Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiele Workstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 10:44
Wat ga je met je laptop doen?

Het is een laptop die zakelijk en privé gebruikt gaat worden voor vooral Solidworks (Engineering). Het is dan ook het belangrijkste dat dit programma soepel werkt. Bijkomende zaken als surfen,mailen etc zullen bijzaak zijn maar dat moet voor de meeste computers geen probleem zijn.

Wat is je budget?
Budget is tussen de €1600,- tot €2000,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij wordt getransporteerd tussen de werkplek en prive maar heeft op beide plekken een vaste plek. Eventuele mogelijkheid voor een dockingsstation heeft dan ook een voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lichte voorkeur voor Dell vanwege goede ervaringen en ondersteuning.

Ook een lijstje gemaakt met eisen die naar mijn idee belangrijk zijn:
  • Windows 10 Pro, 64-bit;
  • Werkgeheugen minimaal 8 GB; (Wens: 16 GB.)
  • Processor: Intel of AMD met SSE2 ondersteuning; (64-bit systeem benodigd) (Wens: i7 of XEON.)
  • Videokaart: Beter dan Quadro K1100Ml
  • Opslaggeheugen: SSD, minimaal 256GB;
  • Minimaal 16.6 inch scherm.;
  • Ondersteuning voor intern beeldscherm en 2 externe beeldschermen HDMI/DVI/DP;
Ik kwam zelf deze al tegen: pricewatch: MSI GE73VR 7RF-274NL
Echter is deze niet echt gemaakt voor zakelijk gebruik. Iemand misschien goede ervaringen met een laptop of andere ideeën?

Alle reacties

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Ik heb zelf een precision 5520. Deze is maar 15”. De bouwkwaliteit is super. Prestaties zijn ook prima.

Wellicht een 7720 overwegen. Deze kan je krijgen met een Quadro m4200 volgens mij. Je zult dan wel je budget wat/krachtig moeten opvoeren.

Zo een gaming laptop is leuk een aardig maar je loopt wel tegen wat issues aan als SolidWorks je meest gebruikte programma is.

* Geen GPU driver ondersteuning
* Geen mogelijkheid voor ECC RAM
* waarschijnlijk slechtere bouwkwaliteit
* slechtere support

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30