Is deze receiver goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 20:27
Beste Tweakers,

Is deze* receiver goed genoeg om de center speaker en subwoofer van de philips hts7500 goed te draaien?
Heb zelf helaas geen verstand van alles audio.

Op het moment gebruik ik een oude radiotoren van beneden, maar deze is te groot en staat in de weg.

Alvast bedankt,

- Patrick

*
https://www.allekabels.nl...9568/mini-versterker.html?

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 06-04-2018 18:40 . Reden: ClickID ]

Beste antwoord (via Patrick v. Herk op 06-04-2018 19:07)

Verwijderd

Patrick v. Herk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:29:
[...]

Nee, dat is de achterkant van de JVC toren waarop de speaker en sub aangesloten zijn.

[...]

Bedankt, de R1280T set ziet er goed uit. Als ik deze zou kopen moet er dan nog een versterker bij of kan ik deze direct aansluiten op mijn pc en goed geluid verwachten? (Zoals eerder vermeld: Geen verstand van alles audio :? )
Deze kun je rechtstreeks aansluiten op je pc.
één van deze 2 speakers heeft een stekker er aan zitten en de aansluitingen. de andere is met een kabel verbonden aan de eerste speaker.

Volumebediening zit aan de zijkant van de speaker, ook zit er een afstandbediening bij.

Deze speakers klinken echt goed voor het geld, qua midden en hoog (en zelfs qua laag uit zo'n compacte boekenplank speaker). verwacht echter niet dezelfde hoeveelheid laag als dat je nu hebt, het is strakker en gecontroleerder maar kan niet echt knallen, als je dat verwacht. dan ben je beter af met een 2.1 setje van edifier of logitech (bijvoorbeeld de z533):
https://www.coolblue.nl/p...3-2-1-speakersysteem.html

maar als ik jou was zou ik eens langs de winkel gaan en er een paar beluisteren. die edifier en de logitech setjes staan in vrijwel elke MM/BCC.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 06-04-2018 18:43 . Reden: ClickID ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo enkel de center en subwoofer?

En is de subwoofer actief of passief (oftewel, zit der een stekker aan?)

dit is namelijk een stereoversterkertje, waarschijnlijk meer dan genoeg vermogen om een stel stereo speakers op normale volumes aan te sturen, maar een subwoofer is dan toch wel weer iets anders, als je die op de speaker uitgang van dit ding aan sluit krijgt hij namelijk het volledige frequentiebereik voor zijn kiezen.

ben iets duidelijker wat je nu precies van plan bent, en waarom je hier voor kiest.

en hoe heb je het nu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Bedankt voor je reactie.
Gebruik nu alleen de center en sub, omdat ik m'n bureau niet wil vol zetten met speakers.
Er zit geen stekker aan mn sub.

Ga naar een andere kamer en dan heb ik geen ruimte voor mijn radiotoren. (Geen idee wel model)

Is dit dan oke voor die subwoofer of moet ik ergens anders naar kijken? Zo ja naar wat precies.

Bedankt alvast.

- Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:58
Hoe heb je het in de huidige situatie aangesloten dan? Wellicht dat een foto van de achterkant van de huidige installatie ("radiotoren") helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Zit nu op school. Zodra ik thuis ben zal ik hier een foto van maken. Zitten aangesloten op + en -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32

Garyu

WW

Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:42:
hoezo enkel de center en subwoofer?

En is de subwoofer actief of passief (oftewel, zit der een stekker aan?)

dit is namelijk een stereoversterkertje, waarschijnlijk meer dan genoeg vermogen om een stel stereo speakers op normale volumes aan te sturen, maar een subwoofer is dan toch wel weer iets anders, als je die op de speaker uitgang van dit ding aan sluit krijgt hij namelijk het volledige frequentiebereik voor zijn kiezen.

ben iets duidelijker wat je nu precies van plan bent, en waarom je hier voor kiest.

en hoe heb je het nu aangesloten?
Even uit de specs van Philips opgezocht:
Subwoofer; Uiterst efficiënte 8-inch woofer
Subwooferimpedantie: 3 ohm
Frequentiebereik subwoofer: 40 - 150 Hz
Subwoofertype: Passief

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Bedankt, Garyu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
als geluidskwaliteit niet belangrijk is, en je niet veel ruimte hebt, is een setje actieve speakers dan niet een veel handigere oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 14:09
Interessante opstelling met alleen een center en een sub.
Ik vraag met ten zeerste af of 2x50W genoeg is om die 3ohm sub te driven, er zal vast geluid uit komen, maar veel zal het niet zijn.

