Woon-werkverkeer naar vakantieadres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 15:12
Goedenavond allemaal,

In de meivakantie sta ik samen met mijn vrouw en familie op een camping in Nederland. Ondanks dat dit uiteraard ontzettend gezellig is ga ik wel 'gewoon' aan het werk op mijn vaste werklocatie. So far so good.

Nu heb ik een leaseauto van de zaak. Ik rij deze echter niet privé en moet daarom een sluitende rittenadministratie kunnen overleggen aan de Belastingdienst als deze daarom vraagt en mag per jaar niet meer dan 500km privé rijden. De kilometers die ik maar voor het woon-werkverkeer zijn daarvan uitgezonderd.

En daar wringt op dit moment even mijn schoen. Tijdens de vakantieweek heb ik tijdelijk een ander (verblijf)adres. Maar zijn de kilometers die ik maak woon-werkkilometers of niet? De Belastingdienst zelf rept enkel over een variabel werkadres en niet over een variabel verblijfadres.

Ik ben benieuwd of een van jullie hier al eens mee te maken heeft gehad of dat er iemand is die hier zijn licht over kan laten schijnen.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 17:55
*knip* off-topic.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 03-04-2018 21:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:17
Dit lijkt mij niet toegestaan. Je vakantieadres is geen woonadres. Bovendien vind ik het ook niet netjes. Je betaalt immers geen belasting voor die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Dit valt mijn inziens niet onder Woon Werk verkeer.
Een verblijfplaats is geen woonplaats. Tenzij je er langer dan 6 maanden woont dan moet je het ook opgeven aan de BD.

Je hebt een auto voor zakelijke ritten.
En je kunt de auto gebruiken om van je woon adres naar de zakelijke ritten te gaan,
De Rit naar de camping valt dan onder prive rit. Als je dan besluit om dit als startpunt te gebruiken vertrek je vanaf een prive punt.

edit: Er staat idd ook verblijfplaats.
De rit er naar toe en uiteindelijk terug vallen er dan zo te lezen niet onder.
Maar de periode er tussen is dan idd woon-werkverkeer

[ Voor 17% gewijzigd door DarkSide op 03-04-2018 21:39 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:47
Lijkt mij van wel:
Met woon-werkverkeer bedoelen wij het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats.
Bron: https://www.belastingdien..._de_zaak/woon_werkverkeer

De camping is verblijfplaats dus ik zie het probleem niet. De initiele rit naar de camping (en terug) zijn denk ik wel prive kilometers, hou daar rekening mee.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De belastingdienst spreekt over een woonplaats OF verblijfsplaats. Mijns inziens is het toegestaan.

https://www.belastingdien..._de_zaak/woon_werkverkeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 17:52

SambalBij

We're all MAD here

De belastingdienst zegt:
Met woon-werkverkeer bedoelen wij het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats.
Ze hebben het dus niet per definitie over het woonadres, maar over het adres waar je woont of waar je op een zeker moment verblijft. Het lijkt me er dus wel onder vallen?
(Maar de reis van je woonadres naar de camping dan weer niet, tenzij je 's morgens vanaf huis naar je werk gaat, en 's avonds van het werk naar je (nieuwe, tijdelijke) verblijfsplaats?)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Je moet het inderdaad van rit tot rit bekijken: is het karakter van de rit zakelijk of privé?

De ritten van/naar je werkadres kun je zakelijk beargumenteren. Je bent nu eenmaal op verblijfplaats X en maakt de ritten om te gaan werken. De ritten tussen woon- en vakantieadres hebben natuurlijk geen zakelijk karakter.

Hier een zeer relevante link: https://www.futd.nl/colum...en-voor-auto-van-de-zaak/

[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 03-04-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

bonzz.netninja

Niente baffi

Verblijfplaats, dus ja. Het is trouwens wel degelijk netjes, en precies zoals bedoeld. Het idee is vooral dat je hem niet prive gebruikt, en dat doe je ook niet, want je rijd naar het werk. Volgens mij is het geheel in de bedoeling van de wetgeving. Misschien wel verstandig om dit om een of andere manier ook even ergens te bewaren, dat je in die periode ergens anders verbleef, zodat je dat kan overleggen indien gevraagd

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bel gewoon even de Belastingtelefoon. Is gratis en die zullen het toch wel beter weten dan de gemiddelde Tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-07 18:41
Niet toegestaan lijkt mij, lijkt mij het zelfde als jij een vriendin in duitsland hebt en je gaat daar heen na je werk (dus woon-werk) en een verblijfadres voor avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lastige is dat er geen duidelijke definitie van woon-werkverkeer is. Je bent dus afhankelijk van interpretatie en jurisprudentie.

Ik zou stellen dat dit geen probleem moet vormen omdat je voor een korte periode een andere verblijfplaats hebt en dit dan onder woon-werk verkeer valt.

