pff wou dat ik de kleinste garage in dit topic had, heb schuurte van 2.5x2.5 mtr. Helemaal volgeprakt met gereedschap dat dan weer wel
Alles op wieletjes en soms in de verlengde schuur werken (tuin met droog weer) of onder de carport.
Optimaal ruimte benutten was inderdaad het doel en is goed gelukt. De werkbank op wielen is ook een topper, maakt je zoveel flexibeler met werken. Ik had helaas geen andere optie voor fietsen.Pannencouque schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:43:
Volgens mij heb je prima rendement uit de ruimte. Wij gaan tzt ook verhuizen naar een huis met garage waar ik de klusplek van wil maken, maar bij ons komen er in de basis geen fietsen te staan: ik wil kijken of ik daarvoor een ander schuurtje op het terrein kan plaatsen icm een overkapping om onder te zitten.
Nette ruimte! Ben jaloers op je vloer, zoβn epoxy vloer is echt ideaal!colvano schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:17:
Hierbij mijn bescheiden werkruimte maar desalniettemin erg tevreden mee. Het proces om de werkruimte te maken in een paar fotoβs:
Door de vorige bewoner was een muur geplaatst om een extra slaapkamer/hobbyruimte te maken in de garage. Hierdoor had ik gebrek aan ruimte om te klussen. Dus een plan gemaakt:
[Afbeelding]
Muur en alles eruit gesloopt. Je kunt aan het plafond de plaatsing van de muur zien.
[Afbeelding]
De wasbak verplaatst, muren glad gemaakt en geverfd, vloer voorzien van epoxy en er een nieuwe elektrische deur ingezet!
[Afbeelding]
De wandplanken, kast en haken aan de muur bieden veel opbergruimte. De fietsen kunnen makkelijk geparkeerd en gebruikt worden.
[Afbeelding]
De werkbank is compact maar voor mij nu voldoende voor alle werkzaamheden. Met beperkte ruimte moet je immers creatief zijn. Achter onder de werkbank Is stofafzuiging met een cycloon.
[Afbeelding]
Al met al ben ik erg tevreden over het gebruik van de ruimte van een garage voor één auto. Het biedt voldoende opslag en werkruimte voor nu. In een volgende woning wil ik wel een grotere ruimte voor het klussen waar ook grotere machines kunnen staan.
Wow, zijn die motoren allemaal van jou? Zijn er nogal wat! Ik zie dat je zoβn oprolbare luchtslang hebt. Wat voor een is dat? En bevalt die? Ik heb nu een losse slang en vervloek dat ding regelmatig want die valt niet netjes op te rollen. Heb al meerdere malen naar zoβn automatisch oprollende gekeken, maar wil bij voorkeur een slang met een vrij grote diameter en vraag me af in wat voor prijsklasse ik moet kopen om iets goeds te hebben.Patientzero schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:35:
Ha ! Tof topic, ik ga mee doen, hieronder mijn mancave/klusbunker !
Dr zit nog een volwaardige zolder boven ook.. ππ»
Veel speelgoed dient goed onderhouden te worden ππ
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die pakistani is van mijn broer, de honda rebel van de vrouw en de rest is van mij.decipherer schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:57:
[...]
Wow, zijn die motoren allemaal van jou? Zijn er nogal wat! Ik zie dat je zoβn oprolbare luchtslang hebt. Wat voor een is dat? En bevalt die? Ik heb nu een losse slang en vervloek dat ding regelmatig want die valt niet netjes op te rollen. Heb al meerdere malen naar zoβn automatisch oprollende gekeken, maar wil bij voorkeur een slang met een vrij grote diameter en vraag me af in wat voor prijsklasse ik moet kopen om iets goeds te hebben.
Een honda 954, husqvarna te300i, harley street bob 2007 clubstyle, dan staan er nog een ktm sx50 en sx65 voor de kids plus een oset 12.5 en een oset 20.0 voor de kids π
Die luchthaspel ben ik heel tevreden over, zal morgen even naar het merk kijken voor je.
Het betere werk bij jou, zero!
Leuk detail ook met de hond erbij!
Leuk detail ook met de hond erbij!
Mavel roll major air, 15 meterdecipherer schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:57:
[...]
Wow, zijn die motoren allemaal van jou? Zijn er nogal wat! Ik zie dat je zoβn oprolbare luchtslang hebt. Wat voor een is dat? En bevalt die? Ik heb nu een losse slang en vervloek dat ding regelmatig want die valt niet netjes op te rollen. Heb al meerdere malen naar zoβn automatisch oprollende gekeken, maar wil bij voorkeur een slang met een vrij grote diameter en vraag me af in wat voor prijsklasse ik moet kopen om iets goeds te hebben.
Jaloersmakend topic dit, ik moet het met een volstaand houten schuurtje van 2x2,5 meter stellen helaas. Gaat wellicht volgend jaar verandering in komen gelukkig.
@HTT-Thalan en @zwahiel mogen zich hier ook even melden geloof ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb wel een flinke ruimte, maar ze is nog lΓ‘ng niet (goed) ingericht. Momenteel is de achterkant van de werkplaats echt waar ik de meubels maak, maar ik heb nog veel te weinig bruikbare opbergplek gebouwd en veel machines hebben nog geen vaste plek. Ook heb ik nog geen fatsoenlijk werktafel. Maar goed: snelle overview:The Eagle schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:15:
Jaloersmakend topic dit, ik moet het met een volstaand houten schuurtje van 2x2,5 meter stellen helaas. Gaat wellicht volgend jaar verandering in komen gelukkig.
:strip_exif()/f/image/iHDBYnIg2NSnFBjqRQjoF7ra.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze garage is 14 jaar terug nieuw gebouwd, geheel met vloer, muur en dakisolatie, dubbel glas, klap/kiepramen, zolderverdieping, eigen stoppenkast, 230v en 380v contactpunten door de hele ruimte. Vloeroppervlak is ruwweg 6.5 bij 11 meter.
:strip_exif()/f/image/xSETYEmiwOgLpq60U7uUrDQZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bn8jM2LV8Z1Dhg6DgnLtDM6t.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts is momenteel mijn 'groot hout' opslag en ik heb daar mijn VVD staan, alsmede de lintzaag die ik aan het restaureren ben. Links mijn opbergkasten met gevaarlijke stoffen (op slot uiteraard), verf, electra, smeermiddelen etc etc etc...
:strip_exif()/f/image/4MKCKNCW4ldEC103jNMLD0LR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U04ochunkemtMJDbFWILgY9B.jpg?f=fotoalbum_large)
Links achterin had ik een zaagstation gepland met kastruimte erboven en onder, maar dat wijzigt wellicht nog omdat ik nog niet weet hoe ik de lintzaag wil gaan zetten. Rechts achterin staat nu een dom gebouwde trap, die ga ik in de lente vervangen voor iets dat langs de zij/achterwand omhoog loopt zodat de ruimte meer 'vrij' komt. Achterin staat een 102cm hoge werkbank, zelf gebouwd, net als de werktafel ervoor.