Ik ga mee in de opmerking dat 2 actieve speakers een leukere oplossing is, als daar budget voor is. Een brakke sub in mijn inziens ook weinig waard. Het bereik van de set is vanaf 180Hz...dat is amper een sub te noemen......

[ Voor 10% gewijzigd door s0ulmaster op 05-04-2018 14:20 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Zelf ben ik geen audiophile. Zou graag een set speakers kopen maar heb daar geen geld voor (over). De center staat mooi onder mijn monitor dus ik switch graag alleen van receiver. Onder de ~100 als het kan. En dan 'zo goed mogelijk' voor de huidige setup.

- Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Patrick v. Herk schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:32:
Zelf ben ik geen audiophile. Zou graag een set speakers kopen maar heb daar geen geld voor (over). De center staat mooi onder mijn monitor dus ik switch graag alleen van receiver. Onder de ~100 als het kan. En dan 'zo goed mogelijk' voor de huidige setup.

- Patrick
Ik snap je je punt , maar bedenk dat een versterker zoals je aanhaalt gewoon alle frequenties naar allebei de speakers stuurt, waardoor je nooit een fatsoenlijk resultaat krijgt ten je sub zelf filtert.

Deze opstelling is zonder een fatsoenlijke amp/receiver gedoemd te mislukken. Je kunt prima een 2e hands av reveiver kopen waar je normaal een sub en center op aan kunt sluiten, maar dan heb je weer zo'n gevaarte van een receiver.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Oke, wat voor speaker set (dat geen receiver nodig heeft) zouden jullie dan aanraden? Voor onder de 150 euro. Wil het uiteindelijk via een 3.5 op mijn pc aansluiten.

[ Voor 94% gewijzigd door Patrick v. Herk op 05-04-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die sub is passief en dat versterkertje zal best moeten werken om dat subje aan te sturen. Die 50 watt geloof ik verder weinig van. You get what you pay for.
Ik weet niet wat je allemaal aan wilt sluiten op het ding, maar als ik je zo hoor wil je een goed geluid voor niet al te veel geld bij je PC.
Waarom koop je niet gewoon een goed maar goedkoop PC speakersetje?
Onder de 100 is er best wat goeds te krijgen. Heb je twee satelietjes op je desktop staan en een subje onder je bureau, net als nu vermoedelijk. Ik heb ff gefilterd op Logitech en Edifier, maken beide redelijk goed spul: categorie: PC speakersets

Mocht je ergens voor 100 euro een setje pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III tegenkomen (en ja, daar gaan ze nog regelmatig nieuw voor, o.m. bij de Makro) dan is dat een aanrader. Dan ga je er qua geluidskwaliteit echt heel erg op vooruit en door de slanke speakers heb je vrijwel geen ruimte op je desktop ingeleverd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32

Garyu

WW

s0ulmaster schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:41:
[...]

Ik snap je je punt , maar bedenk dat een versterker zoals je aanhaalt gewoon alle frequenties naar allebei de speakers stuurt, waardoor je nooit een fatsoenlijk resultaat krijgt ten je sub zelf filtert.

Deze opstelling is zonder een fatsoenlijke amp/receiver gedoemd te mislukken. Je kunt prima een 2e hands av reveiver kopen waar je normaal een sub en center op aan kunt sluiten, maar dan heb je weer zo'n gevaarte van een receiver.
Het gaat hier om een passieve sub. Het gaat best werken.