Er is ook jurisprudentie waarbij reizen tussen vakantieadres en een locatie voor een zakelijke ontmoeting als zakelijke rit werd gezien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gebaseerd op deze link zou ik overwegend zeggen dat de heenrit thuis > vakantieadres en de terugrit vakantieadres > thuis de enige privékilometers zijn.
Als je het nu nog plant dat je 's ochtends naar werk gaat en dan 's avonds je 'heenrit' naar het vakantieadres maakt en de laatste dag 's ochtends naar je werkadres gaat om 's avonds je 'terugrit' naar huis te doen zijn er geen privékilometers.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 133% gewijzigd door deepbass909 op 09-04-2018 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Als je 's ochtends naar je werk gaat en 's middags uit werk naar je verblijfadres, zie ik er geen probleem in.
Of de belastingdienst verschil maakt tussen een hotel of een vakantiepark lijkt mij sterk.

Zo lang het maar woon/werk verkeer is en niet woon/verblijfplaats verkeer.
Het Gerechtshof in Den Haag vond zowel de heen- als de terugreis van het vakantieadres naar de zakelijke afspraak een zakelijke rit. Dat gold volgens het Hof ook voor de rit tussen het vakantieadres en het huisadres om te douchen en een net pak aan te trekken om de klant te ontmoeten. Alleen de terugreis van het vakantieadres naar het huisadres was een privérit. De directeur verliet de rechtzaal als een gelukkig mens want die rit kwam uit op 426 km. De kwalificatie van een rit hangt dus af van het verhaal achter de rit maar vooral van de geloofwaardigheid van dat verhaal.

[ Voor 51% gewijzigd door BlakHawk op 04-04-2018 08:37 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
dfrenner schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:34:
Als je 's ochtends naar je werk gaat en 's middags uit werk naar je verblijfadres, zie ik er geen probleem in.
Of de belastingdienst verschil maakt tussen een hotel of een vakantiepark lijkt mij sterk.

Zo lang het maar woon/werk verkeer is en niet woon/verblijfplaats verkeer.

[...]
Dat lijkt mij ook. Ik heb net de BD gebeld en wordt binnen twee dagen teruggebeld; eens afwachten wat daar uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:38
Dus als ik op vrijdagmiddag vanaf mijn werk naar zuid Frankrijk vertrek voor 3 weken en dan direct uit zuid Frankrijk weer aan het werk ga zijn dit woon-werk kilometers?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je gaat hopelijk niet op en neer rijden van Marseille naar Utrecht :)

Dus je bedoelt: "op de heenweg en terugweg even langs de zaak". Ik vrees dat dat te weinig is om de hele rit een zakelijk karakter te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik verbleef regelmatig in een hotel als ik meerdere dagen werk had wat verder van mijn huis of s'ochtends erg vroeg moest beginnen.

Eigenlijk nooit bij stil gestaan... maar dat komt toch eigenlijk op hetzelfde neer alsook met overnachtingen bij vrienden en relaties.

Al was de insteek bij mij wel bijna altijd reistijd verkorting en/of filevermijding. En werd het totaal aantal km's niet drastisch hoger, vaak zelfs nog minder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 19:29
Even een weekje een ander auto gebruiken om gezeik te voorkomen dus.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 09-04-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
laurens0619 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:31:
De initiele rit naar de camping (en terug) zijn denk ik wel prive kilometers, hou daar rekening mee.
Dan ontstaat een vreemde situatie: Als je dus zou verhuizen (wat je prive doet, dus moet je je zakelijke auto prive verplaatsen), dan kom je voor die maand wellicht over de 42 km. Volgens mij heb ik over een soortgelijk iets ooit jurisprudentie gelezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 04-04-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het zal wel enigszins afhangen van hoeveel (extra) km het van/naar de camping is tov je huis adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
*knip* offtopic

[ Voor 101% gewijzigd door deepbass909 op 09-04-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 20:17
back on topic:

https://uitspraken.rechts...ue&keyword=%09BK-11-00536
Uitspraak over wat als zakelijk gezien kan worden indien iemand op vakantie is.

Woonplaats/verblijfplaats dit dien je te beoordelen op basis van de regels die ook gelden voor de onbelaste onkostenvergoeding van 0,19 per km. Dus dat gaat uit van je woonplaats, tenzij je ergens anders om zakelijke redenen verblijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46
BB-One schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:43:
back on topic:

Woonplaats/verblijfplaats dit dien je te beoordelen op basis van de regels die ook gelden voor de onbelaste onkostenvergoeding van 0,19 per km. Dus dat gaat uit van je woonplaats, tenzij je ergens anders om zakelijke redenen verblijft.
Juist uit die uitspraak blijkt toch dat de KM die die betreffende persoon gereden heeft _niet_ prive zijn?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
BB-One schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:43:
back on topic:

Met het laatste stukje ben ik het niet helemaal eens. Jouw bron zegt het volgende:
Het karakter van de rit wordt uitsluitend bepaald door het doel van de rit.
Het doel van mijn ritten tijdens de periode dat ik verblijf op het vakantieadres zijn puur zakelijk. Ik blijf namelijk gewoon werken want ik heb niet de ruimte om die twee weken vakantie op te nemen. Ik reis dus vanaf mijn vakantieadres iedere werkdag naar kantoor en weer terug. Als ik kilometers maak om vanaf mijn huis naar het vakantieadres te komen en vanaf het vakantieadres weer naar huis te komen zijn dit inderdaad privékilometers. Maar daar gaat mijn vraag niet over ;)
emnich schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:24:
Het zal wel enigszins afhangen van hoeveel (extra) km het van/naar de camping is tov je huis adres.
Het worden zelfs minder kilometers. Ik ga van 79 naar 55.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De aangehaalde rechtspraak vind ik niet te vergelijken met casus van topicstarter.

