Occassions zoeken op gewicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 22:02
Beste mede-Tweakers,

Heeft iemand enig idee waarom het via geen enkel grote auto occassion website mogelijk is om te zoeken op gewicht van een voertuig? Ik ben momenteel op zoek naar een bestelbus rijbewijs C, maar van diverse modellen en merken zoals bijv. de Mercedes benz Sprinter zijn varianten leverbaar onder en boven de 3500 kg. Het overgrote meerendeel is natuurlijk onder de 3500 kg en ik heb geen zin om die allemaal door te spitten.

Noch Marktplaats, de verzamelsite Gaspedaal.nl en autoscout24 lijken het zoeken op gewicht (of al was het maar duidelijk weergeven in de zoekresultaten) te ondersteunen. Terwijl het stomme is dat als je dan doorklikt (zeker bij Gaspedaal.nl) je 9/10 x de specificaties van het model (inclusief gewicht!) naast het voertuig te zien krijgt.

Ook onze grote vrienden van de blauwe enveloppenfabriek vinden gewicht belangrijk, ik kan me voorstellen dat zoeken op gewicht niet alleen in mijn situatie handig is maar ook als je niet meer dan bedrag X in wegenbelasting wilt betalen. Ook weet ik dat er van sommige modellen auto's varianten zijn die meer wegen dan anderen waardoor ze dus net in een wat duurdere categorie vallen.

Dat zoeken op gewicht dus handig zou zijn is me duidelijk, maar waarom ondersteund dan geen enkele site dat? Het lijkt mij niet moeilijker dan motorisatie, kleur of een willeurige optie. Wie weet een antwoord op deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 21:11

KDL

1. Er werken geen tweakers daar, management is te management om het te regelen.

2. Ze verdienen al genoeg geld zonder deze functie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
https://www.autotrack.nl/tweedehands

Onder "Ledig gewicht".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 08:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Op welk gewicht had je willen filteren? Massa rijklaar? Massa ledig voertuig? Technische maximum massa voertuig? Toegestane maximum massa voertuig? Maximum massa van een geremde aanhangwagen? Maximum massa van een ongeremde aanhangwagen? Maximum massa samenstel?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 22:02
Tomatoman schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:43:
Op welk gewicht had je willen filteren? Massa rijklaar? Massa ledig voertuig? Technische maximum massa voertuig? Toegestane maximum massa voertuig? Maximum massa van een geremde aanhangwagen? Maximum massa van een ongeremde aanhangwagen? Maximum massa samenstel?
Het meest logisch zou zijn om te filteren op massa rijklaar en/of massa ledig voertuig (het verschil is makkelijk te bepalen door 100 kg op/af te trekken. Technische maximum massa zou eventueel ook kunnen maar is wellicht minder relevant. Wel zou een leuke optie zijn in dat kader om type rijbewijs toe te voegen wat vereist is voor t voertuig. Zeker bij bestelwagens en campers kan dit zweven tussen B, C1 en C. Aanhangermassa lijjkt me minder relevant.
Ah bedankt, deze optie kende ik nog niet. Wel jammer dat Autotrack een beperkt aanbod heeft ten opzichte van andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:21
Das nie jammer, das juist allemaal met oa Bovag-garantie en andere stuff zoals origineel Nederlandse auto's. Daar vang je dus wss geen kat in de zak.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Silvos schreef op woensdag 4 april 2018 @ 01:27:
[...]

Het meest logisch zou zijn om te filteren op massa rijklaar en/of massa ledig voertuig (het verschil is makkelijk te bepalen door 100 kg op/af te trekken. Technische maximum massa zou eventueel ook kunnen maar is wellicht minder relevant. Wel zou een leuke optie zijn in dat kader om type rijbewijs toe te voegen wat vereist is voor t voertuig. Zeker bij bestelwagens en campers kan dit zweven tussen B, C1 en C. Aanhangermassa lijjkt me minder relevant.

[...]

Ah bedankt, deze optie kende ik nog niet. Wel jammer dat Autotrack een beperkt aanbod heeft ten opzichte van andere sites.
Als je specifiek voor rijbewijs c iets zoekt heb je toch niks aan het leeggewicht? Maximum toegestane massa lijkt me dan nuttiger.

