Vraag

• adgadg
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo, mijn huidige samsung note 3 is aan vervanging toe, dus ben ik me aan het orienteren voor een nieuwe telefoon.

Ik zit zelf te denken aan de Huawei P20 pro of de S9+, het belangrijkste vind ik een goede accuduur.
Budget is niet echt een issue, het zou wel mooi zijn als de telefoon weer ruim 4 jaar mee gaat.
De S9+ lijkt me wat betrouwbaarder kwa software, heeft een snellere processor (?), beter scherm en heeft wat leuke extra's, echter ben ik niet helemaal weg van de gebogen schermrand en is de batterijduur wat minder. Camera is ook niet zo goed echter heeft dat geen hele grote prioriteit.

Wat denken jullie? Het belangrijkste vind ik dus de accuduur, het gebruiksgemak (misschien een keer beide testen) en de snelheid als meerdere apps openstaan. Of misschien toch wachten op de oneplus 6?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door adgadg op 04-04-2018 10:41 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Waarom denk je dat de Camera van de S9+ minder is? Volgens alle reviews hier is die juist goed?
product: Samsung Galaxy S9+

Verder heb je nog naar andere modellen gekeken? Google Pixel 2, Nokia 8 Sirocco bijvoorbeeld hebben langer updates en schone software (gezien je lang met je telefoon lijkt te doen)?

• adgadg
swhnld schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:02:
Waarom denk je dat de Camera van de S9+ minder is? Volgens alle reviews hier is die juist goed?
product: Samsung Galaxy S9+

Verder heb je nog naar andere modellen gekeken? Google Pixel 2, Nokia 8 Sirocco bijvoorbeeld hebben langer updates en schone software (gezien je lang met je telefoon lijkt te doen)?
Camera van de s9+ is inderdaad prima echter schijnt de de P20 iets beter te zijn vooral voor landschap. Maar dit vind ik persoonlijk niet echt belangrijk.
Accuduur vind ik wel vrij belangrijk, genoemde toestellen zijn niet erg goed op dit vlak. Maar inderdaad geen bloatware en goede updates zijn ook wat waard. Blijft lastig kiezen!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Al gekeken naar custom roms zoals Lineage OS? Je telefoon heeft 3GB ram, dat is nog best netjes. Denk dat je daar nog minimaal een jaar extra uit kunt halen. Wil niks anders op mijn OnePlus One. Die zou al afgeschreven moeten zijn, maar draait nog mega goed ;)

• adgadg
iPodKiller schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:20:
Al gekeken naar custom roms zoals Lineage OS? Je telefoon heeft 3GB ram, dat is nog best netjes. Denk dat je daar nog minimaal een jaar extra uit kunt halen. Wil niks anders op mijn OnePlus One. Die zou al afgeschreven moeten zijn, maar draait nog mega goed ;)
Ik ga eind van het jaar een reis maken in een gebied met weinig voorzieningen, ik verwacht zelfs plekken zonder stroom. Tegen die tijd wil ik graag wel een nieuwe telefoon, aangezien de batterij te snel leeg is op het moment. Heb batterij al een keer vervangen maar er staat gewoon te veel rommel op, telefoon crasht ook regelmatig. Custom roms zullen waarschijnlijk wel helpen, al heb ik er geen ervaring mee. Echter zijn er meer problemen zoals slechte autofocus en slechte belverbinding wat waarschijnlijk niet beter wordt met een custom rom, en voor een paar maanden lijkt het me ook niet de moeite waard om alles opnieuw te installeren.

Het hoeft dus niet alle minuut dus misschien is het het beste om even af te wachten wat er nog meer uitkomt, er lijken nog een hoop modellen te verschijnen de komende maanden?

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:12

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je zou ook nog een Nokia 7+ kunnen kiezen. Groot, prima accu en Android One. Qua prijs ook een stuk vriendelijker.

Steam/Discord: Flimovic

• adgadg
Flimovic schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:51:
Je zou ook nog een Nokia 7+ kunnen kiezen. Groot, prima accu en Android One. Qua prijs ook een stuk vriendelijker.
Op zich niet verkeerd, echter heeft mijn note 3 AMOLED en gaat IPS wellicht tegenvallen? Verder geen ervaring wellicht is OLED ook een stap terug.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

adgadg schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:48:
[...]

Ik ga eind van het jaar een reis maken in een gebied met weinig voorzieningen, ik verwacht zelfs plekken zonder stroom. Tegen die tijd wil ik graag wel een nieuwe telefoon, aangezien de batterij te snel leeg is op het moment. Heb batterij al een keer vervangen maar er staat gewoon te veel rommel op, telefoon crasht ook regelmatig. Custom roms zullen waarschijnlijk wel helpen, al heb ik er geen ervaring mee. Echter zijn er meer problemen zoals slechte autofocus en slechte belverbinding wat waarschijnlijk niet beter wordt met een custom rom, en voor een paar maanden lijkt het me ook niet de moeite waard om alles opnieuw te installeren.

Het hoeft dus niet alle minuut dus misschien is het het beste om even af te wachten wat er nog meer uitkomt, er lijken nog een hoop modellen te verschijnen de komende maanden?
Beste manier voor een lange accuduur is imho een smartphone kopen met verwisselbare batterij. Dan koop je 2-3 extra accus en done. Helaas zul je wel wat moeten inleveren qua performance. Het is net wat je wil. De perfecte smartphone bestaat niet imho.

https://thedroidguy.com/2...e-battery-in-2018-1062773

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

wat dacht je van een landrover explore met extra accu pack?
helemaal prima.

• adgadg
Ludwig005 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:42:
wat dacht je van een landrover explore met extra accu pack?
helemaal prima.
Klinkt ideaal om mee te reizen, echter niet voor in het dagelijks leven. Scherm is ook te klein, wil ongeveer hetzelfde als de note. Ben aardig verwend ;)

De P20 pro is aantrekkelijk, maar ik denk dat ik toch maar wacht op de oneplus 6, waarschijnlijk goedkoper en betere specs. Camera misschien iets minder maar dat zij zo, en wellicht een powerbank aanschaffen als compensatie voor de slechtere accu als ik op reis ga.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

met een landrover explore heb je standaard 4000mAH plus een accu pack is het 8000 mah.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:30
In ieder geval denk ik dat zelfs met een nieuwe telefoon je tegen die batterijproblemen gaat aanlopen in een gebied met weinig voorzieningen. Koop je gewoon een dikke powerbank van 20000 mah en je kan je telefoon er makkelijk 5 keer mee opladen.

http://specs.tweak.to/16567

• adgadg
skelleniels schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:52:
In ieder geval denk ik dat zelfs met een nieuwe telefoon je tegen die batterijproblemen gaat aanlopen in een gebied met weinig voorzieningen. Koop je gewoon een dikke powerbank van 20000 mah en je kan je telefoon er makkelijk 5 keer mee opladen.
Dat lijkt me inderdaad de beste oplossing, al is het altijd wel fijn als de telefoon minimaal een volle dag meegaat bij intensief gebruik, dit red ik nu niet.
Pagina: 1