Verder nog wat diverse groot gereedschap, een DeWalt 742 zaagtafel, een Atika 4pk zaagtafel met 315 formaat crosscut en schulpblad, langsgeleider, verstekgeleider en verlengde uitvoertafel, een afkort/verstekzaag, een lintzaagje, etcetera.
Er komt nog houten OSB bekleding langs de zijwanden, het plafond word doorgetrokken voor een grotere zolder, meer LED verlichting, kastjes langs de linkerwanden (boven en onder), en tussen de twee grote stalen liggers komt een frame te hangen om mijn 400kg electrische kraan over dat gedeelte te kunnen gebruiken voor het tillen van stammen en meubelstukken.
Momenteel ben ik dus de lintzaag aan het opknappen - deze is in perfect lopende staat maar is gewoon oud en vies. Ik vervang alle houten aanbouwdelen voor nieuwe en voeg wat extra veiligheidsstukken toe. Alle draaiende delen worden herzien en gesmeerd en uiteindelijk komt er een ontroestbehandeling en een nieuw verfje overheen - de kleur ben ik nog niet over uit (brandweerrood zou gaaf zijn, of oud geel). Onderzijde blijft zwart zoals nu en ik bouw er een houten frame onder zodat de zaag stabieler staat en verplaatst kan worden. In principe richt ik alles in voor werkstukken tot 3 meter, dus ook stammen, balken en planken van die lengte - zowel verzagen als vlakken/schaven. Er komt dus ook nog een rollenbaantje van een of andere makelijk bij
@The Eagle Ik heb helaas geen klusschuur meer. Daar heb ik mijn (thuis)kantoor van gemaakt.
Van dit
:strip_exif()/f/image/p60AxoVAzMKW1navMGvnBO7I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BKJ6UdqFXcUI1Bb5OE4LKGbK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kC9W3RMKD3yGjpmY41Gp42DK.jpg?f=fotoalbum_large)
Een schuurtje van 9m2 vloeroppervlakte.
-CV ketel laten verhangen
-voorzetwanden met pir isolatie
-vloerisolatie met pir en daarna fermacelkorrels
-nieuwe elektra
-nieuwe deur en ramen met dubbelglas
-airco die ook kan verwarmen
-radiator aan de CV (probleem was dat als de Tado daar warmte vraagt t woonhuis ook opwarmt, dus die airco verwarmd het eerste gedeelte zodat de radiator t daarna warm houdt.
-kast gebouwd voor witgoed en opslag
Nu heb ik er dus nog een kast in gebouwd en mijn bureau staat er als thuiswerkplek. Het is een heerlijk plekje geworden zo helemaal.
:strip_exif()/f/image/AUxsJFCJwFDUwAmLnXhFS3ak.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LqWPm87c32rczrq7co17w3me.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ClPfky4bEBUmZ9pwNfzrv7tK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/do6GZcPj62k6orizdxusmbw6.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels heb ik een paar zonnepanelen op t dak neergelegd.
:strip_exif()/f/image/9Jk1DBel8uKAaogqdEbezZVi.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan er zelfs wat thuis workouts doen nu.
:strip_exif()/f/image/oCtSm4DMSRuTZ1DLN2cteOl4.jpg?f=fotoalbum_large)
Het totale vloeroppervlakte is wel iets kleiner geworden. Het is nu 8 / 8,5m2 geworden. Ook door de isolatie en voorzetwanden. Maar dat is niet erg.
Nu hebben we ipv een rommelschuur een echte kamer erbij waar dus mijn werkplek en al het witgoed leeft.
Van dit
:strip_exif()/f/image/p60AxoVAzMKW1navMGvnBO7I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BKJ6UdqFXcUI1Bb5OE4LKGbK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kC9W3RMKD3yGjpmY41Gp42DK.jpg?f=fotoalbum_large)
Een schuurtje van 9m2 vloeroppervlakte.
-CV ketel laten verhangen
-voorzetwanden met pir isolatie
-vloerisolatie met pir en daarna fermacelkorrels
-nieuwe elektra
-nieuwe deur en ramen met dubbelglas
-airco die ook kan verwarmen
-radiator aan de CV (probleem was dat als de Tado daar warmte vraagt t woonhuis ook opwarmt, dus die airco verwarmd het eerste gedeelte zodat de radiator t daarna warm houdt.
Nu heb ik er dus nog een kast in gebouwd en mijn bureau staat er als thuiswerkplek. Het is een heerlijk plekje geworden zo helemaal.
:strip_exif()/f/image/AUxsJFCJwFDUwAmLnXhFS3ak.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LqWPm87c32rczrq7co17w3me.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ClPfky4bEBUmZ9pwNfzrv7tK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/do6GZcPj62k6orizdxusmbw6.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels heb ik een paar zonnepanelen op t dak neergelegd.
:strip_exif()/f/image/9Jk1DBel8uKAaogqdEbezZVi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oCtSm4DMSRuTZ1DLN2cteOl4.jpg?f=fotoalbum_large)
Het totale vloeroppervlakte is wel iets kleiner geworden. Het is nu 8 / 8,5m2 geworden. Ook door de isolatie en voorzetwanden. Maar dat is niet erg.
Nu hebben we ipv een rommelschuur een echte kamer erbij waar dus mijn werkplek en al het witgoed leeft.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - β 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Hoe heb je die apothekerskast gemaakt? Kant en klare onderdelen met ladegeleiders?zwahiel schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:48:
@The Eagle.
Ik heb de binnenkant gekocht bij een keukenfabrikant in Polen op Amazon. Per kast was het binnenwerk (waar je de voorkant tegen schroeft) 55 euro. Wel wat gepiel met de voorkant maar doet t prima. En scheel heel wat geld met Blum systemen!masaman schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:03:
[...]
Hoe heb je die apothekerskast gemaakt? Kant en klare onderdelen met ladegeleiders?
Overigens is die buitenmuur waarin de deur zit ook volledig opnieuw door mezelf opgetrokken. Alles behalve de CV ketel t hoekje om plaatsen zelf gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door zwahiel op 06-09-2020 20:44 ]
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - β 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ziet er netjes uit, die kasten. Ik ben voor onze volgende zolder ook van plan een mooie wand om de wasmachine e.d. heen te bouwen. Lekker strak, opbergruimte creΓ«ren, beter dan de zooi die het nu is.
https://www.amazon.com/Sl...-Adjustable/dp/B07QKT9LGYzwahiel schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:48:
[Afbeelding]
Interessante workouts
HTT-Thalan schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:07:
[...]
https://www.amazon.com/Sl...-Adjustable/dp/B07QKT9LGY
Interessante workouts.

