Spot vervangen door Philips Hue spot staat in serie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 993869

Topicstarter
Hallo,

Misschien voor velen een eenvoudige vraag, ik heb een Hue spot aangeschaft die een huidige spot moet vervangen, de huidige spot staat in serie geschakeld (denk ik). De spot van Philips Hue heeft slechts 2 aansluit punten terwijl mijn huidige spot 4 aansluitingen (lees 4 kabels zijn aangesloten) heeft. Hoe kan ik dit oplossen opnemen goede manier? Alvast bedankt!!

Mircea

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:31
Kun je een foto plaatsen van de aansluiting van jouw huidige spot? Is altijd wat makkelijker met meedenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Je hue spot heeft wrs continu stroom nodig zonder schakelaar ertussen.

Foto en kleuren draad is wel handig. Dit is een help ik weet het niet en heb geen zin om te zoeken post.

[ Voor 44% gewijzigd door bvbal79 op 04-04-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Anoniem: 993869 gaat de 2e spot uit als je de eerste eruit haalt? Dan staat ie inderdaad in serie. Maar ik kan het me niet voorstellen.

En ja, een foto van het geheel, inclusief de specificaties van de oude spots zullen enorm helpen voor het meedenken.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 04-04-2018 20:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi Alex

Hier heb ik 2 fotos:

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/bS3uMc

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/hUBg1c

@Room42 Heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat het een functie heeft... een basic Sylavia spot 400 lm type nummer heb ik niet, het is een ip65 spot (9,95 bij de lokale bouwmarkt)

@bvbal79 ja heeft altijd stroom nodig maar de lamp zelf zet je "uit" via de app --> lichtschakelaar staat altijd op aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 993869 op 04-04-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Anoniem: 993869 Zo kun je de foto's niet embedden. Zie de embed codes op de site ;)

Kun je, als je toch bezig bent, even een foto maken van de markeringen bij de aansluitingen op de 1e foto? En de foto scherp nemen en zorgen dat de flitser uit beeld is (als dat niet teveel gevraagd is) :+

IP65 slaat op de waterdichtheid: Wikipedia: IP-code

@Anoniem: 993869 Je moet de BBCODE embed code hebben. En nee, die is nog steeds niet scherp. Dat kun je toch zelf al zien? De tekst is onleesbaar. Edit: Het wordt al beter :)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 04-04-2018 20:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Room42 Heb nog een paar foto's gemaakt, hopelijk kan je het wat duidelijker zien nu, ik moet mijn flits gebruiken anders bewogen en onscherp :)

[img][url=https://ibb.co/du7X7H][img]https://thumb.ibb.co/du7X7H/Hue.jpg[/img][/url][/img]

[ Voor 177% gewijzigd door Anoniem: 993869 op 04-04-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ze staan niet in serie want het zijn 230V spots. Dus de vier aders zijn 2 paren in en uit. In het geval van de Hue spot, met dat kroonsteentje, moet je die kroonsteen dus vervangen door twee van die drie-weg stenen. Ik weet daar even de naam niet van.

offtopic:
Hahaha! Wil het lukken, met het embedden? :D Je kunt niet naar de HTML-pagina linken tussen [img]-tags. Je moet de URL van de foto zelf hebben. Klik met rechts op de foto en kies: 'Afbeeldingslocatie kopieren' (of zo) en plaats die tussen de [img] en [/img].

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 04-04-2018 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@Room42 Allereerst sorry voor mijn gehannes met die foto's het lijkt mij niet te lukken, ben niet alleen een leek met electra ook met foto's embedden, mijn excuus.

Top, bedankt voor je hulp, ik ga naar de bouwmarkt even kijken of ik iets dergelijks kan vinden (ik woon in Spanje dus de naam in het Nederlands ga ik niet veel aan hebben) Ik houd je op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Anoniem: 993869 Zoiets bedoel ik, maar dan met drie aansluitingen (en dan 2x want alle poortjes zijn met elkaar verbonden):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5xnP4jL.png

Je kunt ook wel twee aders aan 1 kant in zo'n kroonsteentje proppen, maar dat is niet echt aan te raden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 04-04-2018 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Room42 dat zijn lasklemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:09
Ik hoop voor je dat ze in de laatste jaren wat veranderd zijn, anders:

https://www.spanjeforum.n...a-installaties-in-spanje/

Alsnog geen ramp, kan "prima" met kroonsteentjes anders.
Maar als je echt zo'n leek bent, uh, weet waaraan je begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@Room42 Die heb ik inderdaad gekocht en laat er een electricien naar kijken,

@NeutraleTeun want ik heb gekeken wat het deed als ik de twee draden loskoppelde, de andere verlichting ging inderdaad niet meer aan maar de spot bleef branden. Aangezien het donker was terug de draden in de oude spot gedaan om licht te hebben in de keuken, alles werkte maar toen ik de spot terug in het plafond deed ontplofte de spot (knal en vonken) alle stoppen eruit.. dus morgen electricien naar laten kijken... ik ga hier niet zelf meer mee aan de slag ;-)

Toch bedankt voor jullie reacties!!
Pagina: 1