Daar ging het om iemand die vanuit de jachthaven (=vakantieadres) naar huis rijdt om te douchen. Weliswaar om daarna een zakelijke rit te maken.
[...] zodat hij de volgende ochtend naar huis kon rijden om daar te douchen en om te kleden alvorens naar de zakelijke afspraak te gaan. Naar het oordeel van de rechtbank hebben deze ritten een privékarakter en kan gelet op hun doel niet worden gezegd dat de ritten een zakelijk karakter hadden.
Ik vind het zo klaar als een klontje dat de genoemde rit van topicstarter een zakelijk karakter heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Is gewoon woon-werk verkeer. Voor mijn werk kan ik ook gewoon de extra treinkosten declareren als ik vanaf mijn ouders kom ipv mijn wettelijke woonadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit mag gewoon, ook het dagelijkse karakter werkt in zijn voordeel om het geen verkapte door de baas betaalde vakantierit te laten lijken. Zo mag je ook naar iemand toe uit je werk om daar te blijven slapen, bijv. naar je partner, en dan de volgende ochtend weer naar je werk. Maar als je bijv. vanuit je werk naar iemand gaat en dan naar huis, dan is het niet meer (geheel) zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
KevinK92 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:59:
[...]
[...]
Even voor het (mijn) beeld

Wordt je op GPSdata aangeslagen, of op aantal kilometers ?
Er is toch vooraf vastgesteld hoeveel kilometers je (ongeveer) gaat rijden ?
Dan zijn die -/- 14 kilometers toch juist een voordeel ?

vzv ik weet worden de auto's van de leaserijders hier pas op het einde daadwerkelijk berekend, met aftrek van de zakelijke kilometers.

Nogmaals, vanaf de zijlijn is het misschien makkelijker
edit : ik krijg nl een reiskosten vergoedning op basis van woonadres naar werkplek.
Alle extra bewegingen ( zakelijk ) moet ik dan achteraf declareren

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 04-04-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Brilsmurfffje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:02:
Is gewoon woon-werk verkeer. Voor mijn werk kan ik ook gewoon de extra treinkosten declareren als ik vanaf mijn ouders kom ipv mijn wettelijke woonadres.
Ik denk wel dat daar nog een verschil zit. Als het aan mijn baas ligt dan mag ik iedere dag vanuit Nice komen om naar de zaak te rijden; het maakt hem niet uit hoeveel kilometers ik rijd. De Belastingdienst wil daarentegen volgens mij iedere meter verantwoord zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
FreshMaker schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:08:
[...]

vzv ik weet worden de auto's van de leaserijders hier pas op het einde daadwerkelijk berekend, met aftrek van de zakelijke kilometers.

edit : ik krijg nl een reiskosten vergoedning op basis van woonadres naar werkplek.
Het aantal kilometers boeit niet zo veel, als je je zakelijke ritten maar registreert, zodat je een sluitende rittenregistratie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:12:
[...]

Het aantal kilometers boeit niet zo veel, als je je zakelijke ritten maar registreert, zodat je een sluitende rittenregistratie hebt.
Dan wordt dat idd lastig, zeker met de vakantietijd, waar de belastingdienst meer gaat flitsen op kentekens.
( net zoals ze in de weekends bij bouwmarkten en pretparken staan )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
FreshMaker schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:14:
Dan wordt dat idd lastig, zeker met de vakantietijd, waar de belastingdienst meer gaat flitsen op kentekens.
( net zoals ze in de weekends bij bouwmarkten en pretparken staan )
Waarom wordt dat lastig dan?
Hij registreert de komende weken zijn ritten gewoon zakelijk, omdat hij naar werk gaat. Als ze dan flitsen komt het gewoon overeen met zijn registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Mij lijkt dat je woon/verblijfplaats dat is opgegeven bij je werkgever voor de BD een uitgangspunt is.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
FreshMaker schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:08:
[...]

Nee, het ligt net iets anders. Het maakt de Belastingdienst niet uit hoeveel kilometers ik maak. Dat zou ook niet handig zijn voor de vertegenwoordigers van dit land, die weten immers nooit vooraf hoeveel kilometers ze zouden maken.
Ik heb voor nu een eigen appje in elkaar gedraaid waar ik iedere rit in registreer. Begin kilometerstand, eindkilometerstand, startadres, eindadres, omrijkilometers, zakelijk of privé etc. Ik kan daar een export van trekken en die aan de BD overhandigen wanneer zij erom vragen.
dfrenner schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:19:
[...]

