Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste leden!

Ik heb een vraag over mijn nieuwe aankoop. De Asus Rog Strix GTX 1070 ti. Nou openbaart het volgende probleem zich. Na het installeren van de kaart, dus de kaart op de juiste manier in het slot gezet hebben met de 8 pin voeding erop aangesloten krijg ik een zwart beeld. Hiervoor had ik de MSI R9 380 Gaming kaart. Deze deed het prima, hier nooit problemen mee gehad. In mijn optiek, als een beginnende computer bouwer zou dit moeten werken. Helaas geeft mijn scherm een zwart beeld. De kabels zijn precies dezelfde die het daarvoor wel gedaan hebben, ik heb een dvi en een hdmi kabel op de GTX 1070 ti geprobeerd beide werkte niet.

Bij het opstarten van de PC geeft mijn kaart een fractie van een seconde een blauw licht en daarna direct een rood licht. Nou heb ik op internet opgezocht en dit kan: niet genoeg voeding betekenen, of gewoon de default kleurinstelling.

Mijn pc build:

Intel core i5-4460
Gigabyte G1. Sniper B6
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Cooler Master Hyper 212 EVO
Antec VPF Series 450W
Crucial BX100 250GB
Antec VPF Series 450W <-- kon de link van het product niet vinden in ''kopper het product.'' Mijn excuses.
Samsung SSD 250 GB
Een 1 TB 7200 RPM HDD.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn wattagegebruik geprobeerd te bereken en ik denk dat ik op 457 watt kom, allicht dat de kaart het daarom niet doet? Vandaar dat ik hier om een "second opinion" vraag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:50
De kaart zal niet direct het volledige stroombudget van je voeding eisen, je pc zou op zijn minst op moeten starten. Als de voeding niet toereikend was geweest zou die bij zware belasting, bijvoorbeeld bij het gamen, uitvallen. Gezien je andere kaart wel gewoon werkt denk ik dat de 1070 ti gewoon kapot is. Ik zou het terugsturen met de mededeling dat ie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:07
Voeding is voldoende en het verbruik vergelijkbaar met de R9 380.

Doe eens een biosreset van het moederbord.
Kaart goed in het slot?
Per ongeluk een ander kabeltje losgetrokken tijdens verwijderen en installeren van de kaarten?

Doet de monitor het wel als je deze aansluit op het moederbord? Videokaart eruit halen en kabel aansluiten op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:05:
Voeding is voldoende en het verbruik vergelijkbaar met de R9 380.

Doe eens een biosreset van het moederbord.
Kaart goed in het slot?
Per ongeluk een ander kabeltje losgetrokken tijdens verwijderen en installeren van de kaarten?

Doet de monitor het wel als je deze aansluit op het moederbord? Videokaart eruit halen en kabel aansluiten op het moederbord.
Dit heb ik dus net geprobeerd, videokaart eruit. Kabels aangesloten op mijn moederbord. Ook zwart beeld.

Oude videokaart erin, monitoren daarop aangesloten, ook zwart beeld.

Is mijn moederbord overleden? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Heb je een biosreset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een bioreset is dat platte batterijtje eruit halen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voedingskabel eruit trekken en batterij eruit voor een seconde of 10 of de clr-cmos pinnen kortsluiten met een jumper of schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:45:
Voedingskabel eruit trekken en batterij eruit voor een seconde of 10 of de clr-cmos pinnen kortsluiten met een jumper of schroevendraaier.
Ook gedaan, werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 17:29
Ander PCI-E slot gebruiken voor de videokaart?
Onboard video testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Ook geen kabel los in de behuizing?
Geheugenmodules er nog goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:18
Heb je de oude videokaart nog, en doet die het nog wel?

Ik moet leren lezen...

[ Voor 23% gewijzigd door Duskwither op 04-04-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leader98 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:59:
Ander PCI-E slot gebruiken voor de videokaart?
Onboard video testen?
Ik heb beide kabels direct aangesloten gehad op mijn moederbord, maar ook daar gaf het een zwart scherm. Ik gebruik nu mijn oude om te kijken of ik nog steeds zwart beeld krijg, maar ook hier krijg ik een zwart beeld.

voordat ik mijn kaarten wisselde had ik mijn pc nog even aangehad. Alles deed het voor dit hele fiasco perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Makkelijkste om eerst een andere voeding te proberen om te onderzoeken of de Antec wel of niet defect is. Krijg je met een andere voeding via het moederbord wel beeld dan weet je waar het aan ligt. Krijg je met een andere voeding ook geen beeld dan vrees ik voor het moederbord.

Edit: zou je een foto van de binnenkant van de behuizing willen posten. Altijd goed als er meerdere paren ogen op gericht zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Uszka op 04-04-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:09:
Makkelijkste om eerst een andere voeding te proberen om te onderzoeken of de Antec wel of niet defect is. Krijg je met een andere voeding via het moederbord wel beeld dan weet je waar het aan ligt. Krijg je met een andere voeding ook geen beeld dan vrees ik voor het moederbord.
Haha uit voorzorg heb ik gisteren dus ook een nieuwe voeding gekocht, maar die was niet aangekomen. Ik heb mij laten vertellen door een pc builder dat 450 watt prima te doen is. Vandaar dat ik maar alvast aan de slag ging.

Dit is bijzonder jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 17:29
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:03:
[...]

