Combinatie CPU/moederbord voor o.a. Assassins Creed Origins

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 22:31
Ik wil jullie graag bij voorbaat hartelijk danken voor de reacties.

Ik zoek een?
Een combinatie moederbord/CPU om Assassins Creed Origins en in de toekomst andere spellen van hetzelfde grafische caliber te spelen.

Wat is je budget?
200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wel enkele. Ik wil wel gebruik maken van mijn 12GB ddr3-geheugen dat ik heb liggen, omdat de geheugenprijzen hoog zijn. Daarmee kom ik (denk ik) automatisch uit op een AM3+ configuratie. Ik maak gebruik van mijn bestaande waterkoeling; een koeler voor de CPU is derhalve niet nodig.

Ik heb zelf de combinatie pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition en pricewatch: Gigabyte GA-970A-DS3P gemaakt, maar ik ken de voordelen van duurdere componenten of een Intel systeem niet. Daarom is wordt hulp erg gewaardeerd.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MOBO: Aan te schaffen
Watergekoelde CPU: Aan te schaffen. Waterkoelblok reeds aanwezig.
GPU: AMD R9 270X
SSD 256GB
HDD 2TB

Ik geef niks om extreme resoluties of framerates. Full HD is fijn, maar geen vereiste. Het kùnnen spelen is belangrijker dan de fraaiheid van het beeld.

Minimum requirements:
Resolution: 720p
Video Preset: Lowest

Operating System (64bit versions only):
Windows 7 SP1
Windows 8.1
Windows 10
Processor:
Intel Core i5 2400s @ 2.5 GHz
AMD FX 6350 @ 3.9 GHz
(or better)
(SSE 4.1 Support or higher required)
Video card (2GB VRAM with Shader Model 5.0):
NVIDIA GeForce GTX 660
AMD Radeon R9 270
(or better - SEE LIST OF SUPPORTED CARDS)
RAM:
6GB
DirectX:
DirectX June2010 Redistributable
Sound:
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Hard Drive:
45 GB available space
Peripherals:
Windows-compatible keyboard and mouse required, optional controller (Xbox One, Xbox360)

Recommended configuration:
Resolution: 1080p
Video Preset: High

Operating System (64bit versions only):
Windows 7 SP1
Windows 8.1
Windows 10
Processor:
Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz
AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
(or better)
(SSE 4.1 Support or higher required)
Video card:
NVIDIA GeForce GTX 760 (4GB)
AMD Radeon R9 280X (3GB)
(or better - SEE LIST OF SUPPORTED CARDS)
RAM:
8GB
DirectX:
DirectX June2010 Redistributable
Sound:
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Hard Drive:
45 GB available space
Peripherals:
Windows-compatible keyboard and mouse required, optional controller (Xbox One, Xbox360)

Beste antwoord (via Sjnarruf op 06-04-2018 14:07)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 20:19

Tortelli

mixing gas and haulin ass

https://nl.hardware.info/...sors-vergelijkingstabel-1
De Intel presteert beter in bijna alle games en is daarom de betere keuze imo.

AMD heeft wel 1 groot voordeel; je zou hem kunnen overclocken (al is die potentie bij Ryzen relatief beperkt). Denk dat je met de 8400 wel een leuke basis hebt om mee uit te bouwen.

8GB ram houd niet over, maar gezien je redelijk oude GPU zul je niet op hoge resoluties spelen en op korte termijn niet tegen problemen aanlopen verwacht ik. Is ook eenvoudig bij te prikken als dat nodig is en je tzt budget hebt. Het is jammer dat het ramgeheugen momenteel zo duur is, zie dat ook niet goedkoper worden de komende tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 06-04-2018 13:40 ]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dacht je van een Intel haswell setje met i7. Voor jouw budget moet dat tweedehands wel te scoren zijn. Kan je je RAM hergebruiken en een i7 4770/4790 haalt die AMD octocore aan alle kanten in.

• Sjnarruf
Dat klinkt interessant, en de Intel kant heb ik niet duidelijk voor mezelf. Ik ben echter niet echt van het onderhandelen en marktplaats (waar ik de tweedehands spullen zoek) loopt er niet van over voor mijn budget. Toch ga ik vanavond eens goed zoeken; bedankt voor je reactie!