Nee helaas voor je is het slechts een TRX.
@orf help hem eens even, in 't gereedschapstopic gaan je foto's op in de vele pagina'swd200 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:55:
Even schoppen om inspiratie op te doen
Zelf mijn eigen werkplaats deze week eindelijk maar eens af gaan maken en dan ook wat foto's schieten..
[ Voor 18% gewijzigd door Twijfels op 26-04-2021 22:32 ]
OkTwijfels schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:32:
[...]
@orf help hem eens even, in 't gereedschapstopic gaan je foto's op in de vele pagina's
:strip_exif()/f/image/jHxbGo2IgxhPdywNeoDFzpzi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RgZSB5qa7ojuqczQx5vyd40D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNeq2MNdOtSXWXZUyZrMGLne.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R2Ww9KFF0Q3ZoIHNBl36tM5z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8qz1DG8BP4qKewKI4mvE1Gac.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FfFwpSFScRaJpt0fONFe2MXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Tuinhuis in de schuur...
:fill(white):strip_exif()/f/image/O6a9VmlgwCL7XUoMO9D4SlTg.png?f=user_large)
met rechts een kantoortje in wording
/f/image/T1fRGLXGsQ8jtchGlZC3RP4w.png?f=fotoalbum_large)
en links mijn werkplaatsje waar ik kan rommelen en aan mijn fietsen kan schroeven.
:fill(white):strip_exif()/f/image/O6a9VmlgwCL7XUoMO9D4SlTg.png?f=user_large)
met rechts een kantoortje in wording
/f/image/T1fRGLXGsQ8jtchGlZC3RP4w.png?f=fotoalbum_large)
en links mijn werkplaatsje waar ik kan rommelen en aan mijn fietsen kan schroeven.
:strip_exif()/f/image/8Jt9Y487MCTgbju8qtUzJZib.jpg?f=fotoalbum_large)
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve ο£Ώ | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
even weer dit topic leven inblazen...ben namelijk wel benieuwd hoe het bij andere tweakers het er uit ziet, en natuurlijk ook mijn eigen even showen.
Niet zo fancy als sommigen die ik hier al in gezien heb, en helaas zeker niet de ruimte van sommigen...jaloers
.
Maar toch erg tevreden met het gebruik van de ruimte die ik heb, behalve een vlak-vandikte bank heb ik elk stuk gereedschap erin weten te proppen :-) (en nog 2 fietsen)
Ik moet nog 2 kastjes voor aan de muur maken en nog een nieuw onderstel voor de lintzaag en dan is hij helemaal klaar.
Aantal foto's zijn in een ander stadium al eerder gepost in het gereedschap topic, mar dat mag de pret niet drukken. De ruimte is een standaard garage. (6 bij 3 ongeveer)
Overzicht:

