Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb hier 14 stuks HP Elitepad 1000 G2 liggen, waarvan de accu's lange tijd niet opgeladen zijn geweest. Als ik deze op een dockingstation zet staat er in het scherm dat deze al volledig zijn opgeladen, maar deze laad de accu niet meer op. Als ik de tablet van de dockingstation afhaal valt hij ook direct uit. Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing hiervoor?

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-04-2018 07:25)

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ben geen echte kenner maar er zijn maar weinig accu typen die er tegen kunnen om lang ontladen weggelegd te worden (waarbij je nog even duidelijk moet maken wat je onder "lang" verstaat). Gezien je bericht lijken ze mij defect, dan wel dat je dockinstation defect is, maar dat zal wel niet.
Ik kan me een scenario voorstellen dat de lange leegstand voor een grote inwendige weerstand heeft gezorgd.
Als er dan stroom in wordt gestuurd zal de klemspanning direct flink omhoog gaan, waardoor je dockinstation denkt dat de accu's vol zijn. Als je ze dan aansluit zal diezelfde inwendig weerstand er voor zorgen dat bij de minste of geringste stroomafname de klemspanning naar nul terug valt.
Maar zoals gezegd, ik kan me voorstellen dat er dit aan de hand is. Weten doe ik het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Veng7 op 06-04-2018 19:25 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ben geen echte kenner maar er zijn maar weinig accu typen die er tegen kunnen om lang ontladen weggelegd te worden (waarbij je nog even duidelijk moet maken wat je onder "lang" verstaat). Gezien je bericht lijken ze mij defect, dan wel dat je dockinstation defect is, maar dat zal wel niet.
Ik kan me een scenario voorstellen dat de lange leegstand voor een grote inwendige weerstand heeft gezorgd.
Als er dan stroom in wordt gestuurd zal de klemspanning direct flink omhoog gaan, waardoor je dockinstation denkt dat de accu's vol zijn. Als je ze dan aansluit zal diezelfde inwendig weerstand er voor zorgen dat bij de minste of geringste stroomafname de klemspanning naar nul terug valt.
Maar zoals gezegd, ik kan me voorstellen dat er dit aan de hand is. Weten doe ik het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Veng7 op 06-04-2018 19:25 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33
De legendarische vraag, wat heb je zelf al geprobeerd?

Ik zou de accu eens loshalen en vast maken, daarna eens kijken, rechtstreeks een charger erop niet via dock laden....etc.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het aansluiten op een andere voeding buiten mijn dockingstation om, heb ik geprobeerd en geeft het zelfde beeld. Het lange tijd stil liggen is verschillend. De 1 heeft al maanden niet meer aan de spanning gehangen en de andere een paar dagen. Mogelijk waren de accu's al slecht. Het klinkt logisch dat als de accu's, bij helemaal leeg, een dermate hoge ohmse waarde geven, dat de tablet aangeeft dat deze al vol zit. ik zal eens kijken of het rendabel is deze te vervangen. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.