Toon posts:

Fietsen vervoeren op trekhaak-fietsendrager

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Wie heeft ervaring in het rijden met twee fietsen op een fietsendrager die op de trekhaak is gemonteerd?
Voor lange afstanden door Frankrijk.
- wat kan de snelheid zijn
-een hoes over de fietsen of vangen ze dan wind waardoor de drager zou kunnen verbuigen, moet de wind door de fietsen heen gaan?
-welke sloten moeten erop zitten?
-is het geheel verzekerd?
Kortom wie heeft ervaring of tips?
Met dank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En wat heb je zelf al gevonden? Er wordt wel eigen inzet verwacht op dit forum en daar ontbreekt het in dit topic aan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit wordt al tientallen jaren gedaan, waar kom je precies niet uit?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Ik heb een aantal keren gereden met fietsendrager waar ik 2 fietsen tegelijk op vervoer. Op de nederlandse wegen kan je veilig 130 rijden. Ik zou absoluut geen hoes er over doen vanwege de wind die het gaat vangen.
Zodra je belgie betreed zou ik de snelheid zeker matigen tot 100. Gezien belgie zijn asfalt niet echt bijzonder goed onderhoud. In frankrijk zijn de wegen ook niet heel bijzonder, maar als vuistregel zou ik gewoon houden dat je binnen de auto geen turbulentie wilt voelen van hobbeltjes/gaten in de weg.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:03:
Mijn vraag
...Wie heeft ervaring in het rijden met twee fietsen op een fietsendrager die op de trekhaak is gemonteerd?
Voor lange afstanden door Frankrijk.
- wat kan de snelheid zijn
-een hoes over de fietsen of vangen ze dan wind waardoor de drager zou kunnen verbuigen, moet de wind door de fietsen heen gaan?
-welke sloten moeten erop zitten?
-is het geheel verzekerd?
Kortom wie heeft ervaring of tips?
Met dank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dezelfde angsten hadden onze ouders, ik heb ze 1 voor 1.. naar een plek gereden en vervolgens naar huis laten rijden .. 5 minuten later was de zorg verdwenen .. oftewel ervaring is de beste leermeester.

hoes .. tja als je gelazer en meer bezine/energie wilt verbruiken ga vooral het doen.

Sloten domme vraag als jij je best doet om het minder diefstal gevoelig te maken hoe minder last verzekering doet .. denk je niet ?

Snelheid = wat je durft en mag enzo .. het is hetzelfde als een dakkoffer
overgens die dingen kan je ook omtoveren tot koffer (ipv dakkoffer) zeker waard om naar te kijken .. want er zijn soms gevallen dat je meer hebt aan vervoer optie dan "fietsen"

ik zou voor kogel montage kijken die met 1 handeling vastklikt en kantelbaar is zodat je bij je kofferbak kan komen..

Wij hebben een eagle spindler (nu volgens mij uit de handel) het is een gevecht tussen de ouders en ons wie hem mag lenen :) beste investering ooit betreft "vervoer" enige spijt die we hebben is 3 fietsen ..

Een fietsendrager waarbij je elke fiets (klein tot groot) dunne en dikke banden mee kan nemen is goed.

Sta ook stil bij "opslag"

Overgens ik heb wel eens iemand van "de weg gedrukt"(met beleid) omdat zijn fietsen over de weg "sleepte" dus met dat in je achterhoofd is een "extra" kabel slot of spanband zeker wel handig 8)

Tja vanalles

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Tweakers is geen vraagbaak om je vraag te dumpen en van andere gebruikers te verwachten dat zij met een kant-en-klare oplossing komen. Zeker niet als het vragen zijn waarvan de antwoorden prima met wat simpele zoekopdrachten op internet te vinden zijn.

Lees het Het algemeen beleid nog maar eens goed door en kom met een concrete vraag, in plaats van een paar algemene vragen te stellen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.