Beste Tweakenaars,
Ik had een vraagje. Op het moment ben ik bezig met 'Storyboard animation' in een WPF-applicatie en ik wil dat een knop van A naar B ronddraait (binnen een canvas) en weer terug (AutoReverse = "True"), alleen het lukt maar niet en weet ik niet meer wat er fout gaat ...
Programma:
Visual Studio 2017
Programmeer/-Opmaaktaal:
XAML
Applicatie:
WPF
Wat moet er gebeuren?
Na 1 Click-event moet de knop van A naar B ronddraaien (360 graden Celsius) en weer terug.
XAML-code:
bij voorbaat bedankt voor de moeite.
Update: 17-4-18 werkende code
Ik had een vraagje. Op het moment ben ik bezig met 'Storyboard animation' in een WPF-applicatie en ik wil dat een knop van A naar B ronddraait (binnen een canvas) en weer terug (AutoReverse = "True"), alleen het lukt maar niet en weet ik niet meer wat er fout gaat ...
Programma:
Visual Studio 2017
Programmeer/-Opmaaktaal:
XAML
Applicatie:
WPF
Wat moet er gebeuren?
Na 1 Click-event moet de knop van A naar B ronddraaien (360 graden Celsius) en weer terug.
XAML-code:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <Canvas Name="canvRight" Grid.Column="1" Grid.Row="1" Background="#FFE2E6AD" HorizontalAlignment="Stretch" VerticalAlignment="Stretch"> <Label>Column 1</Label> <Button Canvas.Left="5" Canvas.Top="65" Height="25" Width="77" Name="mySpinButton"> <Button.RenderTransform> <TransformGroup> <RotateTransform x:Name="spinArround" Angle="0"/> </TransformGroup> </Button.RenderTransform> <Button.Triggers> <EventTrigger RoutedEvent="Button.Click"> <BeginStoryboard> <Storyboard> <DoubleAnimation Storyboard.TargetName="spinArround" Storyboard.TargetProperty="(RotateTransform.Angle)" From="0" To="90" Duration="0:0:0.4" /> <DoubleAnimation Storyboard.TargetName="spinArround" Storyboard.TargetProperty="(RotateTransform.Angle)" From="90" To="0" Duration="0:0:0.4" /> <DoubleAnimation Storyboard.TargetName="spinArround" Storyboard.TargetProperty="(RotateTransform.Angle)" From="0" To="180" Duration="0:0:0.4" /> <DoubleAnimation Storyboard.TargetName="spinArround" Storyboard.TargetProperty="(RotateTransform.Angle)" From="180" To="0" Duration="0:0:0.4" /> </Storyboard> </BeginStoryboard> </EventTrigger> </Button.Triggers> </Button> </Canvas> |
bij voorbaat bedankt voor de moeite.
Update: 17-4-18 werkende code
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <Button Canvas.Left="5" Canvas.Top="65" Height="25" Width="77" Name="btnSpinButton" Content="SpinMyBTN"> <Button.Triggers> <EventTrigger RoutedEvent="Button.Click"> <BeginStoryboard> <Storyboard> <!-- Go from 5 to 175--> <DoubleAnimation From="5" To="175" Duration="0:0:2" Storyboard.TargetProperty="(Canvas.Left)" AutoReverse="True" /> <!-- Spin Around 360 degrees while moving from 5 to 175--> <DoubleAnimation From="0" To="360" Duration="0:0:2" Storyboard.TargetProperty="(UIElement.RenderTransform).(TransformGroup.Children)[2].(RotateTransform.Angle)" AutoReverse="True" /> </Storyboard> </BeginStoryboard> </EventTrigger> </Button.Triggers> <Button.RenderTransform> <TransformGroup> <ScaleTransform/> <!-- (TransformGroup.Children)[0] --> <SkewTransform/> <!-- (TransformGroup.Children)[1] --> <RotateTransform/> <!-- (TransformGroup.Children)[2] --> <TranslateTransform/> <!-- (TransformGroup.Children)[3] --> </TransformGroup> </Button.RenderTransform> </Button> |
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2018 18:29 ]