Waarom wordt dat lastig dan?
Hij registreert de komende weken zijn ritten gewoon zakelijk, omdat hij naar werk gaat. Als ze dan flitsen komt het gewoon overeen met zijn registratie.
Dat lijkt mij ook maar daarom heb ik een lijntje uitstaan bij de BD.
WeHoDo schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:25:
Mij lijkt dat je woon/verblijfplaats dat is opgegeven bij je werkgever voor de BD een uitgangspunt is.
Ik denk dat je hier de kern van mijn vraag te pakken hebt. Al denk ik dat het juist niet zo is, maar dat is dus het punt van de discussie :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]
Het lijkt me echt geen enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:49

OmeJoyo

This is me

Ik en vele duizenden Nederlanders hebben deze situatie regelmatig meegemaakt als je het met de volgende situatie vergelijkt.

Je krijgt een vriend/vriendin en soms slaap je daar en soms slaap je in je eigen huis. Ik heb hier destijds contact over gehad met mijn werkgever en de belastingdienst en dit was geen enkel probleem. Het enige grijze gebied was als ik thuis wat ging halen voordat ik daar naartoe ging, Ik heb dit dan ook altijd in mijn pauze's gedaan etc.

Om dat grijze gebied te vermijden zal je uit je werk direct naar de camping moeten rijden en niet eerst naar huis. Uiteraard wanneer de vakantie over is, dan gaat dit andersom ook op.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
OmeJoyo schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:06:
Het enige grijze gebied was als ik thuis wat ging halen voordat ik daar naartoe ging, Ik heb dit dan ook altijd in mijn pauze's gedaan etc.
Slimme zet, zo voorkom je de "jachthaven naar werk situatie" zoals in eerdere posts opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 17:19
[...]
[...]

Stukje creatief boekhouden en je hebt 140KM extra welke je prive kunt oprijden ;)

Zijn er trouwens ook mensen met ervaring / betrouwbare verhalen, of er ook echt zo streng wordt opgetreden bij overschrijding van de 500km regel?

Ik snap het wanneer je elk weekend van Maastricht naar Scheveningen rijd om uit te waaien, dat je flink wordt gepakt, maar ze zullen toch niet over een paar KM vallen?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
@MaD_co
De vraag lijkt me nogal irrelevant? Er is een regel waar je aan moet voldoen om belastingvoordeel te behalen. Een regel kan je niet een beetje aan voldoen. Als jij 501km rijdt, en dat ook weet, wat denk je dan dat de belastingdienst gaat doen als ze het controleren? Een coulance regel van 10%? En als het dan 551km is?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MaD_co schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:36:
Stukje creatief boekhouden en je hebt 140KM extra welke je prive kunt oprijden ;)

Zijn er trouwens ook mensen met ervaring / betrouwbare verhalen, of er ook echt zo streng wordt opgetreden bij overschrijding van de 500km regel?

Ik snap het wanneer je elk weekend van Maastricht naar Scheveningen rijd om uit te waaien, dat je flink wordt gepakt, maar ze zullen toch niet over een paar KM vallen?
Zo werkt dat dus niet...
Je moet een sluitende registratie bijhouden met data en tijden.

Dus je houdt al je zakelijke ritten bij.
Woensdag 4 april 8:00-9:00 50km van huis naar werk.
Woendsag 4 april 17:00-18:00 50km van werk naar huis.

Als er dan in het weekend een flitsauto staat bij de Efteling en jij rijdt daarlangs, moet dat tijdstip dat je geflitst bent overeenkomen met je rittenregistratie.

Dus als daar dan die hele rit niet in voorkomt, ben je de sjaak!

Die 500km is speling met kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
dfrenner schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:44:
[...]

Zo werkt dat dus niet...
Je moet een sluitende registratie bijhouden met data en tijden.

Dus je houdt al je zakelijke ritten bij.
Woensdag 4 april 8:00-9:00 50km van huis naar werk.
Woendsag 4 april 17:00-18:00 50km van werk naar huis.

Als er dan in het weekend een flitsauto staat bij de Efteling en jij rijdt daarlangs, moet dat tijdstip dat je geflitst bent overeenkomen met je rittenregistratie.

Dus als daar dan die hele rit niet in voorkomt, ben je de sjaak!
Klopt, behalve het feit dat je daar geen tijd bij hoeft te noteren als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
KevinK92 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:45:
[...]

Klopt, behalve het feit dat je daar geen tijd bij hoeft te noteren als ik het goed heb.
Oh dat wist ik niet
Ik betaal zelf bijtelling :+

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 04-04-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@BB-One Interessante uitspraak.

Ik heb het vonnis even gelezen.

