HDMI van videokaart werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trompetoet
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 10:59
Hallo mensen,

Mijn 1.5 jaar oude PC heeft sinds vanmiddag een probleem.
Min of meer spontaan (kwam met de stoel tegen de kast aan, maar kast bleef gewoon staan) viel mijn beeld opeens weg terwijl de pc aan stond. HDMI kabel wisselen, aan uit zetten o.i.d. heeft niets geholpen.

Ik heb het gevoel dat alles in principe werkt, alleen het beeld niet. Ik heb niet genoeg verstand hiervan om precies te kunnen achterhalen wat er nu fout is, maar het volgende heb ik wel geprobeerd:

-De andere HDMI uitgang (van het moederboard denk ik?) werkt wel. Hiermee krijg ik beeld, maar grafisch kan de computer dan opeens niet zo veel meer. Een spelletje wat normaal gesproken makkelijk draait hapert nu heel erg (maar dit is dus met het HDMI kabel in de andere HDMI poort).
-Op deze manier werkt de PC dus wel. Monitor doet het, USB apparaten werken, geluid doet het. Dingen als microsoft office en internet etcetera werken gewoon.

Of de kaart stuk is, de verbinding stuk is, of de HDMI poort (of iets anders) weet ik niet, en ik weet ook niet hoe ik hier achter kan komen.

Iemand een idee?

Groetjes,
Stefan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt als een gevalletje statische electriciteit maar 100% zeker is dat ook niet.

Heb je al een andere kabel geprobeerd naar je videokaart? En geeft de videokaart wel beeld op een andere monitor of TV?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En en ander kan je natuurlijk uitsluiten en heb je al uitgesloten. De kabel lijkt niet het euvel, aangezien een andere aansluiting het wel doet. Voor de zekerheid zou je nog een andere kabel kunnen proberen.

Verder mis ik welke andere aansluitingen je hebt en of je die andere ook al geprobeerd hebt. Met andere woorden, welke videokaart en monitor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08

rdejongjr

Gnome

En wanneer je voa onboard beeld hebt, is de videokaart dan wel terug te vinden in apparaatbeheer?

Zo nee, zit het ding nog wel fatsoenlijk in het slot gestoken? Genoeg klanten gehad die dachten dat schroeven overbodige luxe waren bij het monteren van diverse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Vaak heeft de videokaart ook nog een DVI uitgang. Test die uitgang eens

Tevens, kan zo simpel zijn als even de grafische kaart eruit halen, opnieuw erin drukken (stevig)
Zelf ook eens gehad. tik tegen de behuizing, geen beeld meer. kaart even goed aangedrukt had weer beeld

[ Voor 6% gewijzigd door osmosis op 03-04-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trompetoet
Bedankt voor de antwoorden!
Andere HDMI kabel heb ik ook al geprobeerd.

Mijn videokaart heeft idd ook een displayport en DVI (denk ik?) uitgang. Ik heb alleen geen kabels daarvoor.

De hele PC is door een pc speciaalzaak inelkaar gezet, ik neem aan dat zij er wel verstand van hebben :)
Ikzelf helaas niet.

Het apparaatbeheer heeft op dit moment geen zin om op te starten, maar ik geloof dat het een nvidia 970 o.i.d. was. zal eens kijken of ik er nog achter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
trompetoet schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:18:
Bedankt voor de antwoorden!
Andere HDMI kabel heb ik ook al geprobeerd.

Mijn videokaart heeft idd ook een displayport en DVI (denk ik?) uitgang. Ik heb alleen geen kabels daarvoor.
Zeker weten? De meeste monitoren worden met minstens 2 kabels geleverd.
De hele PC is door een pc speciaalzaak inelkaar gezet, ik neem aan dat zij er wel verstand van hebben :)
Ikzelf helaas niet.
Zeg dat maar niet te hard ;).

[quote]Het apparaatbeheer heeft op dit moment geen zin om op te starten, maar ik geloof dat het een nvidia 970 o.i.d. was. zal eens kijken of ik er nog achter kan komen.[p/]
Per merk en subtype willen de aansluitingen ook verschillen, dus een specifieke benaming is wel handig in dit geval. Staat zeker op je bon.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 03-04-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
trompetoet schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:18:
Het apparaatbeheer heeft op dit moment geen zin om op te starten,
:? Als apparaatbeheer niet wil starten is er iets mis. Zet je pc eens helemaal uit, haal de stekker uit het stopcontact, wacht 10seconden en zet 'm dan weer aan.

Als je monitor ook over displayport beschikt is dat een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trompetoet
Ondertussen doet apparaatbeheer het weer. Geen idee wat er aan de hand was. Overigens had hij daarnet ook moeite met die andere HDMI poort. Toen heb ik allebei de HDMI poorten aangesloten op het scherm (dus tegelijk op 2 ingangen van het scherm) en uiteindelijk gaf hij weer beeld. Geen idee welke van de 2 het is. Ik durf er nu ff geen uit te trekken :)

de onderdelen:
intel core i5 6600K @3500GHz 4x
NVIDIA GeForce GTX 970

Zo worden de bij apparaatbeheer herkend, en de 970 werkt correct zegt hij.
Nadat ik dit bericht gepost heb ga ik nog wat dingen proberen, en morgen zal ik eens zoeken naar die andere kabels.

EDIT:
Vanochtend leek het erop dat hij het weer doet. Ik heb softwarematig van alles geprobeerd inclusief drivers opnieuw installeren, van alles updaten etc. Wat uiteindelijk de doorslag gegeven heeft weet ik niet.
Vanmiddag zal ik nog eens kijken of hij het nog steeds doet.

[ Voor 18% gewijzigd door trompetoet op 04-04-2018 12:39 ]

Pagina: 1