Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Hallo Tweakers,

Sinds een aantal maandjes heb ik een Google Pixel (1), waar ik ontzettend blij mee ben/was. Tot afgelopen maandagochtend. Ik werd wakker en de telefoon leek uit te staan. Maar het werd al snel duidelijk dat er meer aan de hand was. De ROM (op dat moment Resurection Remix) was verdwenen. De telefoon start het witte botoscreen met google logo and that's it. Dus niet het bootlogo van de ROM zelf.

Uiteraard geprobeerd naar TWRP te booten.. Zelfde resultaat als bovenstaande.
Gelukkig kan ik nog wel in de bootloader komen om zo de telefoon via fastboot te benaderen. De telefoon word netjes gevonden. TWRP flashen dus, CMD geeft een normale response maar de telefoon start niet op naar TWRP. Uiteraard ook geprobeerd met 'fastboot boot twrp.img'. Nog steeds levert het allemaal alleen het witte startscherm op.

Vervolgens een factory image gedownload en geprobeerd te flashen via fastboot maar zelfs dit geeft het zelfde resultaat. Het script duurt een aantal minuten (2-3) wat volgens mij vrij normaal is en geeft ook geen foutmeldingen. Maar wederom, wit startscherm.

Ik kan wel via fastboot de bootloader locken en unlocken, dit geeft geen problemen en wordt direct uitgevoerd. Verbinding tussen de PC en telefoon middels fastboot werkt dus correct.

Zelf zit ik te denken dat mijn opslag kapot is of een of andere partitie kapot/corrupt is. Iemand enig idee?

Uiteraard ook op XDA gepost, maar daar nog geen resultaat op gekregen. Zie topic