In dit geval was er meer aan de hand dan rijden tussen tijdelijke verblijfsplaats (vakantieadres) en zakelijke afspraak. Mijn eigen highlights in bold[/b]:
11. Naar het oordeel van de rechtbank heeft eiser niet doen blijken dat hij de auto in 2009 voor niet meer dan 500 kilometer voor privédoeleinden heeft gebruikt. De rechtbank overweegt hierbij dat bij de beantwoording van de vraag of kilometers als privégebruik dan wel als zakelijk gebruik zijn aan te merken bepalend is wat het karakter van de rit is. Het karakter van de rit wordt uitsluitend bepaald door het doel van de rit. Het doel van de in 7 hiervoor vermelde ritten was om eisers auto naar het vakantieadres in [Q] te brengen, zodat hij de volgende ochtend naar huis kon rijden om daar te douchen en om te kleden alvorens naar de zakelijke afspraak te gaan. Naar het oordeel van de rechtbank hebben deze ritten een privékarakter en kan gelet op hun doel niet worden gezegd dat de ritten een zakelijk karakter hadden. De bij de ritten verreden kilometers moeten daarom als privékilometers worden aangemerkt. Dat eiser (uiteindelijk) vanuit zijn huis naar de zakelijke afspraak is gereden, is naar het oordeel van de rechtbank terecht voor verweerder aanleiding geweest om de rit van huis naar [B] als zakelijk aan te merken, maar is geen aanleiding om ook de onderhavige ritten als zodanig te beschouwen.”
Dus:
- iemand rijdt de auto van huisadres naar vakantieadres
- belastingplichtige rijdt zelf met zijn auto van vakantieadres naar huisadres
- en daarna van huisadres naar afspraak

De eerste twee ritten zijn zonder meer prive van karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MaD_co schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:36:
[...]

Penny wise pound foolish.

Je moet jezelf oprecht afvragen of je het risico wil lopen om dit jaar gepakt te worden en dat de belastingdienst dan even besluit om ook even naar een aantal jaren terug te kijken of het daar ook wel helemaal goed is gegaan. Vergeet ook niet dat zodra je een keer gepakt bent dat de kans groter is dat je in de toekomst nogmaals gecontroleerd gaat worden.

Misbruik maken van zulke regelingen is niet integer en raak je potentieel de personen die om juiste redenen wel gebruik maken van deze regelingen ook mee.

Aanzetten tot is uhm, onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
500 kilometer is een harde grens. 499 is okee, 501 is bijtellen. De wet laat geen ruimte om flexibel om te gaan met deze norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Los van de vraag of het mag van de belastingdienst: werken in de vakantie? Besteed die tijd met je vrouw en je schoonfamilie, niet op kantoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
FastFred schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:41:
Los van de vraag of het mag van de belastingdienst: werken in de vakantie? Besteed die tijd met je vrouw en je schoonfamilie, niet op kantoor. 8)7
Je hebt helemaal gelijk, als ik de vakantiedagen had dan had ik het gedaan. Maar ik wil in de zomer ook nog graag weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KevinK92 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:46:
[...]

Dat lijkt mij ook. Ik heb net de BD gebeld en wordt binnen twee dagen teruggebeld; eens afwachten wat daar uitkomt.
Dan heb ik het antwoord vast voor je (voor 95% correct): de woon-werk afstand is niet interessant mits er een gegronde reden is om af te wijken van de reguliere route.

Wat zijn die redenen dan?
  • De kortste route is niet de meest gebruikelijke route
Goh, 1 reden maar? Yup, maar deze bestaat uit een aantal zaken. Ten eerste is woon-werk-verkeer alleen van "bekend" huisadres naar werkadres (dit kan je vaste kantoor zijn, een klant waar je gedetacheerd zit, etc). Hierbij gaat men ervanuit dat een logische/gebruikelijke route niet over landweggetjes, woonerven, pontjes, etc gaat, al zou dat 3km korter zijn. Ook in gevallen van wegafsluitingen, verplichte omwegen op aangeven van de politie etc. zal je een sluitende en correcte rittenregistratie moeten handhaven; handgeschreven, in Excel, blackbox, etc. en deze moet (in sommige gevallen) door de werkgever afgetekend worden op correctheid ivm de werkgeversverplichting om de fiscale heffing te berekenen en door te voeren.

De crux zit 'm hierin: jouw werkgever heeft geen dwingende opdracht gegeven om van een andere lokatie dan jouw huisadres naar werk te komen. In dit topic gaat het over een recreatie-verblijf op eigen initiatief. Dat is dan jammer; dit zijn per definitie prive-kilometers. Pas als een dwingende opdracht vanuit werkgever verstrekt is, kan je in de rittenregistratie het nieuwe/tijdelijke adres (hotel, seminar, whatever) als 1 van de 2 punten in je route opnemen.

Wil je hier dus onderuit komen? Getekende verklaring van werkgever/fleetmanager dat er toestemming is verleend om tijdelijk vanaf een andere lokatie aan te rijden en dat deze lokatie geen mogelijkheden biedt tot vaste verblijfplaats (camping o.i.d.).

