Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1059413

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen weekend een ASUS RT-AC87u router met de nieuwste merlin firmware maar sinds ik deze router heb werken mijn HEOS 1 boxen niet meer. Als ik de boxen bekabeld aansluit op mijn ASUS router worden ze niet gevonden in de HEOS app en als ik ze via de wifi wil verbinden krijg ik de melding; connection time-out na het ingeven van het wifi password. Voorheen waren de boxen verbonden met een d-link dir-868l router, dit heb ik toen gedaan via de WPS knop op de router en dit werkte perfect.

De ASUS RT-AC87u router zit bekabeld achter de Ziggo modem, mijn laptop en tv zitten bekabeld aangesloten op de ASUS router. Ik heb verder nog weinig settings verandert in de router buiten de standaard wifi settings (SSID en wachtwoord) en Airtime fairness. Mijn thermostaat en iphone gebruik ik via de wifi van de router, dit werkt zonder problemen.

Wat ik al geprobeert heb:
  • De heos boxen via UTP, AUX of WPS te verbinden
  • De boxen gereset naar fabrieks instellingen
  • De router gereset naar fabrieks instellingen
  • Airtime fairness uitgezet
Is er een setting in de router die ik over het hoofd zie?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 1059413 op 03-04-2018 23:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Je zult iets meer informatie moeten geven.

- Hoe ziet je netwerk er precies uit? Benoem zoveel mogelijk van de componenten en hoe e.e.a. verbonden is (bekabeld, draadloos).
- Hoe is je WiFi netwerk ingericht en hoe maken de boxen daar contact mee?
- Welk type boxen heb je precies (model)?
- Je schrijft dat ze "niet meer werken", maar wat bedoel je daar precies mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-04-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1059413

Topicstarter
Ik heb het aangepast, hoop dat het iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je de HEOSbox (whatever that may be) bekabeld aansluit op de router, gaan dan de bijbehorende ledjes op de router branden? Zo ja, wat geven ze aan (10, 100 of 1000 Mb/s)?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
* Weet je zeker dat je HEOS app via het WiFi netwerk van de Asus router verbinding maakt en niet via de Ziggo modemrouter? In dat laatste geval zitten ze namelijk niet op het zelfde interne netwerk. Of staat je Ziggo modemrouter in bridgemode?

* Hoe maak je in de HEOS app verbinding met de boxen? Moet je een servernaam of IP adres invoeren, of zoekt die app ze zelf? In het geval dat je op IP adres verbinding maakt, die zijn waarschijnlijk veranderd nu je een nieuwe router achter je modem hebt.