Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hyper-V 2016 (core) management probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Sinds enige tijd ben ik bezig met een test-omgeving met Hyper-V 2016 (core) servers om die remote goed te kunnen beheren binnen een Active Directory domein.

In de test omgeving zijn er tot nu toe twee hypervisors ingericht op twee HP Proliant server met local storage. Op beide hypervisors draait een Server 2016 DC als VM, 1 als core en 1 full GUI. Op 1 hypervisor draait een Windows 10 management machine aangemeld op het AD domein. Beide hypervisors zijn ook lid van ditzelfde AD domein.

We werken vooral via Server Manager, Hyper-V manager en Honolulu en natuurlijk de overige RSAT tools.

Tot voor kort ging het beheren van Hyper-V echt uitstekend, Hyper-V manager was volledig operationeel en ook Honolulu kon prima gebruikt worden.

Wat er is veranderd weet ik niet, maar sinds een ruime week krijgen we het niet meer voor elkaar om Hyper-V manager en Honolulu te gebruiken om de VM's te kunnen beheren. Foutmelding vanuit Server Manager dat de VMMS niet zou draaien (is wel het geval) en in Honolulu dat het object niet gevonden kan worden.

DNS en IP instellingen lijken allemaal in orde, rechten ook en bereikbaarheid ook. We hebben werkelijk waar geen idee meer en dit kunnen we natuurlijk niet hebben in productie (als het dan weer fout gaat).

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/29ctetl.png
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2woy71x.png

Iemand enig idee in welke richting het gezocht moet worden?

Beste antwoord (via rookie no. 1 op 04-04-2018 21:27)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Deze al gevonden en getest?

https://social.technet.mi...ect?forum=winserverhyperv
If the error message is “The WS-Management service cannot process the request. The class Msvm_RegisteredProfile does not exist in the root/interop namespace” it’s a bug in an HP specific update. Recompiling the .mof should fix it.

run “MOFCOMP %SYSTEMROOT%\System32\WindowsVirtualization.V2.mof”

If receiving “can’t connect” errors for other reasons, it could be because remote management isn’t enabled or alternate creds or an IP is being used to connect to a down-level host.

[ Voor 72% gewijzigd door HKLM_ op 04-04-2018 10:21 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rookie no. 1 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:26:
...DNS en IP instellingen lijken allemaal in orde...
Toch maar eens testen, dan.
't Lijkt er op dat het management station een verkeerde dns-server raadpleegt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

En .local wordt ook afgeraden om nog te gebruiken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • Beste antwoord

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Deze al gevonden en getest?

https://social.technet.mi...ect?forum=winserverhyperv
If the error message is “The WS-Management service cannot process the request. The class Msvm_RegisteredProfile does not exist in the root/interop namespace” it’s a bug in an HP specific update. Recompiling the .mof should fix it.

run “MOFCOMP %SYSTEMROOT%\System32\WindowsVirtualization.V2.mof”

If receiving “can’t connect” errors for other reasons, it could be because remote management isn’t enabled or alternate creds or an IP is being used to connect to a down-level host.

[ Voor 72% gewijzigd door HKLM_ op 04-04-2018 10:21 ]

Cloud ☁️

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Echt bijna niet te geloven, een probleem wat al zo lang voorkomt (2015) en nu nog steeds. Het commando heeft z'n werk gedaan, maar of het nou komt door het recent installeren van een HP SPP op 1 van de machines (de ander had dit al) geen idee.

Ook niet zeker hoe je dit nou kunt voorkomen in een productie omgeving en ik zou zeker mijn hypervisors niet meer vertrouwen na het uitvoeren van dit MOF-script.

Super bedankt voor de link, kudo's! _/-\o_

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
rookie no. 1 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:22:

Ook niet zeker hoe je dit nou kunt voorkomen in een productie omgeving en ik zou zeker mijn hypervisors niet meer vertrouwen na het uitvoeren van dit MOF-script.
Testen voor uitrol op je test omgeving en meenemen in pre-update checklist?
Pagina: 1