Oplossing voor slechthorende persoon met smarttv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Hallo,
Mijn ouders waarvan 1 slechthorend is zouden graag een headphone willen verbinden met hun nieuw tv toestel. Dit is de Sony KD-55XE7096. Natuurlijk wanneer de 3.5 jack ingeplugd is gaat het geluid uit van de speakers en kan niemand iets horen.

Is er een oplossing om dit te omzeilen. Liefst met een draadloze (RF of BT) met volumeregeling?

Zoals ik al zei heb ik de 3.5mm jack ingeplugd en komt het geluid via 1 kanaal naar buiten maar hoort niemand meer iets. Ik ben al een uurtje bezig met zoeken en vindt niet echt duidelijke info of het mogelijk is. Ik zie wel dat er een optical out is maar headphones met zulke aansluiting bestaan toch niet? Of moet ik misschien een extern adapter die de omschakeling doet?

Graag jullie advies please :D

Tv specs: https://www.sony.ee/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kd-55xe7096/specifications

[ Voor 12% gewijzigd door Kingskawn op 04-04-2018 09:59 ]

Beste antwoord (via Kingskawn op 05-04-2018 07:04)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik weet niet hoe het bij deze Sony zit, maar bij de mijne kan ik bij Headphone Speaker Link kiezen of het geluid via de ingebouwde speakers wel of niet uitgaat bij het inpluggen van een koptelefoon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik zo online even zoek, zie ik dat er ook een rode en witte tulp-aansluiting aanwezig is aan de achterkant. Kun je die niet verbinden met een draadloze hoofdtelefoon (een willekeurige: https://www.hoofdtelefoon...885/sony-mdr-rf855rk.html)? In mijn ervaring blijft het geluid van de tv zelf dan nog gewoon door gaan, de tv schakelt het geluid alleen uit als je de 3,5mm aansluiting gebruikt. Voordeel: volumeregeling hoofdtelefoon onafhankelijk van de tv en bedienbaar op de oorschelp.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 04-04-2018 10:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 11:20

reuzekind

Ik geloof in GoT

Je zou de optical out kunnen splitten, deze splitters zijn goed betaalbaar tegenwoordig. Bijvoorbeeld op AliExpress

Dan kan je op 1 uitgang iets van een Soudbar aansluiten, en op de andere uitgang een Bluetooth transmitter die je kan gebruiken in combinatie met een Bluetooth hoofdtelefoon.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

of misschien zoiets:
https://www.ebay.com/p/To...nverter-Adapter/874914601

nadeel is dat je dan geen werkende volumeregeling hebt, tenzij datgene wat je in dat convertertje prikt daar zelf iets voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Grrrrrene schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:04:
Als ik zo online even zoek, zie ik dat er ook een rode en witte tulp-aansluiting aanwezig is aan de achterkant. Kun je die niet verbinden met een draadloze hoofdtelefoon (een willekeurige: https://www.hoofdtelefoon...885/sony-mdr-rf855rk.html)? In mijn ervaring blijft het geluid van de tv zelf dan nog gewoon door gaan, de tv schakelt het geluid alleen uit als je de 3,5mm aansluiting gebruikt.
Zie ik als een mogelijkheid _/-\o_
[b]reuzekind schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:14
Dan kan je op 1 uitgang iets van een Soudbar aansluiten, en op de andere uitgang een Bluetooth transmitter die je kan gebruiken in combinatie met een Bluetooth hoofdtelefoon.
Dat zou nog iets zijn maar een soundbar is niet zo goedkoop :X
GemengdeDrop schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:20:
of misschien zoiets:
https://www.ebay.com/p/To...nverter-Adapter/874914601

nadeel is dat je dan geen werkende volumeregeling hebt, tenzij datgene wat je in dat convertertje prikt daar zelf iets voor heeft.
Dat is ook een goeie :P

Verder heb ik nog even gezocht op BT transmitter en heb ik dit gevonden:
https://www.aliexpress.co...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik weet niet hoe het bij deze Sony zit, maar bij de mijne kan ik bij Headphone Speaker Link kiezen of het geluid via de ingebouwde speakers wel of niet uitgaat bij het inpluggen van een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Hoi,

Ben ik nog op tijd?

Ik ben zelf namelijk slechthorend en ik heb zelf een televisie uit 2007. Echter door gebruik van nieuwste hoor- technieken doormiddel van Bluetooth heb ik een ringleiding zonder snoeren. Ik kan series, films en dergelijke met een druk op de knop op beide apparaten luisteren.

Wat ook een alternatief kan zijn is; Nu weet ik niet of je ouder dezelfde techniek als mij aan boord heeft maar door een kastje aan te schaffen (Ligt er ook natuurlijk aan welk merk de gehoorapparaten zijn) kun je de audio streamen. Afhankelijk van de televisie past het ook op een rode en witte tulp-aansluiting.

https://www.resound.com/n...ccessories/tv-hearing-aid
YouTube: How to Connect Unite TV Streamer.mp4

Ik kan bijvoorbeeld mijn bezoek horen maar ook de televisie op de apparaten. Ik niets meer dan positieve ervaringen met het apparaat.

Ik zou je wel aanraden om langs de lokale audicien te gaan of het apparaat compatibel is met de gehoorapparaten. :)

Succes!

[ Voor 1% gewijzigd door MoldyInko op 06-04-2018 16:07 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:26

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Afhankelijk van de ernst van de aandoening kan je hier ook hulpmiddelen voor krijgen via de zorgverzekeraar. Misschien de moeite waard om naar te informeren?

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Ik heb een Sony, XE9 serie, hierop kun je via settings ook bepalen of bij inpluggen jackplug het geluid van de tv aan of uit moet.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
RoamingZombie schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:16:
Afhankelijk van de ernst van de aandoening kan je hier ook hulpmiddelen voor krijgen via de zorgverzekeraar. Misschien de moeite waard om naar te informeren?
Klopt!
Alleen vaak ben je wel je eigen risico kwijt tegenwoordig. Waarschijnlijk moet je een eigen bijdrage betalen. Bij het aanschaffen van gehoorapparaten is dit wel het geval. Nu weet ik niet hoe het zit met dit soort specifieke hulpmiddelen. Ik zou er wel naar informeren.

[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 06-04-2018 19:12 . Reden: N.a.v. quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:26

RoamingZombie

Watching the sheeple...

MoldyInko schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:09:
[...]

Klopt!
Alleen vaak ben je wel je eigen risico kwijt tegenwoordig. Bij het aanschaffen van gehoorapparaten is dit wel het geval. Nu weet ik niet hoe het zit met dit soort specifieke hulpmiddelen. Ik zou er wel naar informeren.
Ik heb jaren bij zorgverzekeraars gewerkt en voor zover ik weet kent een hoortoestel geen eigen risico. Wel een eigen bijdrage. Hulpmiddelen zijn per definitie uitgesloten van eigen risico.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
RoamingZombie schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:00:
[...]

Ik heb jaren bij zorgverzekeraars gewerkt en voor zover ik weet kent een hoortoestel geen eigen risico. Wel een eigen bijdrage. Hulpmiddelen zijn per definitie uitgesloten van eigen risico.
Ah, pardon. Ik bedoelde inderdaad een eigen bijdrage. ;) Volgens mij zitten hier ook specifieke categorieën in. Ik zal mijn post ook even aanpassen.

Bedankt.
Pagina: 1