Edit: mijn vier reepjes geheugen passen "pas" in moederborden die nieuw 184 euro kosten, en de processor zelf valt ook nieuw buiten mijn prijskaartje. Tweedehands valt denk ik af voor mij. Zijn er ervaringen met AMD setups?

[ Voor 28% gewijzigd door Sjnarruf op 04-04-2018 19:29 . Reden: heb gezocht! ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:50
En zoiets als dit dan : V&A aangeboden: ASRock B85 Pro4

Is wel 2e hands maar met garantie van een tweaker die veel goede beoordelingen heeft gehad (betrouwbaar). Op marktplaats ontbreekt het aan dit soort beoordelingen.. Dus je zou de processor ook kunnen proberen te scoren op tweakers V&A..

En dan nog ff op zoek naar een i7 4770/4790 voor een leuke prijs.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:23

br00ky

Moderator Harde Waren
In de V&A kan je prima rondneuzen. Daar worden in tegenstelling tot marktplaats sterren uitgedeeld bij transacties, dus kan je redelijk veilig zijn (hoewel je ook daar natuurlijk altijd moet blijven nadenken).

Voor tweehonderd euro (ik dacht eerst 300 te lezen btw, my bad) is er nieuw niet bijzonder veel te krijgen omdat je dan nou eenmaal vast zit aan nieuw (DDR4) geheugen. Dat drijft de prijs extreem op momenteel.

Het AM3+ platform moet je zeker niet meer nieuw kopen, dat is geld verbranden. Dan kan je beter 100 euro extra sparen en wél die socket 1150 i7 scoren met een passend bordje. Ook daar kan je prima tweedehands krijgen.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:50
Rond de 200 nieuw zou wel kunnen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 106,-€ 106,-
1Gigabyte H310M DS2€ 59,-€ 59,-
1Crucial CT8G4DFS824A€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,95

Kun je ook een prima potje mee gamen :)

Is betaalbaar wanneer je je huidige RAM verkoopt?

Plenty possibilities :)

• Sjnarruf
Tweedehands spullen hebben uiteindelijk niet mijn voorkeur als ik er zo over nadenk; ik ga graag voor nieuwe artikelen.

Het monteren van mijn bestaande waterkoelblok op het AM4 socket wordt schijnbaar een uitdaging. Daarom ben ik verder aan het kijken naar oplossingen waarbij ik mijn CPU en waterkoel-installatie probeer te verkopen. Mijn budget heb ik daarom naar 350 euro bijgeschroefd.

Aangezien ik nog geen antwoord heb op "verloopstukjes" voor mijn waterkoelblok, ga ik uit van een boxed CPU met koeler. Voor een AMD systeem kom ik op Ryzen 5 1600 uit, en voor Intel op een i5-8400. 8Gb geheugen lijkt me vooralsnog voldoende, nogmaals: ik ben niet op zoek naar het uiterste op grafisch gebied, maar op de basis.

Iemand nog suggesties?

AMD
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 167,-€ 167,-
1Asus Prime B350-Plus€ 84,-€ 84,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 91,92€ 91,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,92

Intel
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 166,95€ 166,95
1MSI Z370-A PRO€ 105,-€ 105,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSC€ 91,92€ 91,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 363,87

Acties:
  • Beste antwoord

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 20:19

Tortelli

mixing gas and haulin ass

https://nl.hardware.info/...sors-vergelijkingstabel-1
De Intel presteert beter in bijna alle games en is daarom de betere keuze imo.

AMD heeft wel 1 groot voordeel; je zou hem kunnen overclocken (al is die potentie bij Ryzen relatief beperkt). Denk dat je met de 8400 wel een leuke basis hebt om mee uit te bouwen.

8GB ram houd niet over, maar gezien je redelijk oude GPU zul je niet op hoge resoluties spelen en op korte termijn niet tegen problemen aanlopen verwacht ik. Is ook eenvoudig bij te prikken als dat nodig is en je tzt budget hebt. Het is jammer dat het ramgeheugen momenteel zo duur is, zie dat ook niet goedkoper worden de komende tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 06-04-2018 13:40 ]

• Sjnarruf
Ik weet wat ik ga bestellen. Hartelijk dank voor alle hulp!
Pagina: 1