Ik heb nog nooit een pc gebouwd, dus ik stel jullie hulp erg op prijs!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel AAA games voornamelijk op m'n PS4, maar wil graag strategy games/sims spelen met muis en keyboard. (Factorio, Cities: Skylines, Civ VI) Mijn pc hoeft dus geen grafisch beest te zijn. Toch lijkt het me fijn om af en toe een shooter (op medium setting) te kunnen spelen. Ik wil graag dat het systeem de mogelijkheid biedt om in de toekomst een videokaart bij te prikken, als dat ooit weer een betaalbare optie wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst onder de €700 blijven, inclusief Windows licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de afgelopen 9 jaar alleen Macs gehad en heb alleen een monitor die ik kan hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het gevoel dat de Ryzen 3 2200G een goede prijs/kwaliteit verhouding geeft. In combinatie met snel geheugen (3000 MHz) levert dat redelijk goede grafische prestaties. Het moederbord, de PSU en behuizing moeten de mogelijkheid bieden voor een videokaart later of extra SSDs/HDDs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor goede dingen over een Ryzen systeem zonder videokaart als budget build, maar ik sta open voor alternatieven. Als ik het goed lees (in deze lijst) dan is het geheugen dat ik gekozen heb compatible met de Ryzen CPU. Dat heeft mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind prijs/kwaliteit verhouding belangrijker dan een lage prijs.
Ga je overklokken?
Ja, mijn onderzoek wijst uit dat het de moeite waard is om deze CPU te overklokken. Geen idee hoe dat moet, daar moet ik nog naar kijken. De stock fan lijkt daarvoor goed genoeg te zijn, maar ik hoor het graag als een upgrade de moeite waard is!
Wat verwacht je van ons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel AAA games voornamelijk op m'n PS4, maar wil graag strategy games/sims spelen met muis en keyboard. (Factorio, Cities: Skylines, Civ VI) Mijn pc hoeft dus geen grafisch beest te zijn. Toch lijkt het me fijn om af en toe een shooter (op medium setting) te kunnen spelen. Ik wil graag dat het systeem de mogelijkheid biedt om in de toekomst een videokaart bij te prikken, als dat ooit weer een betaalbare optie wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst onder de €700 blijven, inclusief Windows licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de afgelopen 9 jaar alleen Macs gehad en heb alleen een monitor die ik kan hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het gevoel dat de Ryzen 3 2200G een goede prijs/kwaliteit verhouding geeft. In combinatie met snel geheugen (3000 MHz) levert dat redelijk goede grafische prestaties. Het moederbord, de PSU en behuizing moeten de mogelijkheid bieden voor een videokaart later of extra SSDs/HDDs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor goede dingen over een Ryzen systeem zonder videokaart als budget build, maar ik sta open voor alternatieven. Als ik het goed lees (in deze lijst) dan is het geheugen dat ik gekozen heb compatible met de Ryzen CPU. Dat heeft mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind prijs/kwaliteit verhouding belangrijker dan een lage prijs.
Ga je overklokken?
Ja, mijn onderzoek wijst uit dat het de moeite waard is om deze CPU te overklokken. Geen idee hoe dat moet, daar moet ik nog naar kijken. De stock fan lijkt daarvoor goed genoeg te zijn, maar ik hoor het graag als een upgrade de moeite waard is!
Wat verwacht je van ons?
- Sanity check: zie ik belangrijke dingen over het hoofd?
- Zijn er nog punten waar ik geld kan besparen?
- Windows licentie: ik heb online gezien dat je op een Mac ook een Windows boot USB drive kan maken. Klopt dat nog steeds?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Fractal Design Define C TG | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | Dell KB522 (Qwerty US) | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Adata XPG Flame AX4U300038G16-SBF | € 90,50 | € 90,50 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 121,- | € 121,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 644,35 | |