Internet snelheid kiezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 14:29
Beste tweakers,

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een nieuw internetabonnement voor thuis. Op dit moment heb ik de 200Mbit/s versie van Ziggo. Daar ben ik in principe wel tevreden over alleen vraag ik mij af of ik wel zoveel nodig heb.

Internet gebruik bij mij thuis:
  • 2-3 personen verbonden met WIFI
  • Xbox spel online (voornamelijk FIFA)
  • Netflix/YouTube/Spotify
  • Af en toe downloaden
  • (Dit hoeft niet perse heel snel van mij)
Bovenstaand gebruik gebeurt niet allemaal tegelijk, maar vind het wel belangrijk dat ze smooth blijven werken.

Met vriendelijke groet,

Mrjobby

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meten is weten.

Ga maar eens alles tegelijk doen en kijk maar wat er gebeurt. Moet je alleen wel 100% zeker weten dat je eigen netwerk stabiel genoeg is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Als je het downloaden niet tegelijk met de rest doet maar bijvoorbeeld snachts dan zou je aan 50-100 al genoeg hebben naar mijn mening.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Je vergeet de upload. Je zet nooit foto's online? Je gebruikt geen cloud storage?

Je hebt nu 200/20. Als je terug gaat in abonnement bij Ziggo, gaat je upload snelheid ook behoorlijk naar beneden. Dus welke andere opties voor internet heb je nog meer?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:05:
Je vergeet de upload. Je zet nooit foto's online? Je gebruikt geen cloud storage?

Je hebt nu 200/20. Als je terug gaat in abonnement bij Ziggo, gaat je upload snelheid ook behoorlijk naar beneden. Dus welke andere opties voor internet heb je nog meer?
Ik upload echt bijzonder weinig dus heb er ook geen problemen mee dat dit wat langzamer gaat wanneer het voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Als ik er voor het gemak even van uit ga dat je bij Ziggo wilt blijven, in principe kan alles wat je wil prima met het 40/4 abonnement. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar dan vielen bepaalde keuze opties voor interactieve tv weg, wellicht als je het via de helpdesk speelt dat er nog iets te regelen is.

Het is een beetje wat je er aan kwijt wilt / hoeveel je wilt besparen en wat je dat waard is. Als ik puur kijk naar wat je nodig hebt, ik heb ergens een kantoor-netwerkje draaien, werken volledig online met +/- 20 mensen (40 devices tegelijk) op een 50/50 glas lijntje. Niemand klaagt over traag internet of onwerkbare situaties.

Het enige waar ik 'problemen' zie is wanneer je Netflix aan het kijken bent en daarnaast flink gaat downloaden. Netflix buffert voor zo ver ik weet wel aardig, maar als je dat een beetje kan verdelen is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Met een beetje handigheid zou je de download ook kunnen knijpen zodat je bandbreedte over hebt voor de rest van het netwerk.

Als je naar kostenbesparing gaat kijken zou je ook over kunnen stappen op NLE, ik ben zo van 40/4 (ziggo) naar 100/25 gegaan en ik betaal er minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
gastje01 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:33:
Als ik er voor het gemak even van uit ga dat je bij Ziggo wilt blijven, in principe kan alles wat je wil prima met het 40/4 abonnement. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar dan vielen bepaalde keuze opties voor interactieve tv weg, wellicht als je het via de helpdesk speelt dat er nog iets te regelen is.

Het is een beetje wat je er aan kwijt wilt / hoeveel je wilt besparen en wat je dat waard is. Als ik puur kijk naar wat je nodig hebt, ik heb ergens een kantoor-netwerkje draaien, werken volledig online met +/- 20 mensen (40 devices tegelijk) op een 50/50 glas lijntje. Niemand klaagt over traag internet of onwerkbare situaties.

Het enige waar ik 'problemen' zie is wanneer je Netflix aan het kijken bent en daarnaast flink gaat downloaden. Netflix buffert voor zo ver ik weet wel aardig, maar als je dat een beetje kan verdelen is er niets aan de hand.
Bij Ziggo blijven heeft wel mijn voorkeur, maar hoeft niet perse. Ik heb namelijk nooit problemen met de verbinding en dat is ook wel wat waard. Daarbij is Ziggo een van de weinige kabel aanbieders en hebben ze in onze wijk (nog) geen glasvezel aangelegd.