Maar alsnog zou ik eerder naar een simpel actief setje gaan kijken, zoals bijvoorbeeld deze van Logitech:
pricewatch: Logitech Z313 of een van de alternatieven: Alternatieven voor Logitech Z313. Die zijn zelfs goedkoper en leveren waarschijnlijk vergelijkbaar geluid, voor gegarandeerd minder problemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Garyu op 05-04-2018 15:25 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Garyu, zo'n logitech set vindt ik niet echt mooi. Mijn huidige set is echt 😍 (i.m.o.) dus vandaar. Voor games gebruik ik een headset (arctis 7) en de speakers worden alleen gebruikt voor evt wat netflix, youtube en hardstyle. Een speaker set als de audioengine a2+ is wel heel mooi, maar helaas te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Even een samenvatting:

Huidige setup:
1x center + 1x passive sub met jvc ux g38. https://imgur.com/tAUvb6V

Graag zou ik alleen de toren vervangen door een kleinere versterker. Zou de versterker dezelfde prestaties leveren als mijn huidige setup?
https://www.allekabels.nl...9568/mini-versterker.html?

Bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 06-04-2018 18:41 . Reden: ClickID ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is in mijn ogen geen samenvatting maar het ongewenst omhoog schoppen van het topic. Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Die is er niet voor niets.

Daarnaast vraag je ondertussen naar de bekende weg en is de conclusie reeds getrokken dat de beoogde opstelling niet zal gaan werken.

Ten slotte nog een verhuizing van dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
S1NN3D schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:29:
[...]

[mbr]Dit is in mijn ogen geen samenvatting maar het ongewenst omhoog schoppen van het topic. Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Die is er niet voor niets.

Daarnaast vraag je ondertussen naar de bekende weg en is de conclusie reeds getrokken dat de beoogde opstelling niet zal gaan werken.

Ten slotte nog een verhuizing van dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.[/mbr]
Zoals door the eagle al gezegd, zal het wel werken met maar met een vermogen van 50W (met wss veel vervorming bij die 50W) zal het niet veel soeps zijn, maar van mij mag je de gok altijd wagen :+ terug sturen mag altijd.

Ik had in mijn eerdere post gemist dat het een passieve sub was

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
'ongewenst omhoog schoppen van het topic' Waarom dat dan? Het is even een korte opsomming. Maar oke bedankt voor de verplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Soulmaster ik ga denk ik de gok maar gewoon wagen. Mijn huidige toren is ook niet veel soeps, maar voor mij voldoende. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Knap, meteen weer dubbelposten. Bij deze nogmaals het verzoek om je aan de forumregels te houden.

@s0ulmaster Niet werken is misschien een groot woord; niet goed dan. TS mag het gerust proberen maar volgens mij zou niemand er aan moeten willen beginnen. Actief speakersetje is een betere oplossing.

[ Voor 49% gewijzigd door S1NN3D op 06-04-2018 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
@S1NN3D Excuses, ik start niet vaak een topic. Over dat active speakersetje, enige aanbevelingen voor onder de 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Patrick v. Herk schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:14:
Huidige setup:
1x center + 1x passive sub met jvc ux g38. https://imgur.com/tAUvb6V
Is dat de achterkant van je subwoofer? Daar lijkt mij een stekker in te zitten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Patrick v. Herk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:15:
@S1NN3D Excuses, ik start niet vaak een topic. Over dat active speakersetje, enige aanbevelingen voor onder de 150 euro?
Ik gebruik zelf deze speakers bij de computer: product: Edifier R1700BT
En daar komt akelig goed en veel geluid uit. Mocht dat je net iets te duur zijn is wellicht zijn kleinere broertje wel iets voor je: pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
JvS schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:21:
[...]

[...]

Is dat de achterkant van je subwoofer? Daar lijkt mij een stekker in te zitten.
Nee, dat is de achterkant van de JVC toren waarop de speaker en sub aangesloten zijn.
MeltedForest schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:24:
[...]

Ik gebruik zelf deze speakers bij de computer: product: Edifier R1700BT
En daar komt akelig goed en veel geluid uit. Mocht dat je net iets te duur zijn is wellicht zijn kleinere broertje wel iets voor je: pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)
Bedankt, de R1280T set ziet er goed uit. Als ik deze zou kopen moet er dan nog een versterker bij of kan ik deze direct aansluiten op mijn pc en goed geluid verwachten? (Zoals eerder vermeld: Geen verstand van alles audio :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Dat zijn actieve speakers dus hoeft verder niets bij. En met 3.5mm op de pc aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Bedankt, dan gaat dit zeker op mijn lijst.
Is zo'n kabel hiervoor geschikt? https://www.allekabels.nl...1507/jack-tulp-kabel.html

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 06-04-2018 18:41 . Reden: ClickID ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Nee, dat is de achterkant van de JVC toren waarop de speaker en sub aangesloten zijn
En Dat werkt nu goed? Want dat is ook gewoon een stereo versterker waar geen center of sub bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
JvS schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:33:
[...]