Kun je volgens mij ook aan de cijfers van zo'n sprinter zien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Silvos schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:33:
Dat zoeken op gewicht dus handig zou zijn is me duidelijk, maar waarom ondersteund dan geen enkele site dat? Het lijkt mij niet moeilijker dan motorisatie, kleur of een willeurige optie. Wie weet een antwoord op deze vraag?
Vraag het ze, de sites weten vast het antwoord. Op Gaspedaal kon je vroeger ook niet op vermogen zoeken. Dat heb ik ze toen eens gemaild en een tijd later zat het er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
Herkenbaar. Ik ben op zoek naar een auto en zit inderdaad te kijken naar het gewicht vanwege de wegenbelasting. Elke 100kg extra is bij een benzine auto ongeveer 7 Euro extra per maand. Een paar kilo gewicht kan zo tientallen Euro's per jaar schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al genoemd: autotrack.nl

Gewichtscategorie selecteren en klaar. Sowieso veruit de beste zoekmachine voor auto's die ik ken. Doet wonderen voor onder gewicht X te blijven. Als je eenmaal duidelijk hebt welke modellen/jaargangen/uitvoeringen interessant zijn gezien je eisen kun je die ook op andere sites zoeken natuurlijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:06
Op autoweek in de car database kun je ook per jaar kijken welke modellen een bepaald gewicht hadden met welke motorisering. Wellicht handig, want dan zie je gelijk alle bijv. bestelbussen die dat jaar <3500 kg waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:10
Misschien niet direct een antwoord op de vraag en ik weet ook niet of TS er iets mee kan.
Maar een bekende van mij heeft ooit zijn bus laten omkeuren naar vrachtwagen zodat hij meer mocht laden en geen bijtellingsregeling had. Wel als nadeel dat hij niet harder als 80 mocht op de snelweg.
Hij had wel een zwaardere bus (twee wielen per kant aan de achteras).
De exacte details weet ik verder ook niet.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

Wok

Dakloos...

GH45T schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:38:
Herkenbaar. Ik ben op zoek naar een auto en zit inderdaad te kijken naar het gewicht vanwege de wegenbelasting. Elke 100kg extra is bij een benzine auto ongeveer 7 Euro extra per maand. Een paar kilo gewicht kan zo tientallen Euro's per jaar schelen.
Als het op pak 'm beet €200 op jaarbasis aankomt, moet je jezelf eerder de vraag stellen of het überhaupt verstandig is om een auto te kopen :)

Gewicht wordt pas echt een issue bij diesel en >1250kg: dan gaat de wegenbelasting echt leip hard de lucht in... :X

Mensen staren zich wat dat betreft echt compleet blind op de vaste lasten (MRB en verzekering)... Kijk naar het totale plaatje! Een auto die in een hoger MRB-tarief valt kan tóch voordeliger zijn als blijkt dat-ie zuiniger is/kan zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 06-04-2018 22:21 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
Wok schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:13:
[...]

Als het op pak 'm beet €200 op jaarbasis aankomt, moet je jezelf eerder de vraag stellen of het überhaupt verstandig is om een auto te kopen :)

Gewicht wordt pas echt een issue bij diesel en >1250kg: dan gaat de wegenbelasting echt leip hard de lucht in... :X

Mensen staren zich wat dat betreft echt compleet blind op de vaste lasten (MRB en verzekering)... Kijk naar het totale plaatje! Een auto die in een hoger MRB-tarief valt kan tóch voordeliger zijn als blijkt dat-ie zuiniger is/kan zijn...
True, punt is alleen dat ik me mateloos kan storen aan doorlopende kosten. Ik betaal liever een tientje meer per maand aan benzine dan 7 Euro meer aan wegenbelasting. Zo ben ik flexibeler als ik financieel een keer een dure maand heb.

Daarbij rij ik net aan 10k km per jaar. Ik fiets veel, heb ook nog een motor maar zou toch ook niet graag zonder auto willen. Ik kan het prima betalen maar dat wil niet zeggen dat ik niet op de uitgaven wil letten.
Pagina: 1