linkerkant:

linkerkant van de andere kant genomen:

en de rechterkant (van de andere kant genomen):
Niet zo fancy als sommigen die ik hier al in gezien heb, en helaas zeker niet de ruimte van sommigen...jaloers
Maar toch erg tevreden met het gebruik van de ruimte die ik heb, behalve een vlak-vandikte bank heb ik elk stuk gereedschap erin weten te proppen :-) (en nog 2 fietsen)
Ik moet nog 2 kastjes voor aan de muur maken en nog een nieuw onderstel voor de lintzaag en dan is hij helemaal klaar.
Aantal foto's zijn in een ander stadium al eerder gepost in het gereedschap topic, mar dat mag de pret niet drukken. De ruimte is een standaard garage. (6 bij 3 ongeveer)
Overzicht:

linkerkant:

linkerkant van de andere kant genomen:

en de rechterkant (van de andere kant genomen):

Ziet er mooi op maat gemaakt uit maar het eerst dat ik dacht was 'wat staat dat vol!'. Heb je nog wel het idee dat je werkruimte over hebt?
Er staat idd veel, maar toch nog werkruimte genoeg, 4 werkbanken waarvan eentje (vanaf de afkort zaag) bijna 4 meter), en ook genoeg ruimte om alle machines goed te bedienen qua invoer/uitvoer.. Ik heb daar erg goed op gelet bij de opstelling/indeling.....we werken er vaak zelfs met zijn 2-en tegelijk (vrouw en ik,, zij doet daar figuurzaag dingetjes) en dat gaat echt dikke prima. Zelfs als de fietsen erin staanPannencouque schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:54:
Ziet er mooi op maat gemaakt uit maar het eerst dat ik dacht was 'wat staat dat vol!'. Heb je nog wel het idee dat je werkruimte over hebt?
hele trappen ofzo maken gaat er helaas inderdaad niet lukken, maar dat heeft meer met de omvang van de ruimte in het algemeen te maken
Inmiddels iets meer dan de garage
Daar staan alleen de printers nog.
Niet op de foto maar wel aanwezig naast veel niet noemenswaardig spul:

Niet op de foto maar wel aanwezig naast veel niet noemenswaardig spul:
- Grote freestafel met aanvoerapparaat
- Felder FB 610 lintzaag
- Besteld maar nog niet geleverd: grote CO2 lasersnij/graveer machine
- Verdiepingsvloer in deel van de werkplaats
- CNC machine voor volledige platen
- Half-automatische aluminium afkortzaag
- Mogelijk nog eens een leuke metaal draaibank

Haha bedanktbreagor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:55:
Ik had hem al eerder gezien, maar @Twijfels : best workspace ever.... als ik ooit de poen/ruimte krijg dan weet ik het wel π
Ik neem aan dat dit proffesioneel wordt gebruikt?
Wordt inderdaad zakelijk gebruikt om bedrijfswagen- en werkplaatsinrichtingen te maken. Is wel helemaal voor/van mijzelf, vooralsnog lekker zonder personeel zolang ik dat vol kan houden
@Twijfels wat voor enclosures heb je voor je printers? Dat ziet er wel tof uit.
Zelfbouwvanisher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:11:
@Twijfels wat voor enclosures heb je voor je printers? Dat ziet er wel tof uit.
Denk dat ik binnenkort nog wel een nieuwe kast ervoor ga maken met wat boxen voor gereed product eronder en wat dichte lades voor gereedschappen en random spul. Dichte deuren kan ik makkelijk later vervangen door plexiglas bij uitbreiding van de printers:

