Office licentie voor klein team - ik kom er niet uit...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-02 19:18
Ik werk in een team van 7 personen in de zorg voor een stichting (zorgverlening, beschermd wonen). Sommigen werken een paar uur per week, anderen fulltime. Iedereen moet verslagen maken, z'n mail & agenda beheren. We hebben één vaste pc en twee laptops. Het is allemaal niet het nieuwste en het snelste want geen geld, maar we hebben niet veel nodig.
Behalve dan een beetje stabiel office pakket. De computers zijn giften, doorgevertjes met dito Office er op. Ik heb een versie 2016, 2013 en 2010 zelfs. Het loopt allemaal niet echt lekker. Er is wat geld ingezameld en en omdat ik het meeste van weet (oh de druk...) mag ik een nieuwe office licentie regelen.

Maar ik kom er niet uit.
We hebben nodig; Word, Excel, Outlook.
Onze documenten staan op de hoofdcomputer, de laptops kunnen ze benaderen in hetzelfde netwerk. Als iemand een computer nodig heeft dan wordt gewoon de eerste de beste gepakt. in het afgelopen jaar is het team verdubbeld, en alles met één inlognaam doen werkt gewoon niet meer.

Welke licentie(s) moet ik aanschaffen zodat iedereen bij z'n mail kan, z'n agenda in outlook kan beheren, en z'n verslagjes kan maken op één van de drie computers die toevallig vrij is...

Bedankt voor de hulp.

Met groet,
S.

Beste antwoord (via Sarcas op 04-04-2018 17:51)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Daarnaast, als jullie aan de criteria voldoen, zou je in aanmerking kunnen komen voor Techsoup, kan je ineens een hoop meer met de giften :)

[quote]
Nederlandse non-profit organisaties, in de ruime zin werkzaam in de sociale sector, komen in aanmerking voor TechSoup Nederland als ze:

• Een stichting, vereniging of kerkelijke organisatie (Art 2 BW 2) zijn
EN Algemeen Nut Beogende Instellingen (ANBI) of Sociaal Belang Behartigende Instellingen (SBBI) zijn (om te weten of uw organisatie hieraan beantwoordt, bekijk de desbetreffende uitleg in onze FAQ)
Dit wordt gevalideerd aan de hand van de statuten, website en openbare informatiebronnen.

Het programma is ook toegankelijk voor openbare bibliotheken, zelfs al zijn deze geen stichting of vereniging.

Daarbovenop gelden specifieke gunningscriteria per leverancier, meer bepaald in termen van grootte en activiteitdomein van de organisatie
Wellicht voldoen jullie aan de SBBI criteria ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15

GforceNL

Out of memory....

Al naar office 365 gekeken? iedereen een eigen account, met mail en office pakket. al dan niet in de cloud of lokaal geïnstalleerd.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
Waar is je e-mail ondergebracht? Is het POP, IMAP, Exchange...? Heeft iedereen een eigen mailbox of wordt er een klein aantal gedeeld?

[ Voor 36% gewijzigd door Z-Dragon op 04-04-2018 16:06 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Inderdaad Office 365, kost niet mega veel, e.v.t. per maand opzegbaar dus je kan zo een accountje weghalen / bij maken wanneer er een werknemer bij komt / vertrekt

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Daarnaast, als jullie aan de criteria voldoen, zou je in aanmerking kunnen komen voor Techsoup, kan je ineens een hoop meer met de giften :)

[quote]
Nederlandse non-profit organisaties, in de ruime zin werkzaam in de sociale sector, komen in aanmerking voor TechSoup Nederland als ze:

• Een stichting, vereniging of kerkelijke organisatie (Art 2 BW 2) zijn
EN Algemeen Nut Beogende Instellingen (ANBI) of Sociaal Belang Behartigende Instellingen (SBBI) zijn (om te weten of uw organisatie hieraan beantwoordt, bekijk de desbetreffende uitleg in onze FAQ)
Dit wordt gevalideerd aan de hand van de statuten, website en openbare informatiebronnen.

Het programma is ook toegankelijk voor openbare bibliotheken, zelfs al zijn deze geen stichting of vereniging.

Daarbovenop gelden specifieke gunningscriteria per leverancier, meer bepaald in termen van grootte en activiteitdomein van de organisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:20

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zou ook zeggen Office 365, maar goed, dan heb je in jouw geval waarschijnlijk 7 licenties nodig, maar heb je wel meteen je gedeelde agenda's afgevinkt. Welke mailserver gebruiken jullie eigenlijk?

Anders zou je nog kunnen opteren voor een Office 2016 Standard licentie, eventueel zelfs via een tweedehands licentiepartij als License Partners o.i.d. als het goedkoop moet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
Misschien de Office module van Synology iets?
https://www.synology.com/en-global/dsm/feature/office

Je koopt een NAS en krijgt deze functionaliteit erbij.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
TheRookie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:06:

[...]

Dit is een mooie optie inderdaad, hier heb ik een aantal klanten al flink geld mee kunnen besparen.

Overigens: Ook als je gewoon een on profit bent kun je geld besparen, alleen MS korting is er alleen voor de ANBI gecertificeerde NGO's.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Waarom geen OpenOffice en dan een Webmail client voor je email / agenda.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of google docs gebruiken ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-02 19:18
Veel reacties! Dank!

@GforceNL; Ja, ik keek naar 365, maar ik vond 7x€8.80 ex BTW per maand best veel. Aan de andere kant staat hier ook een dure tv die niemand ooit gebruikt. Ik ga er nog eens naar kijken... Het simpelste pakket voor 7 gebruikers moet voldoende zijn.

@Z-Dragon; Ik heb pop ingesteld. Imap werkt ook sinds deze maand, maar er is maar 20gb per gebruiker beschikbaar. Ik weet nog niet wat ik hier het beste mee kan doen. Het zit bij 'bondforwebsolutions.nl'. Heeft iemand van het bestuur geregeld...

@TheRookie; Interessant, daar ga ik naar kijken. We zouden zeker een SBBI moeten zijn...

@Steefph; Dit klinkt alsof er weer kennis bij moet komen kijken om het te installeren en te onderhouden. Ik was 25 jaar geleden systeembeheerder, ik zorg nu voor mensen. Krijg maar een fractie van wat ik vroeger verdiende, maar ben er veel happier bij. Ik ga niet te veel tijd steken in het systeem... Maar bedankt voor je idee.

@WeHoDo; Heb ik geprobeerd, maar er zijn een paar redenen waarom ik er mee ben opgehouden. We moeten vaak documenten uitwisselen met instanties en men kan hier net wat basishandelingen met Word uitvoeren. Die blikken van verbijstering en paniek als ik probeer uit te leggen dat Word en tekstverwerker is maar dat een tekstverwerker niet perse Word is.

@u_nix_we_all; Ook aan gedacht, maar zit me niet lekker met privacy/vertrouwelijke gegevens.

Dank voor alle tips!

S.
Pagina: 1