Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Ik zie even door de bomen het bos niet meer: er zijn enorm veel race spellen en ik twijfel tussen Dirt 4, NFS en Project Cars2. Maar misschien is er wel iets beters dat bij mij past.

Op dit moment speel ik enkel GTA V en Burnout Paradise, maar ik zoek iets realistischer en enkel racing.

De volgende wensen zou ik graag willen zien in de game:
- Niet te ingewikkeld - ik zal niet snel gaan sleutelen aan auto's/tweaken/etc.
- Racen tegen AI
- Liefst met carrier mode
- Online racen/Multiplayer
- Voor PC
- Te spelen met Xbox One controller

Over Project Cars 2 lees ik veel over bugs, maar weet niet precies wat de status nu is.
Met alle games ben ik niet echt bekend, en ik heb nooit echt iets anders gespeeld dan Forza.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
i5-6400
16GB DDR4
NV 1050 Ti

Beste antwoord (via HollowGamer op 25-05-2018 18:18)

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 11:28

Dazzler2120

FP ProMod
Wat mij betreft apart dat Forza Horizon 3 nog niet benoemd is.
Ben er afgelopen week mee begonnen en bevalt super goed. Niet te ingewikkeld, voelt licht realistisch, maar toch ook weer arcade.
Grote wereld, je kan je met tunes er makkelijk vanaf maken door tunes te downloaden. Je kan kiezen om de diepgang in te gaan. Al met al een toegankelijke racer.

[ Voor 29% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-04-2018 09:53 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:00
Misschien is Grid een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dm-dutchman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:42:
Misschien is Grid een goede optie?
Klopt het dat deze meer Arcade is? :)
Opzicht zoek ik wel zoiets, zie wel dat dit een game is uit 2013?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor wat casual gaming zou ik Need For Speed pakken, dat is echt arcade.

Dirt 4 kan op zich ook wel, al is rally natuurlijk wel anders dan "normaal" racen, maar je kan het ook nog wel vrij makkelijk houden, en knutselen aan de auto is niet perse nodig.

PC2 is wel veel meer richting sim, nog niet zo puur als de echte simmers, maar ik zou het zeker geen arcade noemen.

De eerste Grid is ook erg gaaf, niet te arcade, maar ook zeker geen moeilijk gedoe. Komt uit 2008 ofzo, maar gaat grafisch met wat tweaks nog best aardig mee. Grid 2 vind ik veel minder, te arcade en praktisch alleen maar straat-races, Grid Autosport is dan weer ietsje meer sim, maar eerlijk gezegd ook niet echt een denderend spel, het hele "rijdt met je eigen team" Grid is iets wat mij ook wel erg aanspreekt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 12:59
NFS is kwa racen net zo arcade als burnout paradise dus die valt af in je eigen verhaal.

Project cars is toch meer een racing sim als je het mij vraagt, realistischere besturing, aanpassen van je banden op het weer\type track aanpassen van je remmen etc.

Ik denk dat grid2\grid autosport een aardig eind in de buurt komt van wat je zoekt.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wat is precies het verschil tussen Grid2 en Grid Autosport? De laatste is de nieuwste(?) en ziet er goed uit.
Zijn deze zoveel verschillend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
HollowGamer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:52:
Wat is precies het verschil tussen Grid2 en Grid Autosport? De laatste is de nieuwste(?) en ziet er goed uit.
Ik heb alleen grid autosport gedaan maar naar wat ik lees speelt het net een tikje minder arcade dan grid 2.
Verder zitten bijna alle banen van grid2 ook in grid autosport.

Persoonlijk zou ik dus voor autosport gaan, halen op steam dan kan je altijd nog refunden binnen de eerste 2 uur mocht je het te serieus vinden :) .

[ Voor 9% gewijzigd door Axewi op 04-04-2018 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

HollowGamer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:52:
Grid 2 is behoorlijk arcade, niet zo erg als Burnout, maar da's ook niet zo heel moeilijk :P Je rijdt vooral met straatauto's op stratencircuits. Je kan je auto niet veranderen qua instellen als ik het me goed herinner.

Grid Autosport is een stuk minder arcade, het is denk ik een beetje vergelijkbaar met Forza 7, je rijdt vooral met echte racewagens op echte circuits, en je hebt verschillende takken van de sport zoals Open Wheel, met bijvoorbeeld indycars, en Endurance, met GT, Super-GT en iets van LMP3 of LMP2. Maar, er is ook nog wel behoorlijk wat "street" in Autosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Top! Autosport ziet er goed uit. :)

Stomme vraag .. Race je hier ook tegen de AI? Of dit veelal online?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb het alleen tegen AI gespeeld. Online is volgens mij wel een optie.

EDIT: Even iets anders. Weet iemand hoe het zat met split screen in deze games? Heb het zo snel niet voor me.