Nondedju ik zie bij veel van jullie overal bloot hout, onbehandeld.
Niemand bang voor houtworm?
Of is dat mijn paranoia sinds ik in de kelder een verrot kastje heb staan dat vol zat met die kevers?
Hoeft maar eentje in je hout te krijgen natuurlijk..
Niemand bang voor houtworm?
Of is dat mijn paranoia sinds ik in de kelder een verrot kastje heb staan dat vol zat met die kevers?
Hoeft maar eentje in je hout te krijgen natuurlijk..
Stiekem zou ik ook enorm graag een garage met 't e.e.a. willen en baal ik er ergens van dat ik mijn rommel schuurtje waar ik altijd lekker rotzooi kon maken, heb omgebouwd tot kantoor. Maar tegelijkertijd heb ik hier in huis wel alles gebouwd, nog een ding niet, maar dat komt eraan en daarvoor heb ik geen klusschuur nodig.
Ik zie wel bij velen tegels e.d. als vloer. Waarom maken jullie daar niet een geΓ―soleerde vloer van, kost niet zo gek veel en sta je in de winter ook niet met kouwe voeten te koekeloeren.
Ik zie wel bij velen tegels e.d. als vloer. Waarom maken jullie daar niet een geΓ―soleerde vloer van, kost niet zo gek veel en sta je in de winter ook niet met kouwe voeten te koekeloeren.
Ik ben bezig met de indeling van m'n nieuwe schuur (nog in aanbouw). Zijn er hier nog mensen met praktische tips qua indeling? Of die goede inspiratie kunnen delen?
Er moet een werkbank/ruimte in komen en ruimte zijn voor een motor. Vloer oppervlak BG is circa 45m2, zoldervloer is circa 15m2.
Er moet een werkbank/ruimte in komen en ruimte zijn voor een motor. Vloer oppervlak BG is circa 45m2, zoldervloer is circa 15m2.
Kijk eens naar Jay Bates, Frank Howard of John Heisz op yt inspiratie genoeg.Novadecasa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:01:
Ik ben bezig met de indeling van m'n nieuwe schuur (nog in aanbouw). Zijn er hier nog mensen met praktische tips qua indeling? Of die goede inspiratie kunnen delen?![]()
Rails zitten aan de ladeplanken geschroefd en daar zitten weer 3d geprinte houders op.xdb schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:36:
@Twijfels
Hele mooie kasten/werkbanken/meubels. Hoe heb je de systainers op rails gezet als ik vragen mag. Ik krijg namelijk ook wel de kriebels van zo'n mooie wand
Geen idee of ik reclame voor mezelf mag maken hier, maar als je interesse hebt in zoβn mooie wand kan je me een pm sturen, ik maak hele dagen niks anders meer namelijk
Oh, ik zal het zeker in gedachten houden. De schuur is op dit moment nog in de opbouw. Maar als hij klaar is ga ik er zeker over nadenken! ππ»Twijfels schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:46:
[...]
Rails zitten aan de ladeplanken geschroefd en daar zitten weer 3d geprinte houders op.
Geen idee of ik reclame voor mezelf mag maken hier, maar als je interesse hebt in zoβn mooie wand kan je me een pm sturen, ik maak hele dagen niks anders meer namelijk
Even dit topic nieuw leven inblazen 
Ik ben van plan om onze garage ook eens grondig aan te pakken aangezien deze momenteel bomvol staat en je er niet eens in kan lopen laat staan wat te klussen. Om een idee te geven van de huidige situatie:
:strip_exif()/f/image/MFbkRugwTGclkLY4XCdW0Lw7.jpg?f=fotoalbum_large)
Het wordt dus tijd om dit eens aan te pakken
Op internet kwam ik de werkbanken van RME Solutions tegen wat me wel erg aansprak, zeker omdat alles op maat gemaakt kan worden. En nu blijkt dus dat dit tweaker @Twijfels zijn bedrijf te zijn die hier al wat mooie foto's gepost had.
Ik had ondertussen zelf al wat in Autocad zitten tekenen met wat het idee is.
De boottrailer wil ik op zijn kant zetten op een onderstel op wieltjes, zodat er al wat ruimte vrij komt. Daar tegenover wil ik vervolgens een werkbank in een hoek zetten met tevens een ruimte om de mboxen netjes in te zetten.Had eerst het idee om nog een hoge kast ernaast te zetten maar dan wordt de ruimte om de fietsen te plaatsen weer erg krap ben ik bang.
:strip_exif()/f/image/ROGnReTDt8DKbktheVbJmxVw.jpg?f=fotoalbum_large)
@Twijfels Is het ook mogelijk om de kasten van jou op te hangen als bovenkast? Ik zit dan te denk aan een hoogte van ca. 35cm en 35cm diep en dan over de volle lengte van de werkbank waar ik euroboxen in kan zetten. Zoiets als dit dus:
Ik ben van plan om onze garage ook eens grondig aan te pakken aangezien deze momenteel bomvol staat en je er niet eens in kan lopen laat staan wat te klussen. Om een idee te geven van de huidige situatie:
:strip_exif()/f/image/MFbkRugwTGclkLY4XCdW0Lw7.jpg?f=fotoalbum_large)
Het wordt dus tijd om dit eens aan te pakken
Op internet kwam ik de werkbanken van RME Solutions tegen wat me wel erg aansprak, zeker omdat alles op maat gemaakt kan worden. En nu blijkt dus dat dit tweaker @Twijfels zijn bedrijf te zijn die hier al wat mooie foto's gepost had.
Ik had ondertussen zelf al wat in Autocad zitten tekenen met wat het idee is.
De boottrailer wil ik op zijn kant zetten op een onderstel op wieltjes, zodat er al wat ruimte vrij komt. Daar tegenover wil ik vervolgens een werkbank in een hoek zetten met tevens een ruimte om de mboxen netjes in te zetten.Had eerst het idee om nog een hoge kast ernaast te zetten maar dan wordt de ruimte om de fietsen te plaatsen weer erg krap ben ik bang.
:strip_exif()/f/image/ROGnReTDt8DKbktheVbJmxVw.jpg?f=fotoalbum_large)
@Twijfels Is het ook mogelijk om de kasten van jou op te hangen als bovenkast? Ik zit dan te denk aan een hoogte van ca. 35cm en 35cm diep en dan over de volle lengte van de werkbank waar ik euroboxen in kan zetten. Zoiets als dit dus:
:strip_exif()/f/image/M0WCdmN2sRs2XJtwP3LV0lXI.jpg?f=fotoalbum_large)
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Prachtige plannen, maar misschien ben ik biased omdat het mijn producten zijn die in de schets staan
De kasten worden wel vaker opgehangen ja, dat is opzich geen probleem. Maar om dit topic niet verder te kapen en ik niet door de boze modjes onder de kont geschopt wil worden is het denk ik verstandiger mij even privΓ© te berichten / mailen
De kasten worden wel vaker opgehangen ja, dat is opzich geen probleem. Maar om dit topic niet verder te kapen en ik niet door de boze modjes onder de kont geschopt wil worden is het denk ik verstandiger mij even privΓ© te berichten / mailen
Nu het topic dan toch naar boven is gekomen kan ik hier ook nog wel op reageren
Het heeft even geduurd maar afgelopen april heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt en die Mavel roll major air gekocht. En hij bevalt inderdaad goed: soepele slang die goed oprolt, bedankt voor de tip
Heb je fotos van bedrijfswagen inrichtingen die je hebt gemaakt?? Als ik zie hoe je werkplaats er uit ziet moeten daar wel gave dingen tussen zitten π€€Twijfels schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:09:
[...]
Haha bedankt![]()
Wordt inderdaad zakelijk gebruikt om bedrijfswagen- en werkplaatsinrichtingen te maken. Is wel helemaal voor/van mijzelf, vooralsnog lekker zonder personeel zolang ik dat vol kan houden
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Op mijn website staan een hoop modellen en voorbeelden (in de fotogalerij): www.rmesolutions.nlMakrolon schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:23:
[...]
Heb je fotos van bedrijfswagen inrichtingen die je hebt gemaakt?? Als ik zie hoe je werkplaats er uit ziet moeten daar wel gave dingen tussen zitten π€€
Ik weet niet zeker of ik dit hier mag plaatsen, maar gezien er om gevraagd wordt
eerste keer dat ik dit topic zie maar goed kom wel een keer terug ben nou al vier jaar bezig om de garage op te ruimen
tot over vier jaar maar weer
tot over vier jaar maar weer

