft mijn oude versterker waar gewoon speakerdraad in kan dat je vervolgens vastklemt het begeven. Ik wil een nieuwe speaker kopen maar deze heeft als ingang alleen tulpstekkers. Kan ik dit oplossen door de bedrading van de speakers te vervangen zodat deze tulpstekkers heeft of is dit te optimistisch gedacht? Ik wil geen tweedehands speaker meer dus probeer een oplossing te vinden om mijn boxen toch op een nieuwe speaker te kunnen gebruiken. Alvast bedankt voor de reacties
Koop/maak snoer wat past op beide aansluitingen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

Wat is er Defect?

Wat wil je behouden?

Wat wil je nieuw kopen (en heb je al een merk/type op het oog?)

Als je deze vragen beantwoord heb je eid van de dag zeeën van advies
Hackus schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:24:
[...]

Koop/maak snoer wat past op beide aansluitingen
LordSinclair schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:25:
Als je een beetje handig bent koop je losse tulpstekkers die op de uitgang van je versterker passen en soldeer je daar de draden op de correcte manier aan vast.
Dat gaat dus hoogst waarschijnlijk niet werken. Tulp is vaak pre-out op moderne versterkers.

[ Voor 60% gewijzigd door artificial_sun op 05-04-2018 11:26 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:53
Als je een beetje handig bent koop je losse tulpstekkers die op de uitgang van je versterker passen en soldeer je daar de draden op de correcte manier aan vast.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:33

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

barbarab13 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:18:
Ik heb b&w 310 speakers die speakerdraad als uitgang hebben. Echter heeft mijn oude versterker waar gewoon speakerdraad in kan dat je vervolgens vastklemt het begeven. Ik wil een nieuwe speaker versterker kopen maar deze heeft als ingang alleen tulpstekkers. Kan ik dit oplossen door de bedrading van de speakers te vervangen zodat deze tulpstekkers heeft of is dit te optimistisch gedacht? Ik wil geen tweedehands speaker meer dus probeer een oplossing te vinden om mijn boxen toch op een nieuwe speaker versterker te kunnen gebruiken. Alvast bedankt voor de reacties
Zo klinkt het mij logischer in de oren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

artificial_sun schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:25:
Wat is er Defect?

Wat wil je behouden?

Wat wil je nieuw kopen (en heb je al een merk/type op het oog?)

Als je deze vragen beantwoord heb je eid van de dag zeeën van advies

[...]

[...]

Dat gaat dus hoogst waarschijnlijk niet werken. Tulp is vaak pre-out op moderne versterkers.
TS praat over oude versterker. (welk type weet ik niet)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 08:19

SLeddert

SLeddert

Ik snap het verhaal ook nog steeds niet, want normaal gesproken heeft elke 'normale audio' versterker een setje speaker uitgangen (met van die klemmetjes).

Om op je vraag terug te komen, dat kan wel maar gaat niet goed klinken.
Op speakerkabel wordt high level signaal uitgestuurd, terwijl tulp low level signaal doorstuurt.

[ Voor 4% gewijzigd door SLeddert op 05-04-2018 11:38 ]

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Alle versterkers hebben toch dit soort speaker aansluitingen, daar kun je gewoon je kabel op aansluiten

Afbeeldingslocatie: http://www.soundadviceblog.com/wp-content/uploads/2009/02/connectreceiver.jpg

Dit is in feite gewoon hetzelfde als die klemmetjes wat je op oude of goedkopere versterkers hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Bigfoot op 05-04-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bigfoot schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:41:
Alle versterkers hebben toch dit soort speaker aansluitingen, daar kun je gewoon je kabel op aansluiten

[afbeelding]

Dit is in feite gewoon hetzelfde als die klemmetjes wat je op oude of goedkopere versterkers hebt.
En de meeste (duurdere) speakers ook

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 08:19

SLeddert

SLeddert

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://hub.yamaha.com/wp-content/plugins/widgetkit/cache/replacementsw11-833b25d44d08a3524ecf51790ea57517.jpg

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Kan toch aan beide kanten bare-ware worden aangesloten.
Simpeler kan niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Finesse op 05-04-2018 13:26 ]

Pagina: 1