Toon posts:

Problemen met temperatuur...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb een klein praktische probleem, ik heb sinds een paar dagen Een AsusA266 mobo en een Ahlon 1,33 ghz. processor. Tezame met een Cooler Master tot 1,5 Ghz. dit alles zit in een big tower. Het probleem is dat de hele kast heet word waardoor de processor ook te warm word. (Hozo AMD geen multi tasking? Ik kan heb als kachel gebruiken!) De processor word tijdens fanatiek spelen in de kast 70 °C haal ik echter m'n kast aan 1 kant open dan koelt ie tot 52 graden tijdens een game, hoe kan ik dit oplossen? Het probleem is dus dat de kast te warm word, MOBO temp blijft lekker laag.

:9

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op welk voltage draait de processor? En is-tie overclocked?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

gewoon een paar case-fans in je kast proppen. kheb er zelf 3 in hangen (ook hitte probleempjuh) succes

Verwijderd

ik heb inderdaad excact het zelfde probleem met dijn amd
ik heb hem echter omgebouwd naar een andere kast en heb coolmaster coolers om mijn hd's geplaatst en twee extra coolers
1 intake en 1 outtake fan (een inblazen en een uitblaze voor de duidelijkheid)
en ik heb een speciale 300 watt voeding die sleuven in zijn kast heeft en dus ook kastwarmte naar buiten blaast
maar een geluk er zijn dus meer mensen met dat probleem en een kleine kast kan dus problemen geven

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net tegen dat dat ASUS PC PROBE een bagger programma is, Laten we er vanuitgaan dat de sensor goed is, welk programma is dan het betrouwbaarste?? De koeler word naar mijn mening niet 70 graden...

En waar kan ik die programma's vinden?

ps. Hij is niet overgeklockt, waarom zou ik? 1,33 Ghz. is snel genoeg ;)

Verwijderd

dan wil ik ook aub weten welk progje dan goed is want ik gebruik het ook en werkt prima
ik controleer ook regelmatig in mijn bios naar de temp :)
by the way wat voor kast heb je???

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Motherboard Monitor 5 is het beste om je temps te volgen!

A.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 12:51 schreef acidfever het volgende:
Motherboard Monitor 5 is het beste om je temps te volgen!

A.
waar kan ik die downloaden???

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ah, Pc probe en MBM 5 geven de zelfde temperatuur aan, weet ik in ieder geval dat die waarden kloppen ;)

Voor download: http://mbm.livewiredev.com/

Leuk programma trouwens, Het is trouwens een grote big tower, merk onbekend ;)

Verwijderd

Ik had eerst ook dat de cpu temp redelijk warm werd heb toen voorin de kast (aopen hx08) één casefan in laten blazen (8 x 8 ) en bovenin 2 x uit laten blazen.

Zit nu stressed op 54 graden en kast op ong 31 graden bij normaal weer, het scheelde met oude temperatuur ong 6 graden bij cpu en kast. En dat gewoon weg door 3 fannetjes te plaatsen.

Thorin

Verwijderd

Je ziet in me sig. wat voor systeem en bij mij werd me processor 61 graden en me moederbord 40 graden bij maximale belasting.

Heb ook effe drie fannetjes geinstalleerd. 1 onder en 2 boven en nu is me processor 48 graden en me moederbord 30 graden.....
Heb 3 sunon 80*80 mm fannetjes geinstalleerd, die waren 18,50 per stuk

Mijn kast werd eerst ook warm je kon aan de zijkant voelen waar de processor zat. Nu geen last meer van.

Nadeel van die fan's is dat ze een kl*re geluid maken. Je pc is niet meer stil daarna maar wel lekker cool ;)
Pagina: 1