Maar ja, dit is wat ik van lease-auto's weet; allicht zal de Belastingdienst je binnenkort beter/slechter nieuws vertellen maar dan verneem ik het graag als zij toch een uitweg voor je weten te formuleren.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 04-04-2018 15:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@MAX3400 je negeert hierbij de definitie van de belastingdienst. Zij zeggen op hun eigen site namelijk het volgende over woon-werkverkeer:
"het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats"
Waaruit jij de conclusie trekt dat de woon- of verblijfplaats enkel een huisadres kan zijn. Daar zou ik graag onderbouwing voor zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 04-04-2018 15:26 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tsurany schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:25:
@MAX3400 je negeert hierbij de definitie van de belastingdienst. Zij zeggen namelijk het volgende:
"het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats"
Waaruit jij de conclusie trekt dat de woon- of verblijfplaats enkel een huisadres kan zijn. Daar zou ik graag onderbouwing voor zien.
Nee, ik geef ook aan dat er een dwingende opdracht vanuit de werkgever moet zijn.

Als ze vinden dat een klant (bijvoorbeeld) te ver voor je is en ze regelen een hotel in de buurt en je reist dan "woon-werk" tussen hotel & klant, is dat ook je tijdelijke huisadres. Ja, ik verwoord het niet helemaal lekker maar de essentie is dat je niet zelf beslist wat je woon-werk-afstand is; dat beslist de werkgever.

Zal mijn post even nuanceren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:27:
[...]

Nee, ik geef ook aan dat er een dwingende opdracht vanuit de werkgever moet zijn.

Als ze vinden dat een klant (bijvoorbeeld) te ver voor je is en ze regelen een hotel in de buurt en je reist dan "woon-werk" tussen hotel & klant, is dat ook je tijdelijke huisadres. Ja, ik verwoord het niet helemaal lekker maar de essentie is dat je niet zelf beslist wat je woon-werk-afstand is; dat beslist de werkgever.

Zal mijn post even nuanceren :)
En waar staat dan dat enkel de werkgever kan bepalen wat de woon- of verblijfplaats is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36

Spotmatic

Ken sent me

MAX3400 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:18:
[...]
Ook in gevallen van wegafsluitingen, verplichte omwegen op aangeven van de politie etc. zal je een sluitende en correcte rittenregistratie moeten handhaven; handgeschreven, in Excel, blackbox, etc. en deze moet (in sommige gevallen) door de werkgever afgetekend worden op correctheid ivm de werkgeversverplichting om de fiscale heffing te berekenen en door te voeren.
Zal het zo zout gegeten worden door de BD? Ik heb ook een zakelijke auto die ik NIET privé gebruik anders dan de 500km die ik mag gebruiken. De woon-werkafstand is 100km maar ik heb de mogelijkheid om via veel verschillende routes te rijden (drie verschillende snelwegen er naartoe, de afstand kan wel met 10km variëren afhankelijk van welke snelweg ik die dag kies op basis van files en ongelukken). Ik leg overigens wel steeds netjes mijn route vast, maar toch varieer ik veel. Er zijn dus meerdere gebruikelijke routes.

Ik heb trouwens de indruk dat er bij de BD een kosten/batenanalyse plaatsvindt van wie er gecontroleerd wordt. Ik heb dan wel een auto van de zaak maar ik heb daarnaast drie(!) andere auto's die actief op mijn naam staan. De BD snapt vast dat ik niet voor mijn lol in een kut-Corsa zit terwijl ik thuis een aantal heerlijk dikke bakken heb staan waaronder een recente Dieselslurper. ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Spotmatic op 04-04-2018 15:48 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Spotmatic schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:40:
[...]

Zal het zo zout gegeten worden door de BD? Ik heb ook een zakelijke auto die ik NIET privé gebruik anders dan de 500km die ik mag gebruiken. De woon-werkafstand is 100km maar ik heb de mogelijkheid om via veel verschillende routes te rijden (drie verschillende snelwegen er naartoe, de afstand kan wel met 10km variëren afhankelijk van welke snelweg ik die dag kies op basis van files en ongelukken). Ik leg overigens wel steeds netjes mijn route vast, maar toch varieer ik veel. Er zijn dus meerdere gebruikelijke routes.
Je hebt de "meest gebruikelijke" en overige routes, in het geval dat je niet de "meest gebruikelijke" zul je de route moeten noteren. Wat de definitie is van de "meest gebruikelijke" route wordt dan weer niet gegeven (kortste vs snelste).

