Ik zoek een?
Een CPU i5-i7 voor Black Desert Online / Battlefield 1 en aankomende zware games..
Wat is je budget?
Mijn budget zit rond de 300 euro +/- voor de CPU alleen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb naar benchmarks gekeken en vond de i5 8600k en de i7 7700k zeer aantrekkelijk. Ik sta natuurlijk open voor suggesties en ook eventueel voor andere merken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn specificaties tot nu toe:
MOBO: pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
CPU: pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed
GPU: pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)
RAM 2 x 8GB: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
SSD 128 GB
HDD 500 GB (word vervangen is 5 jaar oud)
Voeding zit rond de 450 WATT, op het moment weet ik dit niet precies maar heb eventueel een 650 WATT Gold voeding mogelijk klaar staan, zo niet kan ik dit uiteraard kopen.
Zoals ik al eerder aangaf, ben ik een hardcore gamer dus game ik vrijwel iedere dag. Voor mij is het belangrijk dat me PC voor de volgende paar jaar goed genoeg is en er hopelijk niks vervangen hoeft te worden. Ik speel games zoals Black Desert Online (zie requirements) maar ben ook zeker van plan om de nieuwe Battlefield te spelen en dergelijke MMO's. Graag kijk ik naar Twitch tijdens het gamen (vanwege autisme en geeft dit me een rustig gevoel) aangezien ik twee schermen heb (BenQ full HD 60 hertz 1080p 24 inch)
BDO is niet goed geoptimaliseerd voor threading (is mij verteld). Dus wil graag een CPU die de game wel goed aan kan en dergelijke games voor de aankomende jaren. Eventueel wil ik de focus leggen op Battlefield om op HIGH te kunnen draaien (100+ fps V sync off) aangezien BDO niet goed geoptimaliseerd is.
Recommended system requirements to play Black Desert Online:
Processor: Intel Core i5-650 3.2GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GTX 970, AMD RX 480
Network: Broadband Internet connection
Storage: 27 GB available space
Alvast bedankt voor de eventuele hulp aangezien ik zelf niet genoeg verstand heb over CPUs!
Groetjes, Joey
Een CPU i5-i7 voor Black Desert Online / Battlefield 1 en aankomende zware games..
Wat is je budget?
Mijn budget zit rond de 300 euro +/- voor de CPU alleen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb naar benchmarks gekeken en vond de i5 8600k en de i7 7700k zeer aantrekkelijk. Ik sta natuurlijk open voor suggesties en ook eventueel voor andere merken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn specificaties tot nu toe:
MOBO: pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
CPU: pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed
GPU: pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)
RAM 2 x 8GB: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
SSD 128 GB
HDD 500 GB (word vervangen is 5 jaar oud)
Voeding zit rond de 450 WATT, op het moment weet ik dit niet precies maar heb eventueel een 650 WATT Gold voeding mogelijk klaar staan, zo niet kan ik dit uiteraard kopen.
Zoals ik al eerder aangaf, ben ik een hardcore gamer dus game ik vrijwel iedere dag. Voor mij is het belangrijk dat me PC voor de volgende paar jaar goed genoeg is en er hopelijk niks vervangen hoeft te worden. Ik speel games zoals Black Desert Online (zie requirements) maar ben ook zeker van plan om de nieuwe Battlefield te spelen en dergelijke MMO's. Graag kijk ik naar Twitch tijdens het gamen (vanwege autisme en geeft dit me een rustig gevoel) aangezien ik twee schermen heb (BenQ full HD 60 hertz 1080p 24 inch)
BDO is niet goed geoptimaliseerd voor threading (is mij verteld). Dus wil graag een CPU die de game wel goed aan kan en dergelijke games voor de aankomende jaren. Eventueel wil ik de focus leggen op Battlefield om op HIGH te kunnen draaien (100+ fps V sync off) aangezien BDO niet goed geoptimaliseerd is.
Recommended system requirements to play Black Desert Online:
Processor: Intel Core i5-650 3.2GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GTX 970, AMD RX 480
Network: Broadband Internet connection
Storage: 27 GB available space
Alvast bedankt voor de eventuele hulp aangezien ik zelf niet genoeg verstand heb over CPUs!
Groetjes, Joey