Misschien niet zo'n werkruimte als de rest heeft maar toch even showen gezien ik er best wel een beetje trots op ben
voornamelijk allemaal zelfbouw hoewel ik wel wat hulp heb gehad met de constructie. Bestaande uit PIR platen met U profielen op de betonnen fundering aangevuld met de ramen van onze oude veranda.
:strip_exif()/f/image/fEvfB5Z63jAjzDsDiYu5h7EZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cXFhKx1rV7KFvpG0XmzaCzxr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PCmx3dpXeDy0ceO8lDGQRWIZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eyLtyUN0qcSKna8xGCTnZ6Xs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ja5G8MSuaywSXiIIV6sLZVnM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LE9gpOn4alW21Rgq6zgDtnzp.jpg?f=fotoalbum_large)
niet heel veel meer gedaan behalve dan de oude profielen ook nog zwart geschilderd zodat de kleur netjes hetzeflfde is. Net als het houtwerk ook behandeld omdat ik het vergrijzen niet mooi vind.
Volgende stappen: een airco / warmtepomp installeren. Helaas had ik geen ruimte voor extra isolatie aan de vloeren en de ramen zijn ook enkelglas. Door er een voldoende sterke warmtepomp in te plaatsen kan ik het vermoedelijk wel op temperatuur houden. Nu in de ochtenden is het iets te koud, van zodra de zon er door komt kan ik het perfect regelen met het openzetten vd ramen. Momenteel gebruik ik het als keuken voor tijdens het BBQ-en en als chill ruimte om lekker rustig een boek te lezen. Maar gezien mijn kantoor nu de gastenslaapkamer is, ga ik deze verplaatsen in het hokje. Tegen de korte muur komt mijn buro te staan. Aan dezelfde muur een 43 computerscherm zodat het ook gebruikt kan worden voor tv te kijken + evt PS.
:strip_exif()/f/image/fEvfB5Z63jAjzDsDiYu5h7EZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cXFhKx1rV7KFvpG0XmzaCzxr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PCmx3dpXeDy0ceO8lDGQRWIZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eyLtyUN0qcSKna8xGCTnZ6Xs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ja5G8MSuaywSXiIIV6sLZVnM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LE9gpOn4alW21Rgq6zgDtnzp.jpg?f=fotoalbum_large)
niet heel veel meer gedaan behalve dan de oude profielen ook nog zwart geschilderd zodat de kleur netjes hetzeflfde is. Net als het houtwerk ook behandeld omdat ik het vergrijzen niet mooi vind.
Volgende stappen: een airco / warmtepomp installeren. Helaas had ik geen ruimte voor extra isolatie aan de vloeren en de ramen zijn ook enkelglas. Door er een voldoende sterke warmtepomp in te plaatsen kan ik het vermoedelijk wel op temperatuur houden. Nu in de ochtenden is het iets te koud, van zodra de zon er door komt kan ik het perfect regelen met het openzetten vd ramen. Momenteel gebruik ik het als keuken voor tijdens het BBQ-en en als chill ruimte om lekker rustig een boek te lezen. Maar gezien mijn kantoor nu de gastenslaapkamer is, ga ik deze verplaatsen in het hokje. Tegen de korte muur komt mijn buro te staan. Aan dezelfde muur een 43 computerscherm zodat het ook gebruikt kan worden voor tv te kijken + evt PS.
Schopje,Plof schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:14:
Tijdje geleden verhuist, uiteraard met een grotere schuur! Nu staat die vol omdat we lekker aan verbouwen zijn, maar dit heeft zeker potentie.
4*10 vind ik een heerlijke afmeting!
[Afbeelding]
Je kent het, tijdens de verbouw wordt de schuur een grote bende. Tussen kerst en oud en nieuw hier maar een beginnetje aan gemaakt.
:strip_exif()/f/image/smfkz81M4umhjFKI5WoQazY4.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkbank naar achter geplaatst en daar ook een gereedschapbord opgehangen.
:strip_exif()/f/image/fU2HfbdqV56drIchIMO3AbvM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UPX4NOWuTgCwDOw7A5a2i6Xt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n5L7kWdikUwH2uALUxCJGWIo.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk en RGBCCT met 96 leds/meter ingevreest. Mooi als werklicht en RGB is gewoon leuk voor er bij
Veel meer functionele ruimte nu in ieder geval!
Todo: Schappen links aan de muur maken
Ligt er op die schragen een mini graveer apparaat?Plof schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:56:
[...]
Schopje,
Je kent het, tijdens de verbouw wordt de schuur een grote bende. Tussen kerst en oud en nieuw hier maar een beginnetje aan gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk en RGBCCT met 96 leds/meter ingevreest. Mooi als werklicht en RGB is gewoon leuk voor er bij.
Jazeker, leuk hobby dingetje! Neje master, gebruiken hem eigenlijk best vaak. Even verjaardags cadeautje personaliseren, of een kaasplankje.cverkooyen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:28:
[...]
Ligt er op die schragen een mini graveer apparaat?
:strip_exif()/f/image/ZKM82agGNo7ZDmywG2s3JI8D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NMSLsIheCxHKUX2h4GAthrgj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZvztpjDugJLNZwYBgpnQWLdv.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dit is natuurlijk een kantoor werkruimte Zorg of ben je ook van plan erin te gaan klussen?Zorg schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:11:
Misschien niet zo'n werkruimte als de rest heeft maar toch even showen gezien ik er best wel een beetje trots op benvoornamelijk allemaal zelfbouw hoewel ik wel wat hulp heb gehad met de constructie. Bestaande uit PIR platen met U profielen op de betonnen fundering aangevuld met de ramen van onze oude veranda.
Je hebt het iig mooi afgewerkt, complimenten!
Ook hier mooie ruimte, die Neje Master kon ik nog niet, maar dat is interessant voor als mijn hok af is (hopelijk dit voorjaar).Plof schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:56:
[...]
Schopje,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk en RGBCCT met 96 leds/meter ingevreest. Mooi als werklicht en RGB is gewoon leuk voor er bij.
En die leds wat je ingefreesd hebt, waar heb je die vandaan?
Dit is indd een werkhonk voor een kantoorjob π. Morgen een airco plaatsen zodat het ook warmer is. Voor klussen hebben vrienden een atelier waar ik terecht kan. Het eerste plan was half schuur/half buitenkeuken maar omdat we de ruimte toch mooi vonden hebben we dit er maar van gemaakt. Volgende week zal het echt thuiswerkplek worden, zodat de gastenkamer weer voor gasten is ipv thuiswerkplek
[ Voor 41% gewijzigd door Zorg op 13-01-2023 19:45 ]
https://a.aliexpress.com/_EHiqE6D Led strip
https://a.aliexpress.com/_EuKrTMp Controller (ook via HA aan te sturen).
https://a.aliexpress.com/_EyIEpBX voeding.
En dit is echt vele male goedkoper als in Nederlandse webshops. Tot nu toe bevalt het erg goed!
https://a.aliexpress.com/_EuKrTMp Controller (ook via HA aan te sturen).
https://a.aliexpress.com/_EyIEpBX voeding.
En dit is echt vele male goedkoper als in Nederlandse webshops. Tot nu toe bevalt het erg goed!
Goed dat dit topic weer een leven is ingeblazen. Over 1.5 jaar (zomer 2024) (ja ik weet het, duurt nog even) wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd en ik zit nu al te brainstormen hoe ik de 3,5x7,5 garage ga inrichten.. :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Fedde op 15-01-2023 20:10 ]
1.5 dag, week, maand of jaar?Fedde schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:01:
Goed dat dit topic weer een leven is ingeblazen. Over 1.5 (ja ik weet het, duurt nog even) wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd en ik zit nu al te brainstormen hoe ik de 3,5x7,5 garage ga inrichten.. :-)
Ik heb er de ruimte niet voor met 2x4m maar een vaste rechte werkbank ergens tegen de muur.
En dan een verrijdbare tafel van een plaatgrootte in het midden.
Verrijdbaar is mega handig.
Shit scherp, aangepast. Jaren dus (helaas). Zorgt ervoor dat je wat inspiratie kan op doen. Idee is inderdaad een deel verrijdbaar, vaste plek voor afkortzaag en ruimte voor sleutelen aan motoren.
Hier hetzelfde probleem enkel dan 9x7mFedde schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:01:
Goed dat dit topic weer een leven is ingeblazen. Over 1.5 jaar (zomer 2024) (ja ik weet het, duurt nog even) wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd en ik zit nu al te brainstormen hoe ik de 3,5x7,5 garage ga inrichten.. :-)
/f/image/iSvVOskwntlpKWsRQldxL04Z.png?f=fotoalbum_large)
Sketchup is best handig hiervoor. Zeker als 2/3eigenlijk al een bestemming heeft.
2 weken geleden de nieuwe werkbank geleverd en dit weekend maar eens een begin gemaakt om alles een plekje te geven. Legplanken aan de muur wil ik nog verplaatsen naar de andere kant en die stellingkasten ook. Verder nog stopcontact maken bij de afkortzaag en wil ik nog een achterwand maken boven de werkbank waar ik nog wat los gereedschap op kan hangen.
:strip_exif()/f/image/V64sMVbVTsEoJAHdMk7AiRTy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V64sMVbVTsEoJAHdMk7AiRTy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ImbnYvA2ChFkSD3Mr1O4ciRZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door BeaM-R op 22-01-2023 16:58 ]
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ziet er keurig netjes uit allemaal, tis bij mij een puinhoop, als ik eerlijk moet zijn.BeaM-R schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:56:
2 weken geleden de nieuwe werkbank geleverd en dit weekend maar eens een begin gemaakt om alles een plekje te geven. Legplanken aan de muur wil ik nog verplaatsen naar de andere kant en die stellingkasten ook. Verder nog stopcontact maken bij de afkortzaag en wil ik nog een achterwand maken boven de werkbank waar ik nog wat los gereedschap op kan hangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat was het bij mij eerst ookakatar schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:28:
[...]
Ziet er keurig netjes uit allemaal, tis bij mij een puinhoop, als ik eerlijk moet zijn.
Hoe kom jij aan een foto van mijn garage?? (ziet er hier net zo uit)
Vraag mij af of ik niet toevallig een werkbank bij jou gekocht afgenomen hebTwijfels schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:44:
Inmiddels iets meer dan de garageDaar staan alleen de printers nog.
Niet op de foto maar wel aanwezig naast veel niet noemenswaardig spul:Wat er nog moet komen:
- Grote freestafel met aanvoerapparaat
- Felder FB 610 lintzaag
- Besteld maar nog niet geleverd: grote CO2 lasersnij/graveer machine
[Afbeelding]
- Verdiepingsvloer in deel van de werkplaats
- CNC machine voor volledige platen
- Half-automatische aluminium afkortzaag
- Mogelijk nog eens een leuke metaal draaibank
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij identiek qua model, opbouw en materiaal.
Edit: Zie dat er nog een pagina was, iets te prematuur gepost. Ook hier staat een werkbank van RME
[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 22-01-2023 22:37 ]
Dit is het "Show je garage/werkhonk"-topic dus we verwachten wel foto'sSource90 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:34:
[...]
Vraag mij af of ik niet toevallig een werkbank bij jou gekocht afgenomen heb
Volgens mij identiek qua model, opbouw en materiaal.
Edit: Zie dat er nog een pagina was, iets te prematuur gepost. Ook hier staat een werkbank van RME
Kleine garage is nog steeds niet af, nog iets met isolatie enzo.BeaM-R schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:46:
[...]
Dit is het "Show je garage/werkhonk"-topic dus we verwachten wel foto's
Dit was de kar bij levering (al bijna jaar geleden

