Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Ik zoek een?
4K HDR TV

Wat is je budget?
600 á 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV zal ik hoofdzakelijk gebruiken voor netflix, Hi-Res films en soms games via mijn computer en een controller

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung UE55MU6120 Zwart
pricewatch: LG 55UJ635V Zwart

goedenavond Tweakers,

Ik zit heel erg te twijfelen tussen bovenstaanden modellen, ik zie door de bomen het bos niet meer. De een heeft Direct-led, de ander heeft weer Local dimming. Verder staat er ook in de specificaties op Tweakers dat de Samsung 60Hz refresh rate, echter kan ik dat elders niet terugvinden. De HDR-type's zijn ook niet gelijk volgens Tweakers.

Zou iemand mij de merkbare verschillen kunnen tonen, na enkele uren research te doen kom ik er nog steeds niet uit :+

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gebruik anders de keuzetool vsn coolblue. Laat duidelijk zien wat er aan hdr wordt ondersteunt, de echte refreshrate en imputlag. Daarnaast belangrijke afweging: het os. Persoonlijke toevoeging: ik kop nooit meer een samsung tv vanwege updates die binnen twee a drie jaar ophouden met openstaande bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vergeet ook niet een winkel binnen te stappen om de schermen in het echt te zien.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 09:40
Persoonlijk vind ik het menu van een Samsung vaak prettiger dan die van een LG.
Ik gebruik zelf nooit de TV stand maar gewoon een HDMI poort waar een apparaat op zit aangesloten.
Het opstarten hiervan telt bij mij mee. Aanzetten en hij moet automatisch die poort waar hij opstond pakken. Je hebt ook tv's die dan eerst altijd tv pakken. Dit vind ik persoonlijk erg hinderlijk (omdat ik dus geen tv kijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Bedankt voor de reacties!

Ik heb nog wat meer research gedaan en ben naar de winkel geweest, mijn keuze is gevallen op de LG om de volgende redenen:

- De LG Heeft een bit depth van 8 bit + FRC en ondersteund dus HDR10
- Qua uiterlijk vind ik de LG mooier (De voet)
- Het paneel vond ik mooier, de kleuren kwamen beter naar voren (konden ook instellingen zijn op de TV)+
- Persoonlijk vind ik de User Interface er beter uit zien

Dit zijn voornamelijk hele kleine details, verder zullen de TV's niet veel van elkaar verschillen, dus heb ik de knoop maar doorgehakt.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Cave_Boy schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:25:
Persoonlijk vind ik het menu van een Samsung vaak prettiger dan die van een LG.
Ik gebruik zelf nooit de TV stand maar gewoon een HDMI poort waar een apparaat op zit aangesloten.
Het opstarten hiervan telt bij mij mee. Aanzetten en hij moet automatisch die poort waar hij opstond pakken. Je hebt ook tv's die dan eerst altijd tv pakken. Dit vind ik persoonlijk erg hinderlijk (omdat ik dus geen tv kijk).
Dan heb je nog nooit met webOS van LG gewerkt denk ik ;)
Echt fantastisch!

@kazuyakevin, veel plezier met je aankoop!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 09:40
Hulleman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:35:
[...]

Dan heb je nog nooit met webOS van LG gewerkt denk ik ;)
Echt fantastisch!

@kazuyakevin, veel plezier met je aankoop!
Zoals de ts zelf ook aangeeft doe ik ook eigenlijk alles via een extern apparaat. Het volume doe ik harder en zachter maar verder doe ik niks op de tv zelf. Daar hoef ik echt geen fancy speciaal OS voor.. En zelfs het volume gaat eigenlijk via de versterker.

Je bent de tS :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Cave_Boy schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:56:
[...]
Zoals de ts zelf ook aangeeft doe ik ook eigenlijk alles via een extern apparaat. Het volume doe ik harder en zachter maar verder doe ik niks op de tv zelf. Daar hoef ik echt geen fancy speciaal OS voor.. En zelfs het volume gaat eigenlijk via de versterker.

Je bent de tS :z
Ik doe ook alles met externe apparatuur (media speler, receiver), maar de settings van de TV zul je toch echt via de tv moeten doen. Zelfs daar werkt WebOS beter dan het OS van de concurrentie.

Maar snap je punt verder. Als je de mediapspeler/smart tv functies van de tv niet gebruikt, maakt het OS niet zoveel uit. Met de settings pruts je vooral in het begin. Dat staat op een gegeven moment goed.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1