Als Netflix en downloaden tegelijktertijd problemen op zou leveren vind ik dat ook niet erg. Ik download via mijn NAS en kan simpel via me telefoon een download pauzeren en herstarten. en zoals iemand anders aangaf is het ook een optie om de download bandbreedte te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Lawwie schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:35:
Met een beetje handigheid zou je de download ook kunnen knijpen zodat je bandbreedte over hebt voor de rest van het netwerk.

Als je naar kostenbesparing gaat kijken zou je ook over kunnen stappen op NLE, ik ben zo van 40/4 (ziggo) naar 100/25 gegaan en ik betaal er minder voor.
Alles staat met de opties die de OP heeft... Ik heb de keuze uit 200/20 of 40/4 van Ziggo. Andere providers leveren niet bij ons.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:53
Het is zeker doenbaar met 40/4, en voor gewoon surfen ga je het verschil echt niet merken.

Netflix in HD, daar heb je ca 6 Mbps voor nodig, dus dat downloaden gaat zeker nog lukken tegelijkertijd.

Geen idee hoeveel je dan in € per maand gaat besparen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
mrjobby schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:44:
Bij Ziggo blijven heeft wel mijn voorkeur, maar hoeft niet perse. Ik heb namelijk nooit problemen met de verbinding en dat is ook wel wat waard. Daarbij is Ziggo een van de weinige kabel aanbieders en hebben ze in onze wijk (nog) geen glasvezel aangelegd.
Bij Ziggo is het dan puur een administratieve handeling. Je netwerk en instellingen kunnen gewoon blijven zoals t is, je krijgt er alleen wat minder snelheid voor terug. Makkelijke vorm van besparen en met gewoon casual internetgebruik zul je er niet veel van merken. Zoals eerder gezegd, let op met je interactieve tv als je dit gebruikt. Ziggo heeft graag dat je 200/20 of hoger afneemt / een duurder abo neemt, niet alle opties zijn beschikbaar bij de goedkopere variant.
Als Netflix en downloaden tegelijktertijd problemen op zou leveren vind ik dat ook niet erg. Ik download via mijn NAS en kan simpel via me telefoon een download pauzeren en herstarten. en zoals iemand anders aangaf is het ook een optie om de download bandbreedte te knijpen.
Of je stelt een schedule in dat je NAS alleen 's nachts download op volle snelheid en overdag met een max van 20 Mbit om maar eens een willekeurig getal te noemen. Dan heb je er helemaal geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ben zelf naar telfort gegaan, omdat vdsl in mijn wijk beschikbaar kwam. Heb voor 30 euro nu 100mbit en 36mbit upload. Vond ik beter dan 54 euro betalen, kijk namelijk nooit tv.

Wel eerst uitzoeken of je ook daadwerkelijk vdsl beschikbaar is met fatsoenlijke up en down.
Overweeg eigenlijk om 50mbit te nemen, dus 5 euro goedkoper. Want downloaden doe ik nog amper, geen tijd voor. scheelt weer 5 euro, heb wel mobiel bij ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:12

P_Tingen

omdat het KAN

Hangt er een beetje vanaf hoe intensief je alles gebruikt, maar bij ons in huis zitten we in het weekend met 5 personen op wifi, waarbij altijd wel iemand aan het streamen (Netflix / colleges) en/of downloaden. Dat bij het 40/4 pakket van Ziggo en echt *nooit* problemen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40

Oekol

waka waka hey hey

Met fifa kan ik je vertellen dat het vooral om je ping gaat. Heb draadloos hotspot altijd, T-mobile had ik 60-100Mb download en ~40-60Mb upload en 25 ms ping. Wilde prima. Nu met tele 2 heb ik 6 Mb upload en 1-3Mb upload en rond de 30ms ping en dit wil nog steeds zonder stotteren/lag. Voor Netflix is voor HD 15Mb download snelheid aan te raden en voor UHD/4k is mikjimaal 25Mb aan te raden. Dus met een lager abonnement kan je prima uit mijn inziens!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Thanks voor alle reacties. Ik ga wanneer het mogelijk is het abbo aanpassen.
Pagina: 1