Ik heb beide kabels direct aangesloten gehad op mijn moederbord, maar ook daar gaf het een zwart scherm. Ik gebruik nu mijn oude om te kijken of ik nog steeds zwart beeld krijg, maar ook hier krijg ik een zwart beeld.

voordat ik mijn kaarten wisselde had ik mijn pc nog even aangehad. Alles deed het voor dit hele fiasco perfect...
Maar heb je een van de videokaarten al in een ander slot getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:09:

Edit: zou je een foto van de binnenkant van de behuizing willen posten. Altijd goed als er meerdere paren ogen op gericht zijn.
Jazeker! Ik ga direct een foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:10:

Haha uit voorzorg heb ik gisteren dus ook een nieuwe voeding gekocht, maar die was niet aangekomen. Ik heb mij laten vertellen door een pc builder dat 450 watt prima te doen is. Vandaar dat ik maar alvast aan de slag ging.
Een wat betere en stillere gekocht hoop ik? Welk merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:19:
[...]

Een wat betere en stillere gekocht hoop ik? Welk merk en type?
Corsair RM650x

Die zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leader98 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:10:
[...]

Maar heb je een van de videokaarten al in een ander slot getest?
Ook geprobeerd, de nieuwe kon alleen maar in de "bovenste" want bij de onderste was er niet genoeg ruimte. De oude kaart heb ik in de slot gedaan waar deze eerst wel gewoon werkte. Dus ik zou eerlijk gezegd geen reden zien waarom deze het nu opeens ook niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Is zeker genoeg al zijn er voedingen die beter en goedkoper zijn.

Werkte de oude alleen maar in het onderste slot?

Zit de buitenste geheugenmodule goed in het slot aan de onderkant?

Verder vallen mij een aantal dingen op aan de bouwwijze.
- de cpukoeler zit 90 graden gedraaid. Normaal blaast zo'n ding van voor naar achter ipv onder naar boven
- de voeding zit op z'n kop. Neem aan dat er een grill met stoffilter onder de voeding zit. De voeding pakt koelere gefilterde lucht onder de kast vandaan en blaast het er aan de achterkant weer uit. De voeding blijft koeler en gaat langer mee. Nu pakt de voeding warme lucht uit de kast en loopt helemaal vol met stof.

Sowieso verstandig alles grondig schoon te maken. De pluizen stof hangen aan de fans.

Welke behuizing heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:54:
Is zeker genoeg al zijn er voedingen die beter en goedkoper zijn.

Werkte de oude alleen maar in het onderste slot?

Zit de buitenste geheugenmodule goed in het slot aan de onderkant?

Verder vallen mij een aantal dingen op aan de bouwwijze.
- de cpukoeler zit 90 graden gedraaid. Normaal blaast zo'n ding van voor naar achter ipv onder naar boven
- de voeding zit op z'n kop. Neem aan dat er een grill met stoffilter onder de voeding zit. De voeding pakt koelere gefilterde lucht onder de kast vandaan en blaast het er aan de achterkant weer uit. De voeding blijft koeler en gaat langer mee. Nu pakt de voeding warme lucht uit de kast en loopt helemaal vol met stof.

Sowieso verstandig alles grondig schoon te maken. De pluizen stof hangen aan de fans.

Welke behuizing heb je?
Bedankt voor je input!

Ik ga nu wel alles schoonmaken.

pricewatch: BitFenix Comrade Window Zwart

^Dat is mijn kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De behuizing alleen met de standaardfan of heb je er een bij geplaatst aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:58:
De behuizing alleen met de standaardfan of heb je er een bij geplaatst aan de voorkant?
Alleen de standaard fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
De i5-4460 heeft een interne gpu. Heb je geprobeerd beeld te krijgen zonder grafische kaart?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Beter een fannetje bij zetten aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shadvet schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:05:
De i5-4460 heeft een interne gpu. Heb je geprobeerd beeld te krijgen zonder grafische kaart?
Ja, dat heb ik meermaals geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
OT maar je RAM zit ook in de verkeerde slots. Beide sticks in een groen of beide sticks in een zwart slot voor dual channel.

On topic is het mogelijk dat er stof of prut in de PCIe sloten is gekomen tijdens het uithalen en herplaatsen?
Zou even wat perslucht ergens halen, alle kabels er uit, alles schoonspuiten (vooral in de PCIe sloten) en dan alles er weer in. GPU netjes in het bovenste slot waar hij hoort ipv dat PCIe 4x slot.

Als het dan nog niet werkt dan idd goede kans dat er iets op je mobo het zat is.

[ Voor 61% gewijzigd door JannyWooWoo op 05-04-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JannyWooWoo schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:29:
OT maar je RAM zit ook in de verkeerde slots. Beide sticks in een groen of beide sticks in een zwart slot voor dual channel.

On topic is het mogelijk dat er stof of prut in de PCIe sloten is gekomen tijdens het uithalen en herplaatsen?
Zou even wat perslucht ergens halen, alle kabels er uit, alles schoonspuiten (vooral in de PCIe sloten) en dan alles er weer in. GPU netjes in het bovenste slot waar hij hoort ipv dat PCIe 4x slot.

Als het dan nog niet werkt dan idd goede kans dat er iets op je mobo het zat is.
Hey bedankt voor je input.

Ik had geen idee dat dit uitmaakte voor het RAM geheugen waar dit geplaatst zou worden. Ik ga dat wel even proberen. Naast die fout had ik ook geprobeerd om mijn moederbord te starten met 1 stick RAM en dat gaf helaas ook niets teweeg,
Pagina: 1