Geen Internet bij verbinden met Access Point

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 13:19
Ik heb hier een laptop van een familielid die ik opnieuw heb geïnstalleerd met Windows 10
(laatste versie: 1709)

Bij het verbinden met verschillende access points heb ik bij de ene wel internet toegang en bij de andere niet.
Hier heb ik 2 AP's in m'n netwerk hangen die beide binnen het bereik vallen, met beide AP's kan ik verbinding maken, maar via de ene kan ik niet het internet op en via de andere wel.

Bij de eigenaar van de laptop thuis is maar 1 AP en via deze kan de laptop ook het internet niet op.

Overigens als ik met het AP verbind waarbij ik het internet niet op kom kan ik ook de router niet pingen, maar heb wel een (goed) ip adres gekregen.

Wat zou voor dit verschil kunnen zorgen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Piet400 op 04-04-2018 18:48 ]

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:59
Post eens de gegevens van een ipconfig /all

Cloud ☁️

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 13:19
De IP configuratie is in orde. deze heb ik vergeleken met een andere laptop die wel toegang heeft tot internet en er zit geen verschil in (behalve het ip adres uiteraard, deze wordt via dhcp uitgegeven)

Het betreft een Dell laptop en er blijken meer soortgelijke problemen te zijn (wel een ander type).
https://www.dell.com/comm...ernet-Access/td-p/5188113

Na opnieuw Windows 10 te hebben geinstalleerd en alle update erop te hebben gezet kan ik ook niet aanmelden via het AP wat voorheen wel werkte.

De laptop heeft een ip adres, subnet mask, gateway en dns servers deze zijn allemaal correct, zoals ik al aangaf kan ik de gateway (router van provider niet eens pingen, dit gaat met alle andere verbonden apparaten wel.