Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt graag boven gemiddelde game pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al wat zelf gekocht, om mijn oude systeem te upgraden. Alleen is mijn moederbord overleden, ik laat hier iemand anders naar kijken. in de tussentijd heb ik een 2e pc nodig. Vandaar dat ik dit topic start. Ik moet nu dus een processor, RAM, moederbord en een processor koeler erbij kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb de volgende nieuw gekocht dus deze moeten mee in de nieuwe PC:

pricewatch: Asus ROG Swift PG27VQ Zwart
pricewatch: Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming
pricewatch: Corsair RM650x Zwart
pricewatch: Crucial BX100 250GB <--- uit mijn oude systeem, gaat ook graag mee naar het nieuwe systeem.
pricewatch: WD Green WD10EAVS, 1TB <--- ook uit mijn oude systeem, ook graag mee!
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB <--- eveneens ook uit mijn oude systeem, ook graag mee naar het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals hierboven vermeldt heb ik het een en ander al nieuw gekocht, het lijkt mij dat een GTX 1070 ti voor mij meer dan genoeg is. Ik ben niet van plan om in de nabije toekomst met een VR te spelen of 4k gaming.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het een en ander voor een nieuwe PC bij elkaar gezet, ik ben tevreden met een i7 intel processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles moet passen, en op een makkelijke manier erin kunnen.

Ga je overklokken?
Nee.

Lijstje van wat ik in gedachte had
pricewatch: Intel Core i7-8700K Boxed
pricewatch: MSI Z370-A PRO
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Wat verwacht je van ons?
Het zou heel fijn zijn dat er mensen meekijken of het allemaal goed is wat ik doe. Of er misschien betere alternatieven zijn voor het moederbord, ram geheugen, processor en processor koeling. Ik hoef geen waterkoeling te hebben voor mijn processor.
Een aansluitende vraag, ik heb nu helaas niet de mogelijkheid om mijn SSD en HDD schijven te formatteren of om de oude software te kunnen verwijderen. Dus er staat software op van mijn oude videokaart, processor en moederbord. Als ik deze hardeschijven meeneem naar de nieuwe PC, zou dit voor problemen kunnen zorgen?

Bedankt voor het lezen en de toekomstige hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2018 17:54 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Het verschil tussen een i5 en i7 is in games niet erg veel.
Je hebt een Z moederbord en een K CPU, maar gaat niet overklokken. Deze combo behoudt z'n waarde langer, handig als je hem weer wil verkopen, maar je kan ook de goedkopere B/H moederborden en non-K CPU nemen.

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:13:
Het verschil tussen een i5 en i7 is in games niet erg veel.
Je hebt een Z moederbord en een K CPU, maar gaat niet overklokken. Deze combo behoudt z'n waarde langer, handig als je hem weer wil verkopen, maar je kan ook de goedkopere B/H moederborden en non-K CPU nemen.
Bedankt, ik had hiervoor:

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

Nu wil ik de nieuwe pc misschien in de toekomst uitbreiden of misschien toch wel overclocken. Dus die opties wil ik wel graag behouden. Ik heb drie harde schijven en ik haal een extra nieuwe SSD erbij. Het moederbord en de cpu werken wel prima met elkaar? Eveneens het RAM geheugen?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Ik zie geen compatilibity problemem met CPU - moederbord, al weet ik niet of dit specifieke moederbord goed is voor overklokken.
Voor het RAM kan je op de Qualified Vendor List (QVL) van de moederbordfabrikant kijken, als het erop staat, heeft de fabrikant dat specifieke RAM met succes getest, als het er niet op staat, werkt het waarschijnlijk ook.
Intel heeft niet heel veel baat bij snel RAM, ik geloof dat je beter RAM met een lagere latency kan nemen (C15 ipv C16), maar hiervoor moet je meer info opzoeken.
Als je 3 3.5" schijven in je kast wil stoppen, moet je wel voldoende ruimte en bays in je kast hebben.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Budget?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Voor een SSD, RAM geheugen, case, moederbord, processor koeling en processor. 750 tot 850 euro.

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 17:53
Voor gamen zit er voor sommige games weinig voordeel om voor de i7-8700k te kiezen tov de i5-8600k, Bij PUBG bijvoorbeeld haalt de 8600 zelfs hogere FPS (bron: youtube vergelijkings video's). Wellicht handig om dit even te onderzoeken voor de games die je wilt gaan spelen.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Dus er staat software op van mijn oude videokaart, processor en moederbord. Als ik deze hardeschijven meeneem naar de nieuwe PC, zou dit voor problemen kunnen zorgen?
Windows (10) zal dan meestal wel gaan piepen met driver updates en wellicht niet werkende Windows updates...ook zal Windows 10 niet zo snel automatisch geactiveerd blijven met nieuwe hardware, zoals een nieuwe moederboard, cpu en ram. Meestal is een licentie verbonden aan het moederboard.

Het meest practische is, om windows (10) met een usb stick opnieuw te installeren op nieuwe hardware.

[ Voor 4% gewijzigd door DeArmeStudent op 04-04-2018 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeArmeStudent schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:19:
[...]