Uiteindelijk is de vraag die je jezelf moet stellen of je nog wel integer bezig bent of niet en in hoeverre je verhaal goed genoeg is om de inspecteur dan wel de kantonrechter mee te krijgen in je verhaal. Afstemmen (of informeren maar daar kunnen dan waarschijnlijk geen rechten aan ontleend worden) met de belastingdienst zoals nu wordt gedaan blijft de beste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Je kunt een brief krijgen waarin je je kilometeradministratie moet overleggen.
Dan moet:
- de administratie aan de eisen voldoen
- het aantal privekilometers onder de 500 uitkomen
- er geen bewijsmateriaal (ANPR etc) zijn waarin jouw auto op een niet-geregistreerde plek is gezien
Ik heb trouwens de indruk dat er bij de BD een kosten/batenanalyse plaatsvindt van wie er gecontroleerd wordt. Ik heb dan wel een auto van de zaak maar ik heb daarnaast drie(!) andere auto's die actief op mijn naam staan. [...]
Dat is mogelijk. Ook is het mogelijk dat je door beperkte inspectie-capaciteit nog niet aan de beurt bent geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:52:
- er geen bewijsmateriaal (ANPR etc) zijn waarin jouw auto op een niet-geregistreerde plek is gezien
En dat mag dus niet meer
De Belastingdienst mag voor de controle van rittenregistraties in het kader van privégebruik van een auto van de zaak geen gebruik maken van met ANPR-camera’s vastgelegde beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

t_captain schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:52:
[...]

Je kunt een brief krijgen waarin je je kilometeradministratie moet overleggen.
Dan moet:
- de administratie aan de eisen voldoen
- het aantal privekilometers onder de 500 uitkomen

[...]

Dat is mogelijk. Ook is het mogelijk dat je door beperkte inspectie-capaciteit nog niet aan de beurt bent geweest.
(Let wel: ik ben niet de topicstarter)

Tja, als de BD mij wil controleren: be my guest. Ik heb het liever niet vanwege de tijd die het kost, maar ik heb niks te verbergen omdat de rittenregistratie echt sluitend is en het ding doorgaans maar 2x per week wordt gebruikt. De vraag is alleen hoe mierenneukerig ze willen zijn omdat ik een keer snelweg A en afslag B neem ipv snelweg C en afslag D (die allebei dezelfde richting op lopen). :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Als ik van Eindhoven naar Rotterdam rij, dan is mijn standaard route bijvoorbeeld A58/A16. Als ik anders rijd, noteer ik bijvoorbeeld "route terug A59/A2". Dat is genoeg om de gedetailleerde route te kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
[...]

Ik heb trouwens de indruk dat er bij de BD een kosten/batenanalyse plaatsvindt van wie er gecontroleerd wordt. Ik heb dan wel een auto van de zaak maar ik heb daarnaast drie(!) andere auto's die actief op mijn naam staan. De BD snapt vast dat ik niet voor mijn lol in een kut-Corsa zit terwijl ik thuis een aantal heerlijk dikke bakken heb staan waaronder een recente Dieselslurper. ;-)
Ik leg niet specifiek mijn route vast maar als ik een andere route dan de eerste op Google Maps neem dan zet ik daar wel de reden en de route bij. Als ik bijvoorbeeld ga tanken dan rijd ik het eerste deel anders dan de 'normale' weg. Dat noteer ik dan en dat zou voldoende moeten zijn.
t_captain schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:21:
Als ik van Eindhoven naar Rotterdam rij, dan is mijn standaard route bijvoorbeeld A58/A16. Als ik anders rijd, noteer ik bijvoorbeeld "route terug A59/A2". Dat is genoeg om de gedetailleerde route te kunnen reproduceren.
Dit ongeveer ja; al gebruik ik plaatsnamen in plaats van wegnamen maar dat ga ik na vandaag (waar mogelijk) aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

KevinK92 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:47:
[...]

Ik leg niet specifiek mijn route vast maar als ik een andere route dan de eerste op Google Maps neem dan zet ik daar wel de reden en de route bij. Als ik bijvoorbeeld ga tanken dan rijd ik het eerste deel anders dan de 'normale' weg. Dat noteer ik dan en dat zou voldoende moeten zijn.
Ik heb een vaste tankstation die op een parallelweg tussen twee snelweg op- en afritten (op mijn gebruikelijke route) ligt. Dus ik noteer nooit een andere route, alleen het woordje "tanken" bij diversen en ik schrijf de kilometerstand op het tankbonnetje. Dat zou afdoende moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 22:21
Ik hoef geen sluitende registratie bij te houden, maar heb alsnog een kastje in de auto om mijn rittenregistratie te doen. Wel erg makkelijk moet ik zeggen. Ik geef aan welke route zakelijk, woon-werk of prive is (gaat grotendeels automatisch aan de hand van de adressen waar ik heen rijd).

Zo heb ik in ieder geval nooit geen gezeur, wij hebben bijvoorbeeld een maximum aantal kilometer wat je prive zonder eigen bijdrage mag rijden.

Ik ga er van uit dat wanneer ik ritten woon/werk markeer, ze duidelijk genoeg kunnen zien of het daadwerkelijk woon/werk is (aangezien je er bijvoorbeeld overnacht en de volgende dag weer terug gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-07 18:41
Aikon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:08:n. Zo mag je ook naar iemand toe uit je werk om daar te blijven slapen, bijv. naar je partner, en dan de volgende ochtend weer naar je werk. Maar als je bijv. vanuit je werk naar iemand gaat en dan naar huis, dan is het niet meer (geheel) zakelijk.
Ik ben het hier niet mee eens. Je rit naar je neukertje is prive. Het verschil in km tussen naar huis en naar partner is prive.

