Het filmpje wat je poste van Metal Gear. Zo zien bij mij spellen er ook uit als AA niet aan staat. Het is niet overmatig veel aliasing. Ik denk dat het om een of andere reden dan toch niet aan staat.
Zorg wel dat je SMAA, MSAA of FSAA als AA techniek kiest. En niet FXAA bijvoorbeeld. FXAA doet bijna niks voor aliasing omdat het simpelweg het hele scherm waziger maakt.
Edit:
Maar Metal Gear heeft geen AA options als ik het zo bekijk (google images van het settings menu van de game). Een voorbeeld zie je hier (de 'Post-Process Anti-Aliasing: Off' kant):
http://international.down...-on-vs-off-1920x1080.html
Dus zo raar is het niet dat je kartelrandjes ziet. Je moet in je Nvidia control panel post processing AA aanzetten voor de betreffende game. Dat maakt zoals je hierboven ziet echter ook de textures wazig (omdat het waarschijnlijk een FXAA variant is).
Een alternatief, maar dat is wel zwaar voor je videokaart, is in de Nvidia control Panel voor de game DSR aan zetten. Dus op bijvoorbeeld 1.50x. Dan rendert het spel de game op een hogere resolutie (dus meer pixels om die kartelrandjes te renderen en dus minder zichtbaar) en downscaled het dan naar je 1080p resolutie.
Kijk btw in je filmpje ook naar de UI rechtonder (het wapen met ammo count). Zelfs daar zie ik ook kartelrandjes. Het spel heeft gewoon geen AA.
@BannieTeVatgurl Dat Metal Gear geen AA opties heeft had je wel even kunnen melden
Dat van die screenshot op 1600x900 lijkt mij gewoon komen door de gebruikte tool: Steam?, Gyazo?, Plakken in Paint?. De video is namelijk wel in 1080p.
[
Voor 28% gewijzigd door
Fleximex op 04-04-2018 12:17
]