Windows (10) zal dan meestal wel gaan piepen met driver updates en wellicht niet werkende Windows updates...ook zal Windows 10 niet zo snel automatisch geactiveerd blijven met nieuwe hardware, zoals een nieuwe moederboard, cpu en ram. Meestal is een licentie verbonden aan het moederboard.

Het meest practische is, om windows (10) met een usb stick opnieuw te installeren op nieuwe hardware.
Ik had dat inderdaad gelezen, vandaar dat ik ook wel een nieuwe SSD erbij koop. Ik maak het mezelf even wat makkelijker. :) Die andere PC wordt wel een project voor een maatje van mij! Dat kost allemaal veel te veel tijd, vandaar dat ik nu naar een nieuwe componenten zoek.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even gekeken of het RAM geheugen wat ik had opgezocht bij het moederbord past.

https://www.msi.com/Motherboard/Z370-A-PRO/Specification

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 <-- runt op 3200 Mhz DDR4.

In de support lijst van het MSI moederbord lees ik het volgende:

''4 x DDR4 memory slots, support up to 64GB
Supports 4000+(OC)/ 3866(OC)/ 3733(OC)/ 3600(OC)/ 3466(OC)/ 3400(OC)/ 3333(OC)/ 3300(OC)/ 3200(OC)/ 3000(OC) / 2800(OC)/ 2667/ 2400/ 2133 MHz''

Ik zie 3200 OC er tussen staan, dat betekent dat het moederbord het gekozen RAM geheugen wel ondersteund maar niet op maximale snelheid. Klopt dit?

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Volgens mij is het met ddr4 zo, dat het standaard op de standaard (2667) snelheid draait, maar dat je dit heel makkelijk in de bios kan veranderen naar de waardes van je geheugenreepjes...en je moederbord lijkt ook 3200 snelheden te ondersteunen, dus dat zit goed.

[ Voor 21% gewijzigd door DeArmeStudent op 04-04-2018 17:41 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:34
Prima lijstje. Van de 8700K ga je geen spijt krijgen. Zeker niet over een paar jaar wanneer je er achter komt dat je blij bent geen i5 genomen te hebben. Daarbij blijft een i7K veel meer waard.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:49:
Prima lijstje. Van de 8700K ga je geen spijt krijgen. Zeker niet over een paar jaar wanneer je er achter komt dat je blij bent geen i5 genomen te hebben. Daarbij blijft een i7K veel meer waard.
Ik heb nu het een en ander gewijzigd, zou je alsjeblieft even willen kijken of de i7 en het ram geheugen en videokaart op het moederbord past?

Ik kan die Samsung EVO 850 niet vinden in het support lijstje, maar dat lijkt mij toch wel bij elkaar passen?

https://www.msi.com/Mothe.../Z370-A-PRO#support-mem-5

• Uszka
Geheugen is oké.
Behuizing is oké als het je smaak is.
CPU koeler zou ik wat anders pakken. pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II koelt een stuk beter en stiller en ziet er veel mooier uit.
Sata ssd's werken altijd. De 850 EVO is opgevolgd door pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB. Alternatief is pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:03:
Geheugen is oké.
Behuizing is oké als het je smaak is.
CPU koeler zou ik wat anders pakken. pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II koelt een stuk beter en stiller en ziet er veel mooier uit.
Sata ssd's werken altijd. De 850 EVO is opgevolgd door pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB. Alternatief is pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
Top, ik heb de SSD vervangen en de cooler. Dit zou dan de PC moeten zijn. Na overweging heb ik toch niet voor wit gekozen, aangezien mijn gehele gear zwart is. Staat een beetje vreemd!

Hierbij de lijst:

gallery: Isi

• Uszka
Weet wel dat het moederbord een bruin pcb heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:23:
Weet wel dat het moederbord een bruin pcb heeft.
Haha oké, nee daar heb ik niet zoveel verstand van. Heb jij een beter alternatief voor dit moederbord. 170 euro maximaal of iets dergelijks.

• Uszka

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk bij de

pricewatch: MSI Z370 SLI PLUS

En dan in de https://www.msi.com/Mothe...70-SLI-PLUS#support-mem-5

Zie ik niet de pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 staan. Dus ik ga er dan vanuit dat dit RAM geheugen dan niet wordt ondersteund? Of heeft de fabrikant dit zelf niet geprobeerd, maar moet het wel lukken. Ik neem liever een veilige route dan dat mijn RAM niet goed werkt op het moederbord.

• Uszka
Die supportlist is opgesteld bij de launch van dat bord in oktober vorig jaar. 99,9% kans dat het gewoon werkt. Intel bordjes zijn niet zo kieskeurig als AMD.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:40:
Die supportlist is opgesteld bij de launch van dat bord in oktober vorig jaar. 99,9% kans dat het gewoon werkt. Intel bordjes zijn niet zo kieskeurig als AMD.
Uiteindelijk hulp gekregen van een kennis. Dit is het helemaal geworden:

gallery: Isi

• Uszka
Vanwaar die 960 EVO? De op papier grotere snelheid ga je niets van merken. Games laden net zo snel vanaf een sata ssd en dan heb je voor die prijs een 2x zo grote capaciteit.
Pagina: 1