Toon posts:

Nieuwe hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week seineiser rs 175 gekocht voor 180 euro, ik heb een koptelefoon nodig voor films maar ook voor dagelijks gebruik zoals schoonmaken en sporten. daar heb ik een andere goedkopere koptelefoon gehaald. ik ben al een week lang aan het zoeken of mijn volgende keuze wel goed is.

Maar ik wil een bose quietcomfort 35 2 kopen deze is best duur 380. Dit wil ik alleen uitgeven als ik naast dagelijk gebruik zoals onderweg op de fiets en huisschoon maken ook kan gebruiken voor films. Of is deze headphone alleen voor muziek en hoor ik bepaalde geluiden niet die je in een Seineiser rs 175 wel hoort op de doos van de RS 175 staat dat dit voor tv kijken is, of word er bedoelt dat het zendstation heeft en daarom niet anders kan worden gebruikt?

Maar even mijn vraag kort te maken kan je de bose quietcomfort 35 2 ook goed voor films gebruiken heb je echt goed geluid en hoor je alles iig net zo goed als bij de RS 175 of zelfs beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dit alleen zelf kan beoordelen of het geluid goed is. Geluid is toch een persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel niet of teveel bass of wat is maar meer of ik wel alle geluiden hoor zoals krakende deuren hoe het is om een film te kijken aangezien je hoort dat iedereen de bose gebruikt voor muziek vraag ik mij af of dit ook kan met films of hoor je bepoaalde dingen niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Eigenlijk zouden koptelefoons neutraal moeten zijn, helaas is dat tegenwoordig niet zo vaak meer. Dus ik zou vooral gaan luisteren als je teveel bass hebt, dat is helaas tegenwoordig zeer aanwezig. Dus luisteren is het enige wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:13:
bedoel niet of teveel bass of wat is maar meer of ik wel alle geluiden hoor zoals krakende deuren hoe het is om een film te kijken aangezien je hoort dat iedereen de bose gebruikt voor muziek vraag ik mij af of dit ook kan met films of hoor je bepoaalde dingen niet?
Met geen enkele koptelefoon die geschikt is voor muziek zul je krakende deuren en dergelijke missen. Dan zou je immers ook stukken uit muziek moeten missen. Die Bose is wat dat betreft prima geschikt om films mee te kijken.
Wel is het zo dat jouw sennheiser een speciale surround-instelling heeft. Ze claimen dat je daarme een meer ruimtelijke ervaring hebt bij films. Of dat voor jou echt iets toevoegt kun je zelf uitproberen door een stukje film te kijken in de normale en de surround-stand. Vind je het echt meerwaarde hebben dan zoek je beter een andere koptelefoon dan die van Bose.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 13:18
De vraag is ook of je de bose lekker genoeg vindt zitten. Persoonlijk vind ik “over ear” koptelefoons fijn om lang op te hebben, maar ook dat is dus, euh, persoonlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vraag is ook wat de latency is. Sommige mensen hebben bij relatief kleine latencies er al last van dat ze opmerken dat het niet in sync loopt, andere pas bij grotere latencies. Maar in principe is de latency van Bluetooth niet geweldig, en is die RS 175 ervoor gemaakt dat hij lage latency heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
De Bose QC35 is niet geschikt om er mee te sporten of voor onderweg op de fiets/voet. Het zijn echte windvangers en dat hoor je ook terug. De headset word overigens neergezet als een ANC headset dat geschikt is voor alles maar de focus is op de noise cancelling feature. Dat met name handig is voor reizigers in de trein/vliegtuig waar het lage monotone gedreun word weggefilterd.

En lees eens reviews op het internet, genoeg te vinden over de QC 35 en over het geluid dat de headset produceert.

[ Voor 13% gewijzigd door Xepos op 05-04-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Xepos schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:31:
De Bose QC35 is niet geschikt om er mee te sporten of voor onderweg op de fiets/voet. Het zijn echte windvangers en dat hoor je ook terug.[..]
Sporten zie ik mezelf met de QC35II inderdaad ook niet doen, daarvoor zou ik eerder voor in-ears kiezen dan zo'n grote zware koptelefoon. Maar op zich kan lopen / fietsen denk ik best. Windruis is naar mijn ervaring vooral een probleem als je de NC op high laat staan. Zet je hem uit of op low dan merk ik er weinig van (in elk geval te voet, op de fiets heb ik 'm nog niet gebruikt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Orion84 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:45:
[...]

