Toon posts:

Viper II of Guillemont 3D prophet SE???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil w.s. een van de bovenstaande kaarten kopen. De Viper kost f. 379.- (Eurodiscount), de Prophet f.399.- (inderdaad, Graficall). Wat is de beste keus voor mij? Ik wil een kaart waar ik een tijdje mee vooruit kan, die goed/snel loopt en niet boven de f.400.- kost.
ik heb Guillemont gebeld over de SE-versie. Zij zeggen dat er een andere chip op zit, maar dat het niet waarneembaar langzamer of slechtere beeldkwaliteit geeft.
Ik ben een gamer met een P II 350, 64mb
Advies over andere kaarten is natuurlijk ook welkom!!
b.v.d. Sfinx

Verwijderd

Is een moeilijke, de Viper2 is een tikkie sneller dan de Prophet SE, maar heeft nog steeds last van slechte drivers, met name d3d.
De openGL performance in Q3 daarintegen is zondermeer goed te noemen,(zet stencilbits 8 op 1 in de q3 configfile!)
Deze zit tussen de GeForce SDR en DDR in.
UT loopt natuurlijk helemaal van een leien dakje in metal(is DE API voor UT).
Echter aangezien je een P2 350 hebt is cpu afhankelijk ook iets om niet te vergeten, ik weet niet hoe zich dat verhoud bij de Viper2, maar de GeForce helpt in hoge resoluties nog heel wat op een lage CPU.
Of je voor de SE moet gaan misschien wel? blijft moeilijke vraag, maar de GeForce SDR van Creative ligt rond de 450,- dus dat is misschien ook een optie.
Dus eigenlijk kan ik je geen gericht antwoord geven, alleen feiten :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.
Weet iemand tot hoever je de Se kunt opklokken? Ik hoorde tot 134/183. Dan is hij toch wel sneller dan de Viper2?
Ik weet alleen niet of mijn comp dat aankan.Weet je misschien ook of ik mijn PII kan opklokken? En zo ja, tot hoeveel? En hoe zit het met de cooling?
Laatste vraag is waar jij de GeForce SDR hebt gezien voor 450,-?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik zou toch nog eens goed kijken als je voor een Guillemont 3D prophet SE gaat:
Volgens Riva Extreme is er een Guillemot 3D Prophet 'SE' in omloop waarbij er geen 5ns, maar 7ns geheugen is gebruikt! De kaart is dan ook lager geklokt, 110/143MHz in plaats van de normale 120/166MHz.

I recently purchased one of the $169 Prophet 3D cards from Micro Pro in Cleveland, which is listing the card for $169 on pricewatch (I live in Cleveland and picked it up).

IT IS NOT A PROPHET 3D! It is a Prophet 3D SE with 7nsec ram instead of 5.5 nsec ram. If you go into the overclocking panel it is being run at 110/143 instead of 120/166.

Please let your readers and all of the other Geforce sites know about this. They are not selling what they are advertising. I informed them of this, and I'm sure that the technical wizards that they were, they will not change the pricewatch information. I obviously took it back.

Vaag genoeg is er hierover nog geen enkele info te vinden op de Guillemot website.

Zie hier:http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=8855

Verwijderd

Mijn vriend heeft een guillemot geforce SE gekocht hij heeft hem direct weer omgewisseld voor een guillemot geforce met tv-out, die is wel heel snel. Die guillemot geforce met tv-out heb ik ook, jij zult met die se versie ongeveer 35 fps bij quake3 halen denk ik. Als je dat genoeg vind zou ik die nemen, maar als ik een nieuwe grafische kaart zou kopen zou ik 100 bijleggen en dan heb je niet die SE versie. De gewoone versie is een stuk sneller ook al overklok je die SE versie!!!!!!!!!!!

mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Barte,
Waar heb jij die Guillemont Geforce gekocht voor f.500.-?

Verwijderd

De creative annihilator staat voor 450 in de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,
ga ik daar eens kijken.
Pagina: 1