Staat gelukkig al wel op zijn plek en niet meer in de woonkamer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ongeveer 80x150 uit mijn hoofd.
Ga wel nog een "werkblad" erop maken met 20mm gaten, om apparatuur en werkstukken vast te zetten, zodat ik niet in de kar zelf hoef te boren.
Verder nog een verlenging gemaakt zodat 2 linialen van de Bosch GKT 55 invalzaag erop kunnen, al heb ik daar nu ook een GTA2600 zaagtafel voor.
[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 23-01-2023 12:41 ]
Als ik het mij nog goed herinner moest deze tafel door een halve moddertuin naar binnen gesleept worden?Source90 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:50:
[...]
Kleine garage is nog steeds niet af, nog iets met isolatie enzo.
Dit was de kar bij levering (al bijna jaar geleden)
***members only***
Ga wel nog een "werkblad" erop maken met 20mm gaten, om apparatuur en werkstukken vast te zetten, zodat ik niet in de kar zelf hoef te boren.
Verder nog een verlenging gemaakt zodat 2 linialen van de Bosch GKT 55 invalzaag erop kunnen, al heb ik daar nu ook een GTA2600 zaagtafel voor.
Zo zijn er toch al meer Tweakers dan gedacht die wat van mij hebben, leuk om te zien!
Waar koop je zo'n kar?Source90 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:50:
[...]
Kleine garage is nog steeds niet af, nog iets met isolatie enzo.
Dit was de kar bij levering (al bijna jaar geleden)
***members only***
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil mijn garage ook opnieuw gaan inrichten en dat maatwerk gaan doen. Dergelijke profielen kan je wel heel mooi maatwerk maken!
π¨βπ spuitgast βοΈ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | π₯ Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule
En waar kan ik die Juf Carin vinden?BeaM-R schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:28:
@praliwi en @leejoow als je inzoomt op mijn 2e foto zie je de sluikreclame
This is absolutely ridiculous
Juf Carin hier