Sporten zie ik mezelf met de QC35II inderdaad ook niet doen, daarvoor zou ik eerder voor in-ears kiezen dan zo'n grote zware koptelefoon. Maar op zich kan lopen / fietsen denk ik best. Windruis is naar mijn ervaring vooral een probleem als je de NC op high laat staan. Zet je hem uit of op low dan merk ik er weinig van (in elk geval te voet, op de fiets heb ik 'm nog niet gebruikt).
Ik heb de QC25 (die kan alleen aan of uit, niet op low) maar op de fiets is het waardeloos. Zowel met als zonder NC. Lopend is 'ie wel bruikbaar als het maar niet te hard waait. Maar een lekker sportief ding is het idd niet. Het apparaat is duidelijk bedoeld voor op kantoor/school of in de trein.
T-MOB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:32:
[...]

Met geen enkele koptelefoon die geschikt is voor muziek zul je krakende deuren en dergelijke missen. Dan zou je immers ook stukken uit muziek moeten missen. Die Bose is wat dat betreft prima geschikt om films mee te kijken.
Dat is niet helemaal waar. Genoeg high-end koptelefoons (zoals Beats e.d.) die zich profileren voor (een nogal specifiek genre) muziekliefhebbers, hebben een alles behalve vlak muziekbeeld. Waarbij de middelhoge tonen vaak zwaar onderbedeeld zijn. De Bose QC's zijn in vergelijking daarmee juist erg vlak. Wat beter is hangt helemaal van je eigen voorkeur af. Aan de ene kant zou je zeggen dat vlakker altijd beter is (equalizers kun je immers zelf wel aanzetten). Aan de andere kant geldt voor (actie-)films ook juist dat special effects en dergelijke lekker moeten dreunen. Het zal dus net als met muziek, afhangen van het genre wat je kijkt en bovenal van wat je zelf prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb de rs 175 week geleden besteld, maar merk toch dat ik mijn koptelefoon ook graag buiten huis wil gebruiken. IK vraag mij af of de PXC550 beter geluid heeft vooral voor films. Ik wil de pxc550 vooral gebruiken voor films met 3.5 kabel in mijn tv. En verder gebruiken voor mijn telefoon voor muziek en podcast. Maar vraag mij af of het geluid beter is. OOk aangezien deze pxc550 een keer zo duur is dan rs 175.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bose voor films? ?

Is het de bedoeling dat je elke dag een andere wil kopen? Geluid is heeeeel persoonlijk dus ga eens naar een verkooppunt en ga eens luisteren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* knip *
Reacties als deze voegen niets toe.

[ Voor 80% gewijzigd door S1NN3D op 06-04-2018 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Verwijderd Het is niet de bedoeling om 2 topics te starten voor je zoektocht naar een nieuwe hoofdtelefoon. Daarnaast waren de topics gestart op een verkeerde plek van het forum. Ik heb je topics samengevoegd, verplaatst naar hier en een meer algemene topic-titel; dit zodat je niet voor elk idee een nieuw topic start.

Verder blijft het advies dat je zelf moet gaan luisteren; dat is gewoonweg zo met geluid omdat smaak persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:36:
[mbr]@Verwijderd Het is niet de bedoeling om 2 topics te starten voor je zoektocht naar een nieuwe hoofdtelefoon. Daarnaast waren de topics gestart op een verkeerde plek van het forum. Ik heb je topics samengevoegd, verplaatst naar hier en een meer algemene topic-titel; dit zodat je niet voor elk idee een nieuw topic start.

Verder blijft het advies dat je zelf moet gaan luisteren; dat is gewoonweg zo met geluid omdat smaak persoonlijk is.[/mbr]
Wat de meeste mooi vind vind ik ook vaak mooi, en sommige koptelefoon zijn er gewoon niet voor gemaakt
Pagina: 1