Ik heb met allerlei pijlen gegooid, net wat er voor handen was op dat moment. Vaak alleen de spelletjes achteraf, soms ook 501 als de "standaard-darters" op de club nog een extra mannetje zochten. Ik merkte dan dat ik 19, 21,5 en dat soort gewichtjes eigenlijk te licht vond. Denk dat ik dus meestal met pijlen ergens tussen de 23 en 26 gram gegooid heb. Maar zoals gezegd, gooi ik maar weinig 501 omdat er over het algemeen 3 mensen zijn die standaard darten en ze dan vaak al een vierde persoon hebben gevonden vooraleer ik in de kantine ben. (501 wordt bij ons meestal in tweetallen gespeeld.)
Royy90 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:03:
[...]
Beter worden zal niet supersnel gaan als je twee maal in de week af en toe even een pijltje gooit. Plezier staat voorop natuurlijk maar als je echt beter wil worden zou je het beste wat vaker kunnen gooien. Logisch ook uiteraard. Het gevoel in je armen kan komen omdat je niet zoveel dart en nu toch onbewust misschien iets meer omdat je ook nieuwe pijlen hebt.
Het gaat mij erom dat ik ietsje beter wordt. Het gaat vooral om het feit dat het leuk en ontspannend is. Ik gooi nu nog vaak zat maar 3 of 7 punten met 3 pijlen

en wil eigenlijk naar ergens tussen de 40 en 60 toe. Dan ben ik al meer dan tevreden. Of dat ik met "41" eens boven de 200 punten uitkom en niet standaard halveer.

Echt zwaar gevoel tijdens het gooien vind ik wel apart. Het komt wel vaker voor zoals ook al gemeld dat je de volgende dag wat spierpijn kan hebben als je niet regelmatig gooit. Wat ik wel eens bij mezelf heb gemerkt is als wanneer ik een "zwaar(belastend)" iets heb gedaan (fitness, dagje pretpark, zwaar tillen, etc etc) de pijlen absoluut anders aanvoelen en je een zwaar gevoel kan krijgen in je armen.
Ik merkte het echt per worp. Zondag ben ik weer op de hondensportvereniging dus dan doet zich vast een moment voor dat ik mee kan darten en het nog eens kan proberen. Misschien komt het ook dat ik hoge verwachtingen had van deze - voor mij - vrij dure, eigen pijlen en ik daardoor wellicht anders heb gegooid dan anders.
Daarnaast zijn 80% tungsten 24 gram gewoon normale prima pijltjes waar je normaal gesproken geen last van pijntjes o.i.d. van zou krijgen. Ik zou zeggen, koop een bordje voor thuis, gooi elke dag 15-30 minuten en kijk dan eens of je er over 2 weekjes nog last van hebt in de kantine.
semi-offtopic; een amateur darts topic zie ik wel zitten.
Daar heb ik ook over nagedacht. Ben je natuurlijk ook weer € 50 a € 60 verder...
Mooi.
Ondanks dat ik nu als TS vermeld wordt, heb ik denk ik zelf weinig te toe te voegen. Ik ben nog altijd echt een pruts-darter.

Mooie tip wel vanuit de dartwinkel: als je met rechts dart, moet je niet je linkervoet voorop zetten.

Zou wel mooi zijn als ik over een paar maandjes kon melden dat ik mijn doelstelling (tussen de 40 en de 60 punten met 3 pijlen; 200 bij "41") gehaald heb.

Royy90 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:02:
Ik heb competitie gegooid maar merkte dat zodra ik "verplicht" moest darten ik het toch een stuk minder leuk vond. Dus na 1 seizoen ook gestopt. Gooi enkel nog toernooien. Daarnaast was doordeweeks competitie ook niet altijd even handig met de dag erna weer school.
Wat voor setup heeft iedereen hier? Ik gebruik zelf deze set:
[
afbeelding]
-custom made barrel 23gr. 90% tungsten
- Target pro grim medium
- whizlock caps (al sinds oktober geen shaft meer hoeven te vervangen, ideaal!)
- Ruthless flights
Ik heb Bull's Phantom Grip 80%, 24 gram, inclusief de meegeleverde shafts en flights (heel lelijke zaten erbij)
En daarnaast als reserve een setje Target Pro 100 flights en Target Pro Grip shafts medium.
Op de website van de winkel in Alphen kon ik ze niet vinden; dus dan maar gelinkt vanaf een andere shop.
Deze dartset:
Extra shafts:
Extra flights: