* AlterEgo is groot fan van van Conky. Specs: Debian Testing; kernel 4.15. Conky 1.10.8.
Maar recent heb ik iets vreemds als ik mijn CPU-frequentie monitor:
Ik doe dat op basis van een stuk Bash (som van de CPU frequentie per core gedeeld door het aantal cores:
Vanaf de command line werkt dat prima.
Maar dat exact identieke stukje code uitvoeren in Conky levert een waarde op die veel te hoog is.
Ik vind een vergelijkbaar probleem alhier maar geen oplossing. Ik ben er ook van overtuigd dat het voorheen jarenlang altijd goed heeft gewerkt.
Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar zou het mogelijk zijn dat het uitvoeren van dat stukje script in Conky de CPU frequentie even omhoog gooit? En waarom dan nu opeens?
Maar recent heb ik iets vreemds als ik mijn CPU-frequentie monitor:
Ik doe dat op basis van een stuk Bash (som van de CPU frequentie per core gedeeld door het aantal cores:
code:
1
| sum=$(for line in `grep "cpu MHz" /proc/cpuinfo`; do echo "$line" | sed -e '/cpu/d' -e '/MHz/d' -e '/:/d' | cut -d '.' -f1; done | paste -sd+ - | bc); cores=$(grep "cpu MHz" /proc/cpuinfo | wc -l);echo $(($sum/$cores)) |
Vanaf de command line werkt dat prima.
Maar dat exact identieke stukje code uitvoeren in Conky levert een waarde op die veel te hoog is.
Ik vind een vergelijkbaar probleem alhier maar geen oplossing. Ik ben er ook van overtuigd dat het voorheen jarenlang altijd goed heeft gewerkt.
Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar zou het mogelijk zijn dat het uitvoeren van dat stukje script in Conky de CPU frequentie even omhoog gooit? En waarom dan nu opeens?