[ Voor 43% gewijzigd door Krentenbol op 04-04-2018 17:03 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Laatste vraag: zijn de dlc's het waard? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb de DLC wel, maar is alleen omdat ik ze erbij had in de Steam sales (is een titel die vaak wel aangeboden wordt). Geen deal maker of breaker voor zover ik weet. je hebt in ieder geval al genoeg te doen zonder :+ Je zou later in de sales nog je pakket aan kunnen vullen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
HollowGamer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:01:
Top! Autosport ziet er goed uit. :)

Stomme vraag .. Race je hier ook tegen de AI? Of dit veelal online?
Kan beide, echte story is er niet, je start een team en raced in cups je weg omhoog. Maar ja hoeveel story kan je toevoegen aan een racing game :)

Kwa DLC is het aan jezelf, ze voegen of een setje auto's of een aantal tracks toe, gewoon beginnen met de base game en mocht er een track of auto zijn die je heel graag wil dan kan je die dlc aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

HollowGamer schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:03:
Laatste vraag: zijn de dlc's het waard? :)
Als ze weer eens in de aanbieding zijn kan het leuk zijn om bijvoorbeeld Touring Legends te kopen, je krijgt er echte klassiekers van circuits bij, Silverstone en Donington, en de oude touring cars zijn ook wel erg leuk, vooral de Volvo 850, lekker racen in een station :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:07
Axewi schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:50:
NFS is kwa racen net zo arcade als burnout paradise dus die valt af in je eigen verhaal.
Is dat zo? Wat dacht je van Shift en Shift 2? Speel ik nog steeds regelmatig, weinig arcade aan.

Shift 2 zou ik zeker wel aanraden, maar daar moet je wel veel aan auto's sleutelen. Dus misschien valt hij wat dat betreft af. Dat is juist een van de punten die mij heel erg aantrekt tot shift 2.

Shift en Shift 2 zijn ook gemaakt door de makers van Project Cars(2), Slightly Mad Studios.
Project cars (2) is wat nieuwer, en nog wat realistischer.

Grid is inderdaad ook wel een aanrader, maar dat gaat toch ook best wel de arcade kant op. Zit een beetje tussen een sim en arcade in.
Krentenbol schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:02:
Ik heb het alleen tegen AI gespeeld. Online is volgens mij wel een optie.
EDIT: Even iets anders. Weet iemand hoe het zat met split screen in deze games? Heb het zo snel niet voor me.
Je kan Grid 2 en Grid Autosport in split screen spelen, en dat zijn dan ook praktisch de enige. Er zijn voor zo ver ik weet op pc geen andere moderne racegames met splitscreen.

[ Voor 45% gewijzigd door WEBGAMING op 04-04-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Even een uurtje Grid Autosport gespeeld, bevalt prima! Mooie graphics, op easy mode speelbaar voor een noob (nog veel te leren), en carrière mode is wel leuk met de XP punten. :)
Moet wel eerlijk zeggen dat dit een spel is waar ik wel aan moet wennen, denk dat ik niet verder wil kijken dan dit niveau.

Wat zou nog een meer arcade game zijn? Burnout vind ik leuk omdat dit meer to the point is. Bij NFS zit er weer een heel verhaal achter, is dat bij de nieuwe ook zo? Verder hoeft voor mij dat tweaken en 'gafe' spoilers niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:07
Dirt 3 zit op ongeveer het zelfde niveau. Dirt 4 is weer een stuk realistischer, en zelfs voor mij als liefhebber best lastig.
Is ook van dezelfde makers als Grid, Codemasters. Maken erg goede racegames vind ik.

En wat dat betreft zijn ze ook een beetje de enige die tussen arcade en sim racen in gaan zitten. (en daar goed in slagen)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ben er afgelopen week mee begonnen en bevalt super goed. Niet te ingewikkeld, voelt licht realistisch, maar toch ook weer arcade.
Grote wereld, je kan je met tunes er makkelijk vanaf maken door tunes te downloaden. Je kan kiezen om de diepgang in te gaan. Al met al een toegankelijke racer.

[ Voor 29% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-04-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:47:
Zie dat er een demo staat in de Microsoft Store, zal deze checken. :)
Wat is precies het verschil tussen de edities?

Wordt deze alleen in de Store aangeboden?
Deze staat zo te zien helaas enkel in de MS Store. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verschil tussen Horizon en Motorsport bedoel je?
Horizon is een open-world arcade racer, met een beetje een cheesy storyline. Heb zelf NFS Payback en deze gespeeld, waar Forza Horizon veel uitgebreider is. Je kan zowel SP spelen, of multiplayer.
Motorsport in een sim-racer.
Forza staat in de MS store inderdaad, maar je kan ook gamekey sites gebruiken. Beetje vloeken in de kerk, maar ik heb bv het basisspel via G2A gehaald. Incl alle expansions was ik voor €60,- totaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:25:
Verschil tussen Horizon en Motorsport bedoel je?
Horizon is een open-world arcade racer, met een beetje een cheesy storyline. Heb zelf NFS Payback en deze gespeeld, waar Forza Horizon veel uitgebreider is. Je kan zowel SP spelen, of multiplayer.
Motorsport in een sim-racer.
Forza staat in de MS store inderdaad, maar je kan ook gamekey sites gebruiken. Beetje vloeken in de kerk, maar ik heb bv het basisspel via G2A gehaald. Incl alle expansions was ik voor €60,- totaal klaar.
Welke is het leukst? Op het eerste gezicht ziet Horizon er 'minder serieus' uit en meer arcade, klopt dit?
Heeft enkel Horizon de open wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik vind persoonlijk Horizon leuker, omdat die minder realistisch is. Motorsport heb ik nog niet uitgebreid gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Hoi TS,

ik speel F1 2017 en Project Cars 2 met de xbox controller. Als je het niet erg vind om voor beide games even een avondje te gaan zitten om de controller settings te tweaken, zijn deze games te doen met een controller. Met de standaard settings is het onmogelijk IMO.

PC2 kan ik online redelijk meekomen in het middenveld.Top tijden rijd ik niet, maar ik rijd ook maar met standaard setups. Persoonlijk merk ik niet heel veel van de bugs waar iedereen het over heeft. Misschien ben ik daar ook te casual voor.
Pagina: 1