En Dat werkt nu goed? Want dat is ook gewoon een stereo versterker waar geen center of sub bij hoort.
Ja naar mijn mening goed. Heb geen andere set speakers gehad voor deze dus kan het met niets vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan werkt die versterker uit je startpost net zo goed. Niet perfect. Geen disco. Gaat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Patrick v. Herk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:33:
Bedankt, dan gaat dit zeker op mijn lijst.
Is zo'n kabel hiervoor geschikt? https://www.allekabels.nl...1507/jack-tulp-kabel.html
Kabeltje zit er bij de R1280T al bij in de doos, die hoef je niet apart te kopen :).

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 06-04-2018 18:42 . Reden: ClickID in quote ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Deze kun je rechtstreeks aansluiten op je pc.
één van deze 2 speakers heeft een stekker er aan zitten en de aansluitingen. de andere is met een kabel verbonden aan de eerste speaker.

Volumebediening zit aan de zijkant van de speaker, ook zit er een afstandbediening bij.

Deze speakers klinken echt goed voor het geld, qua midden en hoog (en zelfs qua laag uit zo'n compacte boekenplank speaker). verwacht echter niet dezelfde hoeveelheid laag als dat je nu hebt, het is strakker en gecontroleerder maar kan niet echt knallen, als je dat verwacht. dan ben je beter af met een 2.1 setje van edifier of logitech (bijvoorbeeld de z533):
https://www.coolblue.nl/p...3-2-1-speakersysteem.html

maar als ik jou was zou ik eens langs de winkel gaan en er een paar beluisteren. die edifier en de logitech setjes staan in vrijwel elke MM/BCC.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 06-04-2018 18:43 . Reden: ClickID ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Zou een enkele speaker (~100 euro) ongeveer hetzelfde geluid kunnen leveren? Deze vraag stel ik omdat ik liever niet 2 grote speakers op m'n bureau heb, maar één rechts van m'n bureau.

Edit:
Bijvoorbeeld de Alesis M1 Active mk3 studio monitor of de JBL LSR 305.

[ Voor 18% gewijzigd door Patrick v. Herk op 06-04-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Wil je geen stereo geluid dan? Dat is voor een muziekje of een filmpje toch wel leuk om te hebben lijkt mij, ook als je geen audiofiel bent. Je kan eventueel de speakers gewoon plat tegen elkaar neerleggen en je monitor er bovenop zetten, als je ruimte wil besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Patrick v. Herk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:43:
Zou een enkele speaker (~100 euro) ongeveer hetzelfde geluid kunnen leveren? Deze vraag stel ik omdat ik liever niet 2 grote speakers op m'n bureau heb, maar één rechts van m'n bureau.

Edit:
Als iemand die op het werk maar 1 oordop inmag, kan ik je vertellen dat je dan veel muziek verliest.
Zorg dan dat je op een of andere manier ook een mono signaal krijgt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
Patrick v. Herk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:43:

Edit:
Een enkele speaker zal nooit hetzelfde geluidsbeeld geven als een stereo opstelling. Een goede opstelling geeft een prachtig gedetailleerd geluidsbeeld, waar stemmen, instrumenten etcetera goed gefocust zijn en duidelijk te plaatsen.

Als je daar geen waarde aan hecht is een mono opstelling prima natuurlijk, ik zou er niet mee kunnen leven. 😇
heuveltje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:13:
[...]

Als iemand die op het werk maar 1 oordop inmag, kan ik je vertellen dat je dan veel muziek verliest.
Zorg dan dat je op een of andere manier ook een mono signaal krijgt.
Dan luister je ook nog eens naar slechts één kanaal, dat is afhankelijk van de muziek idd wel erg beperkt.

[ Voor 21% gewijzigd door DjaRoel op 06-04-2018 17:26 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Oke, ik ga dan maar voor een mooi active stereo setje. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1