Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Hallo Tweakers,

In verband met de aanschaf van een Google home wil ik graag mijn Gramofon die is aangesloten op de Harman Kardon AVR165 versterker vervangen door een Chromecast 2 of Chromecast Audio. De gramofon kan ik helaas niet aansturen met de Google assistant. Mijn versterker kan ik wel aanzetten met de Assistant via de Harmony Hub die ik ook heb.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar de Chromecast 2 zodat ik ook Youtube muziek kan casten. Op de versterker zitten 4 HDMI video ingangen. Heeft hier iemand hier ervaring mee of dit werkt zonder de TV aan te hoeven zetten?

Uiteraard heb van alles gegoogled en op dit forum gezocht. Kom vooral informatie over Chromecast Audio tegen, dat gaat zeker wel werken. Daarnaast de combinatie van Chromecast 2 met Versterker en TV waarbij de TV aan moet staan. Ik wil de TV dus niet aan te hoeven zetten.

Het liefst koop ik direct de juiste uitvoering, vandaar de vraag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tzmt04TBlCiP0vGbIaSQsX8S3mo=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white)/i/1317200646.jpeg?f=thumblarge

Beste antwoord (via Nuevocasa op 10-04-2018 17:57)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
Nuevocasa schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:00:
[...]

Nee, bedoel als ik ooit nog een Chromecast zou willen toevoegen en op beide tegelijk dezelfde muziek wil afspelen, kan dat blijkbaar alleen met Chromecast Audio.
Dat klopt. Wat betreft je oorspronkelijke vraag, je kunt alleen je receiver aanzetten (en stroom op de chromecast) en Youtube. Netflic, videoland etc. casten. Omdat je TV uitstaat hoor je dan natuurlijk alleen het geluid, maar die hoef je natuurlijk niet aan te zetten...

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 05-04-2018 09:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Jouw specifieke versterker heb ik geen ervaring mee maar als ik de cast in mijn surround set plug kan ik de TV uitlaten en gewoon audio casten via bijv. youtube of dsaudio.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
DukeBox schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:53:
Jouw specifieke versterker heb ik geen ervaring mee maar als ik de cast in mijn surround set plug kan ik de TV uitlaten en gewoon audio casten via bijv. youtube of dsaudio.
Top, bedankt voor je reactie! Wat voor surroundset (Merk/type) heb jij?
Ik neig dan toch naar een chromecast 2 voor m'n versterker gezien de mogelijkheid van Youtube.

Heb nog een site gevonden waarin wordt aangegeven dat alleen bij Chromecast Audio de multiroom functie mogelijk is. Dat zou dan een mogelijk nadeel kunnen zijn maar voor mij niet van belang.
https://allaboutchromecas...dio-which-one-is-for-you/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nuevocasa schreef op donderdag 5 april 2018 @ 00:00:
Ik neig dan toch naar een chromecast 2 voor m'n versterker gezien de mogelijkheid van Youtube.
Ik heb ook een chromecast (chromecast 1 zelfs nog, niet via wifi).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:11
Nuevocasa schreef op donderdag 5 april 2018 @ 00:00:
[...]

Heb nog een site gevonden waarin wordt aangegeven dat alleen bij Chromecast Audio de multiroom functie mogelijk is. Dat zou dan een mogelijk nadeel kunnen zijn maar voor mij niet van belang.
https://allaboutchromecas...dio-which-one-is-for-you/
Multi Room als in Zone 2 van een receiver? Dat heeft meer met de beperking van een receiver te maken dan van een Chromecast. Receivers zetten in veel gevallen wel audio door naar Zone 2 (of dat alleen via de analoge ingangen kan of ook via S/PDIF hangt af van de receiver) maar voor beeld heb je een aparte HDMI Out voor Zone 2 nodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
FeaR schreef op donderdag 5 april 2018 @ 05:06:
[...]

Multi Room als in Zone 2 van een receiver? Dat heeft meer met de beperking van een receiver te maken dan van een Chromecast. Receivers zetten in veel gevallen wel audio door naar Zone 2 (of dat alleen via de analoge ingangen kan of ook via S/PDIF hangt af van de receiver) maar voor beeld heb je een aparte HDMI Out voor Zone 2 nodig.
Nee, bedoel als ik ooit nog een Chromecast zou willen toevoegen en op beide tegelijk dezelfde muziek wil afspelen, kan dat blijkbaar alleen met Chromecast Audio.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
Nuevocasa schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:00:
[...]

Dat klopt. Wat betreft je oorspronkelijke vraag, je kunt alleen je receiver aanzetten (en stroom op de chromecast) en Youtube. Netflic, videoland etc. casten. Omdat je TV uitstaat hoor je dan natuurlijk alleen het geluid, maar die hoef je natuurlijk niet aan te zetten...

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 05-04-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbievonken
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2024
hallo allemaal,
ik heb een probleem met een Chromecast i.c.m. een Yamaha RX-V3900 AVR
met de laatste firmware 1.23
een Samsung UE55C7700 1920x1080 TV is aangesloten op de HDMI-uitgang
verbonden met HDMI-ingangen van de AVR zijn:
- PC met AMD radeon 5570 grafische kaart. (Video 1920x1080 60P HD-DTS MA audio).
- Raspberry PI 3B, een-bordcomputer. (Video 1920x1080 60P HD-DTS-audio).
- Wetek Play2, toegewijde mediaplayer Kodi. (Video 1920x1080 60P HD-DTS MA audio).
- gigablue quad hd, satelite tuner (video 1920x1080 50I AC3 audio).
alle bovengenoemde apparaten werken perfect.

Chromcast Ultra in combinatie met de Yamaha RX-V3900
bij het casten van youtube-media naar de Chromecast
alleen passthrough audio, videobeeld blijft zwart

Chromecast verbonden met elk van de 4 HDMI-ingangen, probleem blijft, geen video

in de Yamaha-video-instellingen geselecteerd
- HDMI > HDMI Through / Processing
- HDMI Resolution Through / 1080I / 1080P / 480P-576P / 720P
- Prog.Re-Processing Off / On
al de bovenstaande instellingen geprobeerd, blijft het blanco schermprobleem bestaan.

Ik heb ook geprobeerd een HDMI-splitter tussen de apparaten, probleem blijft.

Ik denk dat de Chromecast CPPM-beveiligd is tegen kopiëren, dat de HDCP-authenticatie fout gaat?

iemand misschien is er een oplossing voor dit probleem?

ps
de Chromecast in combinatie met de RX-V773 AVR in mijn slaapkamer functioneert perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:11
@robbievonken
Het kapen van een topic is niet de bedoeling. Tevens is crossposten dat ook niet dus je gaat hier dubbel de fout in. Verder in robbievonken in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.