Versterker kanaalen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny216
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-06-2022
Mijn vraag
..ik heb een Pioneer vsx512 gekocht tweedehands deze is al tien jaar oud maar heeft 5.1 surround sound alleen werkt dit niet altijd ik heb hem geprobeerd schoon te maken maar dit Verhelpt het probleem maar een dag en dan werken de center en surround sound speakers niet meer de left en right (front) werken altijd dus dan alleen stereo

(Ik ben 15 jaar en weet niet heel veel er vanaf maar heb wel wat technische kennis)

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Pioneer vsx 512
harmon Kardon front en center 8 ohm

surround 2 goedkope Pioneer boxen 6ohm de versterker is wel 8-12 ohm misschien is dat een probleem

Pioneer vsx 512d

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

... versterker van binnen schoonmaken met wattenstaafje stofzuiger en tandenborstel en de instellingen veranderen

Beste antwoord (via Danny216 op 04-04-2018 21:53)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:49
alleen werkt dit niet altijd
Werken de center/surrounds alleen maar na het schoonmaken van de versterker of soms wel, soms niet, onafhankelijk van het schoonmaken? Met andere woorden: is er een verband tussen het schoonmaken en het al dan niet wegvallen van de surrounds?

niet onaardig bedoeld: iets meer interpunctie in je bericht leest een stuk prettiger

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49
De printplaten nakijken op losse sordeelsels en opnieuw solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny216
Moet ik de printplaaten los halen en van de onderkant solderen en ik maak vanmiddag wel een foto hij is bijna stofvrij dus ik denk niet dat het daaraan licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
zwerfkater schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:26:
De printplaten nakijken op losse sordeelsels en opnieuw solderen.
Meestal is dit het bij oude versterkers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:49
alleen werkt dit niet altijd
Werken de center/surrounds alleen maar na het schoonmaken van de versterker of soms wel, soms niet, onafhankelijk van het schoonmaken? Met andere woorden: is er een verband tussen het schoonmaken en het al dan niet wegvallen van de surrounds?

niet onaardig bedoeld: iets meer interpunctie in je bericht leest een stuk prettiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny216
Bedankt voor de reacties als ik de versterker schoonmaak werken vaak weer alle kanalen of alleen center en front maar als ik de versterker uit zet en ongeveer een uur weg ga stoppen de surround sound en center kanalen ermee de surround sound speakers zijn 6 ohm terwijl de versterker 8-16 ohm wil kan dit een probleem zijn of de speakerrelais misschien

[ Voor 21% gewijzigd door Danny216 op 04-04-2018 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Danny216 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:05:
Bedankt voor de reacties als ik de versterker schoonmaak werken vaak weer alle kanalen of alleen center en front maar als ik de versterker uit zet en ongeveer een uur weg ga stoppen de surround sound en center kanalen ermee de surround sound speakers zijn 6 ohm terwijl de versterker 8-16 ohm wil kan dit een probleem zijn of de speakerrelais misschien
@Danny216 , voeg eens wat punten en komma's toe aan je verhaal. Nu is je verhaal bijna niet leesbaar meer.

En vertel eerst eens wat je als bron gebruikt, en op welke surround instelling je receiver staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny216
Bedankt iedereen voor het reageren iedereen. Het blijkt uiteindelijk aan de speakerrelais te liggen als ik de versterker schoonmaakte bewoog ik deze waardoor hij weer kontakten maakt. Ik moet maar kijken of ik deze kan schoonmaken of vervangen.Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Ah mooi dat je erachter bent. Relais zijn idd ook wel aan slijtage onderhevig. Kom je er makkelijk bij en heb je soldeer ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny216
Ik kom er heel makkelijk bij maar niet heel veel soldeer ervaring. Ik zal vanmiddag wel een foto maken.
Pagina: 1