Het stoepkrijt is helaas permanent uitverkocht, maar de werkbanken zijn nog wel te vinden: RME Solutions
@BvZwolle
Waar heb je deze vandaan of hoe heb je het gemaakt? Dit wil ik ook hebben![b]
[Afbeelding]
T staat notabene rechtsboven op de kastBvZwolle schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:01:
[...]
Waar heb je deze vandaan of hoe heb je het gemaakt? Dit wil ik ook hebben!

It's time to play the music, it's time to light the lights
Ik laat de eerste foto aan mijn zoon laten zien. Kan hij zien hoe een opgeruimde "hobby"kamer eruitziet.
:strip_exif()/f/image/ULnvXdyDeD3ximQoR4EXzOag.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tfJWj66aAGGray9fqU4BS0xT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pawFlsgsthLjGE9GldBw6TKB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JUHgVhZadllPYuJqi0gEUewY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9M8F0D2JClTO7Zo7hA6sI6G9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vB88BO4zyOXxwigE80dRuwph.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer de bezem erdoor aan het halen, voorbereidend op de volgende paar projecten. Ik ga een antieke draaibank behandelen en restaureren, een nieuwe tuinschuur + overkapping bouwen, een grotere metaalwerkhoek realiseren achterin de werkplaats en tussendoor zal er weer van alles extra gebeuren. Bovendien gaan we het huis verder verduurzamen, van het gas af en dus ook over op een warmtepomp/airco combinatie waarbij er ook een warm/koud airco in de werkplaats komt.
@HTT-Thalan
Blijft toch altijd nog een wens van me om ooit zo'n fijne garage/werkplaats te hebben.
Heb je werkplaats in het gereedschap of klus topic al een paar keer deels voorbij zien komen.
Leuk om hem nou helemaal te zien π
Blijft toch altijd nog een wens van me om ooit zo'n fijne garage/werkplaats te hebben.
Heb je werkplaats in het gereedschap of klus topic al een paar keer deels voorbij zien komen.
Leuk om hem nou helemaal te zien π
Zo ff stof van dit topic afblazen.
Zoals sommige wellicht hebben kunnen lezen in dit topic:
De weg naar mijn hobbyloods
ben ik het afgelopen half jaar druk bezig geweest met de realisatie van mijn garage/werkhonk.
Afmetingen zijn 8x13 meter met een goothoogte van 3 meter en een nokhoogte van 5 meter.
hier het resultaat tot nog toe
:strip_exif()/f/image/qRC6RWLdTL456XVupoWRZWXq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F0polrf7JGZdDvg1DLQOto7N.jpg?f=fotoalbum_large)
De komende tijd nog maar eens wat tijd spenderen aan de verdere inrichting van de werkbank + kasten voor mijn gereedschappen.
Zoals sommige wellicht hebben kunnen lezen in dit topic:
De weg naar mijn hobbyloods
ben ik het afgelopen half jaar druk bezig geweest met de realisatie van mijn garage/werkhonk.
Afmetingen zijn 8x13 meter met een goothoogte van 3 meter en een nokhoogte van 5 meter.
hier het resultaat tot nog toe
:strip_exif()/f/image/qRC6RWLdTL456XVupoWRZWXq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F0polrf7JGZdDvg1DLQOto7N.jpg?f=fotoalbum_large)
De komende tijd nog maar eens wat tijd spenderen aan de verdere inrichting van de werkbank + kasten voor mijn gereedschappen.
48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
@EdwinC Prachtige ruimte!
Kan het zijn dat ik die grote lintzaag (en de combinatie van andere machines) herken van een gebruiker op woodworking.nl?HTT-Thalan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
grote schoonmaak na weer enkele afgeronde projecten.
CorrectThe_Zohan schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:36:
[...]
Kan het zijn dat ik die grote lintzaag (en de combinatie van andere machines) herken van een gebruiker op woodworking.nl?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mn9laWwPmvbqv4UjztRxtIQM.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-10-2024 12:25 ]
Binnenkort ga ik eindelijk verhuizen naar een 3x7m garage, maar de afgelopen twee jaar heel blij geweest met mijn eerste echte werkhok (voorheen stond het allemaal in de slaapkamer):
Opgeruimd:
:strip_exif()/f/image/vQNG2RnLGxxR1CRm6qNb1oix.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar meestal ziet het er toch wel zo uit:
:strip_exif()/f/image/ZoOMA4opvdiQnOsyMeW5ndne.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleine pers, mini draaibank, MIG/TIG lasapparaat, draaibare en hoogte verstelbare bankschroef, een compressor en heul veel gereedschap en kleinmateriaal in 2x3m. Allemaal ergens verstopt in een standaard nieuwbouwwijk schuurtje. Hoewel erg klein is het wel een fijne ruimte om s'avonds in te klooien.
Opgeruimd:
:strip_exif()/f/image/vQNG2RnLGxxR1CRm6qNb1oix.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZoOMA4opvdiQnOsyMeW5ndne.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleine pers, mini draaibank, MIG/TIG lasapparaat, draaibare en hoogte verstelbare bankschroef, een compressor en heul veel gereedschap en kleinmateriaal in 2x3m. Allemaal ergens verstopt in een standaard nieuwbouwwijk schuurtje. Hoewel erg klein is het wel een fijne ruimte om s'avonds in te klooien.
[ Voor 14% gewijzigd door uvall94 op 23-01-2025 16:14 ]
Die stelling waar je Makita boxen in staan, heb je daar een linkje van? Al ben ik wel bang voor de prijs na het kijken van de rest van hun site
https://rmesolutions.nl/Martijn.C.V schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:46:
[...]
Die stelling waar je Makita boxen in staan, heb je daar een linkje van? Al ben ik wel bang voor de prijs na het kijken van de rest van hun site
Je bedoelt in de hoogte, tussen de lade? Ja, die kan je zelf instellen middels borgmoeren.
Je kan gewoon doorgeven welke mboxen je hebt en dan maken ze het precies op maat. Maar later ook eenvoudig aan te passen. Kwestie van 2 schroefjes losdraaien van de geleiders.Wiely schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:56:
[...]
Zijn die tussenafstanden zelf in te stellen?
450β¬ is niet weinig, wel een mooi ding.
Dit kun je toch prima ook zelf maken? Of zeg ik nou ik iets heel geks
Je kan alles zelf maken
heb jij toevallig meer foto's van hoe je het hebt ingericht? Over een jaar wordt mijn nieuwbouwwoning (met evengroot schuurtje) ook opgeleverd en ik ben als de dood dat ik er geen klushokje van kan maken.uvall94 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:38:
Binnenkort ga ik eindelijk verhuizen naar een 3x7m garage, maar de afgelopen twee jaar heel blij geweest met mijn eerste echte werkhok (voorheen stond het allemaal in de slaapkamer):
Opgeruimd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om elke avond bij mijn ouders in hun garage te zitten, heb ik ook maar weinig zin in
@Dinsterzz92 Gaaf! waar heb je die verlichting vandaan?
Ziet er netjes uit! Zit er een gietvloer in? Wat voor systeem heb je gemaakt om de afkortzaag op te hangen?Lra schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:55:
Hier vooral een meelezer, maar heb mijn hok ook maar eens opgeruimd[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank! Het is gewoon een 2k coating op een betonvloer. Voor de afkortzaag gewoon een buis rond 40 stukje van de muur gemaakt. Kan je de afkortzaag er zo inhangen
Hier toevallig ook net wat "opruimwerk" verricht; ladders die mijn weg stonden. "Low-budget" met enkel een paar gereedschaphaken die ik gekocht heb, de rest had ik al liggen. De houders hebben een 'rollend' stuk (pvc buisje over draadeind) en ze worden gefixeerd door de haken langs de andere kant 
Best netjes en handig, al zeg ik het zelf
:strip_exif()/f/image/Nc0t6o7gF1HHrMHO1dUqD6Za.jpg?f=fotoalbum_large)
Close up:
Best netjes en handig, al zeg ik het zelf
:strip_exif()/f/image/Nc0t6o7gF1HHrMHO1dUqD6Za.jpg?f=fotoalbum_large)
Close up:
:strip_exif()/f/image/tagg5qlb1FryTIAEQiYl2IgG.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een zeer handig systeem, heb je toevallig een foto zonder de zaag, Ik ben nog niet helemaal meeLra schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:36:
Dank! Het is gewoon een 2k coating op een betonvloer. Voor de afkortzaag gewoon een buis rond 40 stukje van de muur gemaakt. Kan je de afkortzaag er zo inhangen
Ik denk dat ik zelfs dezelfde zaag heb (bosch gcm8 sjl) en twijfel nog om hem vast in de werkplaats te plaatsen of ergens op te ruimen en dit lijkt me handiger dan in een rek
Bovenop zie je het zaagstandaard liggen.de echte flush schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:22:
[...]
Dat is een zeer handig systeem, heb je toevallig een foto zonder de zaag, Ik ben nog niet helemaal mee![]()
Ik denk dat ik zelfs dezelfde zaag heb (bosch gcm8 sjl) en twijfel nog om hem vast in de werkplaats te plaatsen of ergens op te ruimen en dit lijkt me handiger dan in een rek.
Deze heeft 2 buizen, waar de klemmen onder de zaag op klikken.
Als je dus een steigerbuis van dezelfde diameter aan de muur bevestigd, hang je daar zo de zaag aan.
:strip_exif()/f/image/jDZkC4EF3aC71tu1uHH0OeNd.png?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 28-05-2025 10:01 ]
Bij mij is het ook nog een work in progress, er kwamen twee projectjes van 9 maanden tussendoor.
Maar vloer is geegaliseerd, epoxy coating erop met ingezande korrels.
Binnenkort komt de elektricien voor 400V krachtstroom en dan kan ik beginnen
Ruimte is 3.6x6.5ish
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GWG8TY8vkZmdoET6qRLQ9zmK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uh9688etZDSi8k6oanfy5koK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fnmXVw5bCzT7x0kbgLR15zbJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpQuBJhFxyaQYGPlz4hRigE7.jpg?f=user_large)
Edit voor ik weer een opmerking krijg over de richting van de schorren in de poorten. De poorten hangen aan een rails
Maar vloer is geegaliseerd, epoxy coating erop met ingezande korrels.
Binnenkort komt de elektricien voor 400V krachtstroom en dan kan ik beginnen
Ruimte is 3.6x6.5ish
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GWG8TY8vkZmdoET6qRLQ9zmK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uh9688etZDSi8k6oanfy5koK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fnmXVw5bCzT7x0kbgLR15zbJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpQuBJhFxyaQYGPlz4hRigE7.jpg?f=user_large)
Edit voor ik weer een opmerking krijg over de richting van de schorren in de poorten. De poorten hangen aan een rails
[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 28-05-2025 10:14 ]
Klopt, zag net dat ik een stok van de bezem had gebruikt i.p.v. 40mm pijpFRANQ schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:00:
[...]
Bovenop zie je het zaagstandaard liggen.
Deze heeft 2 buizen, waar de klemmen onder de zaag op klikken.
Als je dus een steigerbuis van dezelfde diameter aan de muur bevestigd, hang je daar zo de zaag aan.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/vFIEjoa6VjBuGz65h6m642Je.jpg?f=fotoalbum_large)