Laten we de BD afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 11:26

aap

Gewoon iedere dag 24 kilometer omrijden en geen haan die er naar kraait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Ben ik toch blij met mijn werkgever. Als ik ooit een auto van de zaak krijg dan is het aantal prive kilometers onbeperkt en wordt brandstof binnen Nederland door de zaak betaald. Geen gezeur met bonnetjes e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:08:
Ben ik toch blij met mijn werkgever. Als ik ooit een auto van de zaak krijg dan is het aantal prive kilometers onbeperkt en wordt brandstof binnen Nederland door de zaak betaald. Geen gezeur met bonnetjes e.d.
Heb je het topic gelezen? Deze opmerking heeft (vrijwel) niets te maken met waar dit topic over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FastFred schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:08:
Dit heeft niks met de werkgever te maken, puur met de belastingdienst. Als jij de auto van de zaak privé rijdt moet je bijtelling betalen. Wil je deze bijtelling niet betalen dan moet je een sluitende kilometerregistratie hanteren waarbij je maximaal 500 kilometer per jaar privé rijdt met de auto. Lukt dat laatste niet dan moet je alsnog bijtelling betalen over het gehele jaar.

Daarom wilt TS dus duidelijkheid hebben zodat hij niet vele duizenden euro's moet betalen als hij gecontroleerd wordt en deze constructie niet blijkt te mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinK92
Zojuist antwoord gekregen van de BD. Zij vinden twee weken niet voldoende om in aanmerking te komen voor een verandering van het verblijfadres; daarvoor moet je minimaal drie maanden op een ander adres verblijven en mag je niet naar je huisadres rijden om eventueel plantjes water te geven en/of de brievenbus leeg te maken.

Dank voor jullie hulp en input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Duidelijk, maar naar mijn mening bizar. Dit gaat nu dus om een eigen interpretatie van de Belastingdienst. Op hun website melden ze heel duidelijk verblijfsadres - werkverkeer. En telefonisch melden ze daar opeens een bepaalde termijn bij. Op welke regelgeving is die 3 maanden gebaseerd?

Als ik dat afzet tegen het vele gesjoemel (wat overigens geen graadmeter is), dan vind ik het nog kwalijker. Kijk eens hoeveel vrienden-/familiebezoeken er afgelegd worden onder het mom van zakelijke rit, waarbij op de administratie een bedrijfje 2 straten verderop wordt aangegeven. Totaal niet integer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

KevinK92 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:53:
Zojuist antwoord gekregen van de BD. Zij vinden twee weken niet voldoende om in aanmerking te komen voor een verandering van het verblijfadres; daarvoor moet je minimaal drie maanden op een ander adres verblijven en mag je niet naar je huisadres rijden om eventueel plantjes water te geven en/of de brievenbus leeg te maken.

Dat dik gedrukte (door mij) snap ik natuurlijk wel omdat dát juist wel een privé aangelegenheid is.

Ik zie niet in op welke gronden ze het overnachten op een ander adres niet als verblijfplaats willen zien. Er is niet voor niets onderscheid tussen woonplaats en verblijfplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
emnich schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:16:
[...]

Ik zie niet in op welke gronden ze het overnachten op een ander adres niet als verblijfplaats willen zien. Er is niet voor niets onderscheid tussen woonplaats en verblijfplaats.
Precies! Om de twee maanden een andere bekende / vriend(in) als verblijfplaats is dus ook niet toegestaan (wat ik overigens totaal niet aanraad, hoor >:) )

Wat overigens voor personen met leaseauto zonder bijtelling en zonder vaste woon of verblijfsplaats? (Wellicht een groep die niet bestaat!?)

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 05-04-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 16:25

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waarschijnlijk geen woon werk ritten (alleen van kantoor naar andere zakelijke locaties) :).

Maar t mag dus niet. Dat is wel onhandig, hoe los je dat dan op?

Ergens is het ook wel heel makkelijk om er fraude mee te plegen (zeker als de afstand wel groot is). Gewoon 10x per week 100km enkele reis opschrijven, toch gewoon vakantie blijven houden (dus niet naar t werk) en je hebt weer de heenreis voor de wintersport te pakken....maar goed, dat kan dus niet (al zal de pakkans wel wat laat zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KevinK92 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:53:

Vreemd dat ze nu een termijn stellen terwijl die nergens op de website te vinden is. Ik zou dat wel eens aangevochten willen zien. Loop je alleen wel een risico mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:08
het woonadres:

1°het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;

2°het adres waar, bij het ontbreken van een adres als bedoeld onder 1, betrokkene naar redelijke verwachting gedurende drie maanden ten minste twee derde van de tijd zal overnachten;
Pagina: 1