Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe ITX game systeem (hulp processor koeling)

Pagina: 1
Acties:

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
Hoi ik heb wat onderdelen van een maat van me kunnen overnemen, deze zou ik graag willen gebruiken om een game pc te bouwen, in mini-ITX format.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een ultrawide (3440x1440) scherm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat het alleen om geheugen, voeding en processor koeling gaat, onder de 500 euro. Als het voor minder kan, is het natuurlijk mooi! Maar ik weet dat de helft al bijna richting het geheugen gaat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen heb ik dus al:
Behuizing: Fractal Design Define Nano S Zwart
Videokaart: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
Opslag: Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 950 Pro 256GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16 GB versus 32 GB
Een voeding
Processor koeler, wat in mijn huidige behuizing past

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel herrie van de processor koeler en mogelijkheid tot overclocken in de toekomst

Ga je overklokken?
Voorlopig laat ik het standard, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om te kunnen overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Een betaalbare optie voor geheugen, voeding en processor koeler wat in een mini-ITX behuizing past. Pluspunten als de processorkoeler niet giga veel herrie maakt, omdat de pc in de huiskamer gaat staan.

Lijst wat ik heb (inclusief de onderdelen die ik al heb)
Mist nog de voeding en processorkoeler:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,-€ 239,-
1Gigabyte Z370N-WIFI€ 149,25€ 149,25
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)€ 585,90€ 585,90
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 57,87€ 57,87
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1Samsung 840 Pro 256GB€ 192,39€ 192,39
1Samsung 950 Pro 256GB€ 234,-€ 234,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.637,36

[ Voor 42% gewijzigd door Jveer op 04-04-2018 17:31 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Wat had jezelf gevonden en waar is je RML lijstje?

Dat gezegd hebbende hier wat info over geheugen:
Soms is 8 GB al genoeg, maar wil je veilig zijn dan neem je 16GB. 32GB is pure overkill voor alleen gaming. Daarbij is het goed om notitie te maken mocht je voor intel of AMD gaan er verschillende geheugen regels gelden.

AMD (AM4) heeft baat bij sneller geheugen en bijv. ook dual channel. Over het algemeen is 3000-3200 mhz geheugen wel het max wat je eruit kan pompen zonder al te gekke overclocks. Voor overclocking heb je processors nodig met een X en een moederbord met X370 chipset

Intel heeft minder baat bij geheugen, volgens mij pakken de meeste ergens in de 2400~2666mhz range. Voor overclocking heb je processor aangeduid met een K op het einde en een moederbord Z370 chipset.

Nou vanaf hier kan je wel verder. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:21
Kadardar schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:02:
Wat had jezelf gevonden en waar is je RML lijstje?

Dat gezegd hebbende hier wat info over geheugen:
Soms is 8 GB al genoeg, maar wil je veilig zijn dan neem je 16GB. 32GB is pure overkill voor alleen gaming. Daarbij is het goed om notitie te maken mocht je voor intel of AMD gaan er verschillende geheugen regels gelden.

AMD (AM4) heeft baat bij sneller geheugen en bijv. ook dual channel. Over het algemeen is 3000-3200 mhz geheugen wel het max wat je eruit kan pompen zonder al te gekke overclocks. Voor overclocking heb je processors nodig met een X en een moederbord met X370 chipset

Intel heeft minder baat bij geheugen, volgens mij pakken de meeste ergens in de 2400~2666mhz range. Voor overclocking heb je processor aangeduid met een K op het einde en een moederbord Z370 chipset.

Nou vanaf hier kan je wel verder. :)
1 opmerking, je kan ook met de B350 chipset overclocken bij AM4. verder is dit alle informatie die TS nodig heeft.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
@Kadardar Voor overclocking heb je geen processor met een X nodig en ook geen X370 moederbord. Bij AMD zijn alle Ryzen processors overklokbaar op zowel B350 als X370 moederborden.

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
Ik heb de topic start aangepast, was inderdaad vergeten het lijstje in m'n post te zetten.
Ik zou graag voor de i5 8600k willen gaan, maar wil dan graag jullie hulp met de processorkoeler.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:34
Het Gigabyte bordje is niet heel geschikt voor een overklok. Zit niet ruim in de fases en een gedeelte daarvan is ongekoeldk. pricewatch: MSI Z370I Gaming Pro Carbon AC en pricewatch: Asus ROG Strix Z370-I Gaming zijn dan betere keuzes.

Als koeler voldoet de pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition goed.

Neem een SFx voeding in de Nano S. De videokaart heeft dan meer ruimte voor koeling. Mogelijk heb je een extension voor de cpu voeding nodig omdat een SFX voeding vrij korte kabels heeft. Ook is een ATX>SFX bracket nodig om de voeding in de behuizing te monteren. 450w is genoeg, ook als je de cpu overklokt.
pricewatch: Corsair SF450
pricewatch: Silverstone SST-PP08B
pricewatch: Gelid Solutions 8-Pin Extension Cable - Sleeved Black 30CM
Pagina: 1